مهاجرت تحصیلی استونی

آزمون های مهم کشور استونی

آزمون های مهم کشور استونی

آزمون های مهم کشور استونی از جمله چالش هایی است که افراد برای مهاجرت تحصیلی به کشور استونی ممکن است با آن مواجه شوند. استونی کشوری در اروپا است که هم عضو اتحادیه اروپا و هم عضو حوزه شنگن می باشد. کشور استونی دارای پاسپورت معتبر است و داشتن اقامت آن به لحاظ ارزشی بسیار حائز اهمیت است. گذراندن آزمون های مهم برای شرکت در مقاطع مختلف در کشور استونی این امکان را به متقاضیان می دهد تا بتوانند در این کشور تحصیل خود را ادامه دهند. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این آزمون ها در کشور استونی می پردازند.

آزمون مهارت زبان استونیایی در کشور استونی

آزمون مهارت زبان استونیایی در 4 سطح مختلف برگزار می گردد:

  • A2
  • B1
  • B2
  • C1

امتحانات در شهرهای مختلف کشور استونی برگزار می شود. همچنین آزمون مهارت زبان استونیایی 4 مرتبه در سال برگزار می شود که متقاضی می تواند تنها در یک آزمون شرکت کند. اگر نتیجه آزمون شخص کمتر از 35% حداکثر ممکن باشد و یا در آزمون شرکت نکرده باشد و یا اینکه خود را از ثبت نام حذف نکرده باشد، حداکثر 6 ماه بعد از تاریخ آزمون اصلی امکان شرکت مجدد در آزمون را دارد. برای شرکت در آزمون مهارت زبان استونیایی تاریخ های مشخصی وجود دارد که اگر تاریخ معین شده را از دست بدهد امکان ثبت نام را از دست خواهد داد. نمره قبولی در آزمون مهارت زبان استونیایی حداقل کسب 60 اتیاز است.

آزمون های پذیرش در دانشگاه های کشور استونی

آزمون های پذیرش برترین دانشگاه ها و کالج های بریتانیا توسط مرکز آزمون های بین المللی آلین برگزار می شود. آزمون های پذیرش در دانشگاه های کشور استونی، آزمون هایی هستند که برای متقاضیان رشته های پزشکی، فلسفه، حقوق، ریاضیات و سایر برگزار می شود.

آزمون های زیر برای برنامه های تحصیلی متفاوت برگزار می شود:

  • BMAT (آزمون پذیرش تحصیل رشته پزشکی در استونی)
  • ELAT (آزمون پذیرش در ادبیات انگلیسی)
  • MLAT (آزمون پذیرش در زبان های مدرن)
  • MAT (آزمون استعداد ریاضی)
  • TMUA (آزمون ریاضی برای پذیرش دانشگاه)
  • PAT (آزمون استعداد فیزیک)

آزمون های پذیرش در دانشگاه های کشور استونی

آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی در استونی

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندان زشکی داشتن امتیاز و نمره بالا در درس های زیست شناسی و شیمی بسیار مهم است. همین طور تسلط به زبان انگلیسی جزء موارد حائز اهمیت دار است. افراد برای تحصیل در کشور استونی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آزمون SAT شرکت نمایند. برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپرشکی کسب حداقل نمره مورد نیاز ضروری است. پس از آزمون متقاضیان می توانند در رشته مورد نظر خود تحصیل نمایند. مدرک پزشکی در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین برخی کشورهای آمریکایی مورد قبول است.

آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی در استونی

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در استونی شخص باید در آزمون این مقطع شرکت نماید. از الزامات کسب پذیرش در مقطع کارشناسی در استونی ارائه مدرک زبان انگلیسی است. متقاضی باید نمرات مورد نیاز دانشگاه را در آزمون های تافل یا آیلتس و یا سایر آزمون های مورد قبول دانشگاه ها، کسب نماید. همین طور باید نمرات تستی مورد قبول دانشگاه ها در این مقطع را در حد قابل قبول کسب نماید. داشتن مدارک و سوابق و کارنامه های دوره های قبل نیز باید در هنگام اخذ پذیرش آماده باشند.

سوالات پرتکرار در رابطه با آزمون های مهم کشور استونی

در اینجا به تعدادی سوال مهم در خصوص کشور استونی پاسخ می دهیم:

  • آزمون قانون اساسی در استونی چه است و چگونه برگزار می شود؟ آزمون شهروندی برای آن دسته از افرادی هست که مایل به درخواست شهروندی این کشور هستند. این آزمون 12 بار در سال برگزار می شود.
  • آزمون های کشور استونی در چه سطوحی است؟ آزمون های ملی در استونی در 4 سطح برگزار می شود. سطح های A2، B1، B2، C1

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :