مهاجرت سرمایه گذاری در لیختن اشتاین

ثبت شرکت در لیختن اشتاین

ثبت شرکت در لیختن اشتاین

ثبت شرکت در لیختن اشتاین دارای مزایای زیادی است و به خاطر مالیات مناسب و پایین آن کشور افراد بسیاری علاقه مند هستند شرکتی در آن کشور به ثبت برسانند و بیزینس خود را گسترش دهند و به درآمد برسند و مشغول به کار شوند. شخصی که در لیختن اشتاین ثبت شرکت انجام دهد می تواند حوزه فعالیت خود را در حوزه اروپایی گسترش داده و به رشد ایده آل برساند. لیختن اشتاین کشوری کوچک و ثروتمند است که مقصد نهایی افرادی است می خواهد در آن کشور به کار و درآمد برسند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو سوالات مرتبط با این حوزه هستند.

شرایط ثبت شرکت در لیختن اشتاین

شخصی که می خواهد یک شرکت با مسيولیت محدود ثبت کند نیازمند یک نفر هست که حداقل 10000€ (یورو) سرمایه داشته باشد، سهامداران شرکت هر کدارم از آن ها باید 50€ (یورو) کمک کند. ثبت کردن یک شرکت تجاری در لیختن اشتاین یک ثبت عمومی برای شرکت ها و بازرگانان است. پلن یک شرکت تجاری زمانی تضمین می شود که شرایط حقوقی در خصوص حقوق شخصی، مسئولیت کارکنان روشن شده باشد. کلیه شرکت ها، بنیادها و مؤسسات شامل مالیات بر سود با نرخ ثابت 12.5% هستند که باید پرداخت کنند.

نرخ مالیات بر درآمد شخصی در لیختن اشتاین بدون تغییر 22.4% در سال 2023 باقی ماند و حداکثر نرخ 24% و حداقل 17.1% است. لیختن اشتاین هم مانند اکثر کشورها برای ثبت شرکت فرآیند و مراحل خاص خودش را دارد، در لیختن اشتاین فرآیند شروع و راه اندازی کسب بسیار ساده و قابل انجام است. هیچ سازمان دولتی در کنترل و تنظیم سرمایه گذاری های خارجی و ملی وجود ندارد، عدم محدودیت در ادغام شرکت ها وشرکت ها ملزم به داشتن دفتر خود نیستند.

اما در این کشور لیختن اشتاین محدودیت هایی هم برای ثبت شرکت وجود دارد، این محدودیت ها عبارتند از:

محدودیت های ثبت شرکت در لیختن اشتاین

مراحل ثبت شرکت در لیختن اشتاین

شخصی که تصمیم می گیرد در کشور لیختن اشتاین شرکتی را به ثبت برساند در قدم اول باید بررسی شود که با چه هدفی قرار است این کار انجام شود،‌ افرادی به دنبال اخذ اقامت هستند که به واسطه ثبت شرکت اقامت آن کشور را دریافت می کنند. اما اشخاصی هم می خواهند بیزینس خود را گسترش دهند. در وهله اول رزومه بررسی و نام شرکت و اخذ تاییدیه از اداره ثبت برای نام شرکت انجام می شود، ثبت شرکت در لیختن اشتاین دارای هزینه های دولتی است. ارائه آدرس دقیق شرکت و تعیین محل آن به مدت یک سال باید مشخص شود. تهیه و ارائه مدارک لازم جهت افتتاح حساب شرکت باید انجام شود و افتتاح حساب در یک بانک محلی ضروری است.

شرکت های مختلفتی در لیختن اشتاین به ثبت می رسند، آن شرکت ها شامل، شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی بسته و شعبه یک شرکت خارجی است. ثبت شرکت های تجاری در لیختن اشتاین یک ثبت عمومی برای شرکت ها و بازرگانان است که با ایجاد شرایط حقوقی مشخص، مسئولیت نمایندگان و اطمینان حقوقی را در زمینه تجاری تضمین می کند. کشور لیختن اشتاین تا به امروز حدود 4700 شرکت در طیف وسیع و گسترده ای در حیطه تجارت و کارآفرینی مشغول به کار هستند و به رشد بسیار خوبی دست پیدا کرده اند و به سود رسیده اند.

مراحل ثبت شرکت در لیختن اشتاین

هزینه و مالیات ثبت شرکت در لیختن اشتاین

کلیه شرکت ها، بنیادها و مؤسسات باید مالیاتی بپردازند، مالیات بر سود با نرخ ثابت 12.5% هستند، شرکت های مقیم شامل مالیات نامحدود بر درآمد جهانی هستند. شرکت های غیر مقیم شامل مسئولیت مالیاتی محدودی بر درآمد حاصل از املاک یا شعبه هایی در لیختن اشتاین هستند. مبلغ کامل مالیات حتی اگر شخص برای کل دوره مالیاتی در لیختن اشتاین ساکن نباشد باید به صورت کامل پرداخت کند، شخصی که هدف ثبت شرکت در لیختن اشتاین را دارد هزینه هایی باید پرداخت کند، و فرآیندی طی شود که آن شرکت به ثبت برسد و شروع به فعالیت کند.

هزینه های ثبت شرکت در لیختن اشتاین عبارتند از:

عنوانهزینه به یوروجدول زمانی
تاسیس شرکت در لیختن اشتاین22.905€12 هفته
بنیاد خصوصی38.355€12 هفته
شعبه یک شرکت خارجی20.750€15 هفته

مزایا و معایب ثبت شرکت در لیختن اشتاین

ثبت شرکت در لیختن اشتاین دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت. ثبت شرکت در لیختن اشتاین اگر ساختار مناسبی داشته باشد می تواند یک شرکت مالیاتی موثر با سود 2.5% بر سود خالص حاصل از درآمد جهانی داشته باشد.

در لیست زیر با مزیت های ثبت شرکت در لیختن اشتاین آشنا می شویم:

  • نرخ ثابت مالیات شرکت سالانه 2% بر سود خالص
  • شرکت می تواند خدمات خود را در سراسر منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا ارائه دهد
  • بدون پرداخت مالیات روی درآمد خالص شرکت
  • یک نهاد در کشور لیختن اشتاین می تواند درآمد سرمایه گذاری را بدون مالیات محلی از جمله سود سهام، حق امتیاز و بهره دریافت کند
  • معافیت مالیات قانونی برای سود حاصل از موسسات وجود دارد
  • کوچک ترین و تنها کشور آلمانی زبان است که مرز مشترکی با آلمان ندارد، این کشور به طور کلی به عنوان مکز مالی و کارآمد اروپا شناخته شده است.

ثبت شرکت در لیختن اشتاین همون گونه که مزایای زیادی دارد معایبی هم قابل مشاهده است ،معایب ثبت شرکت در لیختن اشتاین عبارتنداز:

  • همه ی نهادهای تجاری در لیختن اشتاین به یک مدیر مقیم و حداقل سرمایه سهام پرداخت شده 3000€ (یورو) نیاز دارد
  • برای همه ی واحدهای تجاری لیختن اشتاین، صورت های مالی سالانه حسابرسی نشده باید به اداره مالیات لیختن اشتاین ارسال شود
  • هزینه های سالانه شرکت از 15000€ (یورو)، شامل هزینه های مجوز دولتی، هزینه های حسابداری، پرداخت برای مدیر محلی متغییر است

در خصوص کسب اطلاعات جامع در راستای مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :