مهاجرت تحصیلی استونی

تحصیل پزشکی در استونی

تحصیل پزشکی در استونی

تحصیل پزشکی در استونی یکی از بهترین راه ها برای کسب مدرک و شروع حرفه شما در این کشور، حتی در سراسر جهان می باشد. استونی همیشه یک مقصد توریستی معروف بوده است، اما در سال های گذشته، در بین دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی هستند نیز محبوب شده است. استونی در شمال اروپا واقع شده و با دریای بالتیک همسایه است. برخی از حقایق موجود، این کشور را به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی معرفی می کنند.

همچنین این کشور صدها سال در آموزش عالی خود قوانین و مقررات قوی و سختگیرانه ای را برای تدریس در سطح جهانی تدوین کرده است. برای اتخاذ یک تصمیم درست در خصوص تحصیل پزشکی در استونی با مشاوران مجرب، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. علاوه بر این جمهوری استونی رتبه هشتم را در شاخص آزادی اقتصادی دارد که آن را به کشوری با ثبات برای زندگی و کار تبدیل می کند.

دلایل تحصیل پزشکی در استونی

جمهوری استونی دلایل بسیاری برای تحصیل پزشکی در این کشور به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. از مهمترین این دلایل می توان به این موضوع اشاره کرد که، شما در این کشور می توانید پزشکی را به صورت کامل به زبان انگلیسی مطالعه کنید.

علاوه بر این از دلایل دیگر تحصیل پزشکی در استونی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • استونی کشوری مدرن با استانداردهای زندگی با کیفیت است.
  • بخشی از اتحادیه اروپا و عضو کشورهای حوزه شنگن می باشد، که دسترسی آسان را برای همه دانشجویان فراهم می آورد.
  • تحصیلات سطح بالا و ارائه دیپلم های معتبر بین المللی
  • همه داتشگاه های استونی از سیستم اعتباری ECTS استفاده می کنند، که انتقال اعتبار بین المللی را تسهیل می کند.
  • دسترسی به بهترین بیمارستان ها و کلینیک ها در سراسر کشور
  • استونی کشوری است که می توانید اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن در آن سپری کنید.
  • برگزاری دوره های پزشکی که توسط بهترین متخصصان کشور برگزار می شود.

شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در استونی

از اصلی ترین شرایط پذیر دانشگاه های استونی برای تحصیل پزشکی در این کشور می توان به ارائه انگیزه نامه توسط دانشجویان اشاره کرد. از دیگر موارد ضروری که باید دانشجویان هنگام پذیرش آنها را رعایت کنند به شرح زیر می باشد.:

  • درخواست آنلاین پذیرش
  • انگیزه نامه: که از دانشجویان خواسته می شود هدف خود را از تحصیل پزشکی در استونی طی یک نامه ارائه دهند.
  • ارائه نمرات زیست شناسی
  • کپی رسمی و کپی ثانویه صفحه گذرنامه که مشخصات شخص متقاضی را ذکر می کند.
  • گواهی مدرسه و لیست نمرات به زبان اصلی
  • ترجمه تایید شده گواهینامه دبیرستان و لیست نمرات به زبان انگلیسی

همچنین توجه داشته باشید که برای رسمیت یافتن پذیرش، باید کلیه گواهی ها دارای مهر و امضای یک مقام رسمی باشد. مدارک رسمی باید از موسسه اعطاء کننده گواهینامه دبیرستان ارائه شود. علاوه بر این گواهینامه های دبیرستانی که به دانشگاه ارسال می شود باید شامل شرح مقیاس نمره دهی باشد. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در سایر کشورها مقاله تحصیل پزشکی در لیتوانی را مطالعه بفرمائید.

شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در استونی

برنامه های تحصیلات تکمیلی پزشکی در استونی

برنامه های تحصیلات تکمیلی پزشکی در استونی در 2 سال اول شامل علوم پایه پزشکی و مهارت های بالینی می شود. همچنین سال اول بر روی علومی که در یک زمینه بالینی تدریس می شود، تمرکز دارد. در حالی که سال دوم بر آموزش بالینی با یک جزء علمی کوچکتر متمرکز است. فارغ التحصیلان پزشکی در استونی تشویق می شوند تا با سرعت خودشان کار کنند و رشته هایی از پزشکی را که مخصوصا مورد علاقه آنها است را به طور عمیق دنبال کنند. دو سال آخر با دوره شش ساله مشترک است. دانشجویان در این مرحله به طور کامل در دوره بالینی ادغام می شوند و همان امتحانات نهایی را به عنوان داوطلبان دوره 6 ساله می دهند.

در جدول زیر می توانید دوره های پزشکی در استونی را با دقت مورد مطالعه قرار دهید:

انواع دوره های پزشکی در استونیمدت زمان دوره تحصیلی
پزشک عمومیدوره 4 و 6 ساله
دامپزشکیبرنامه 6 ساله
دندانپزشکیبرنامه 5 تا 6 ساله
داروسازیبرنامه 5 تا 6 ساله
پرستاریبرنامه 3 تا 4 ساله
فیزیوتراپیبرنامه 3 تا 4 ساله
تخصص پزشکیبرنامه 3 تا 6 ساله

برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در استونی

برترین دانشگاه های پزشکی اروپا در استونی واقع شده است. زیرا استونی کشوری است که در آن کیفیت آموزشی که دانشجویان دریافت می کنند بسیار بالا است. از آنجایی که پزشکی یکی از ضامن های سعادت جامعه است، مسئولان این کشور نمی توانند اجازه دهند سطح دانشگاه های علوم پزشکی در آن پایین باشد.

در جدول زیر می توانید بهترین دانشگاه های پزشکی استونی را با یکدیگر مقایسه کنید:

انواع دانشگاه پزشکی در استونیمبلغ شهریه سالانه به یوروخصوصیات دانشگاه
دانشگاه تارتو13000€این دانشگاه بهترین دانشگاه کشور محسوب می شود. همچنین این دانشگاه یک برنامه 6 ساله در پزشکی ارائه می دهد. سیستم درخواست این دانشگاه در ژانویه باز می شود و تا آوریل ادامه دارد. علاوه بر این دانشگاه تارتو یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های پزشکی در استونی است.
دانشگاه تالین9800€برای پذیرش در این دانشگاه باید یک آزمون تخصصی را بگذرانید که شامل زیست شناسی، شیمی، آناتومی و فیزیولوژی می شود.

اخذ ویزای دانشجویی استونی

دانشجویانی که قصد دریافت ویزای دانشجویی استونی را دارند برای درخواست ویزا باید مراحل زیر را دنبال کنند:

  • با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری استونی در کشور خود تماس بگیرید و وقت ملاقات رزرو کنید.
  • فرم درخواست، دستور پرداخت هزینه و سایر مدارک درخواستی را برای قرار ملاقات ویزای خود ارسال کنید.
  • منتظر پاسخ سفارت یا کنسولگری، با نتیجه ویزای خود باشید.

دقت فرمایید که پاسخ نتیجه ویزای خود را از طریق پیامک یا ایمیل از سفارت استونی که مدارک را در آنجا ارسال کرده اید دریافت خواهید کرد. پس از اخذ ویزای دانشجویی استونی و ورود به این کشور، در صورتی که زمان تحصیل شما بیش از یک سال به طول بی انجامد، باید در دفتر خدمات پلیس در استونی درخواست اجازه اقامت موقت بدهید. همچنین پردازش ویزای دانشجویی استونی 15 تا 30 روز طول می کشد، صبور باشید. برای تسهیل در مراحل دریافت ویزای دانشجویی استونی شما می توانید از مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمایی های جامعی را در خصوص تحصیل پزشکی در استونی دریافت فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :