مهاجرت به کشور ژاپن

ویزای بازنشستگی ژاپن

ویزای بازنشستگی ژاپن

ویزای بازنشستگی ژاپن در واقع وجود ندارد، بنابراین برای بازنشستگی در آنجا باید 5 تا 10 سال در این کشور زندگی کرده باشید یا با یک شهروند ژاپنی ازدواج کرده باشید. قابل درک است که یکی از پیش نیازهای ویزای ژاپن این است که شما باید تمام شرایط را داشته باشید. بنابراین، برای مثال، اگر ویزای کاری دارید، باید شغل داشته باشید. پس از بازنشستگی، دیگر نمی توانید شرایط را برآورده کنید. پس از آن شما سه ماه فرصت دارید تا شغل جدید پیدا کنید، در غیر این صورت، ویزای شما ممکن است باطل شود. موسسه حقوقی سفیران سروئش سعادت این نکته را به شما گوشزد می کند که در اکثر شرایط کار پاره وقت پس از بازنشستگی ممنوع است.

سیستم بازنشستگی در ژاپن

کشور ژاپن حدود 9.4% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف بازنشستگی عمومی می کند، در حالی که میانگین OECD (PDF) %7.7 است. حقوق بازنشستگی کشور ژاپن موضوع داغی است، زیرا جمعیت دارای نسبت زیادی از سالمندان است. داده های وزارت امور داخلی ژاپن نشان می دهد که افراد بالای 65 سال 29% از جمعیت ژاپن را تشکیل می دهند. پیش بینی می شود این میزان تا سال 2065 به 38% افزایش یابد.

ژاپن حقوق بازنشستگی پایه نسبتا کمی دارد و این باعث شده است که بسیاری از ساکنان بیشتر کار کنند، گاهی اوقات بسیار فراتر از سن بازنشستگی استاندارد. به طور کلی، حدود 9 میلیون نفر بالای 65 سال هنوز سر کار هستند. کسب ‌و کارها در ژاپن تشویق می ‌شوند تا فرصت ‌های شغلی را برای شهروندان مسن ‌تر ارائه دهند، مانند استخدام مجدد افراد فراتر از سن بازنشستگی یا ارائه قراردادهای مدت معین می باشد. کمبود نیروی کار در کشور ژاپن نیز در حال افزایش است. در نتیجه، دولت ژاپن سن بازنشستگی کارمندان دولتی و کارکنان دولت محلی را از 60 سال در سال 2023 به 61 سال در سال 2024 افزایش داده است.

سیستم بازنشستگی در ژاپن

حقوق بازنشستگی در ژاپن

حقوق بازنشستگی دولتی ژاپن، سیستم بازنشستگی ملی نامیده می شود. سن استاندارد بازنشستگی ایالتی 65 سال است و سهم بازنشستگی برای افراد بین 20 تا 59 سال که در ژاپن زندگی می کنند، صرف نظر از ملیت، اجباری است. از 60 سالگی پرداخت ها داوطلبانه می شود. نرخ مشارکت برای همه شهروندان ثابت است. در خصوص مهاجرت به کشور ژاپن جالب است بدانید که سهم بازنشستگی دولتی در کشور ژاپن پرداخت مستمری پایه سالمندی و سایر مزایایی مانند مستمری از کارافتادگی و بازماندگان را پوشش می دهد.

افرادی که در ژاپن زندگی می کنند برای اهداف بازنشستگی به 3 دسته تقسیم می شوند:

کلیات اهداف بازنشستگی در ژاپن

شرایط بازنشستگی در ژاپن

برای دریافت مستمری کامل دولتی ژاپن، باید 65 سال سن داشته باشید و 40 سال حق بیمه داشته باشید. اگر به اندازه کافی به سیستم دولتی کشورژاپن پرداخت نکرده باشید، مزایای بازنشستگی شما به نسبت محاسبه می شود. حداقل مورد نیاز برای مستمری جزئی دولتی 10 سال حق بیمه است. شما می توانید از سن 60 سالگی به حقوق بازنشستگی خود دسترسی داشته باشید، اما مبلغ کمتری نسبت به زمانی که تا 65 سالگی کار کرده اید دریافت خواهید کرد. افرادی که در 60 سالگی به مستمری خود دسترسی دارند، 76% از مبلغ را دریافت می کنند. آنها در 65 سالگی خواهند بود. به همین ترتیب، می‌توانید برای ایجاد سال‌های بیشتر مشارکت، بیش از 65 سال کار کنید. اگر تا سال 75 کار می کنید، 184% از مبلغی را که در 65 دریافت می کردید، دریافت خواهید کرد.

اگر برای شرکتی در ژاپن کار می کنید، از طریق سیستم EPI به حقوق بازنشستگی محل کار کمک خواهید کرد. مهاجرانی که برای شرکت های ژاپنی کار می کنند باید هم حقوق بازنشستگی دولتی و هم سهم EPI را بپردازند. کمک به سیستم EPI بین شما و کارفرما 50/50 تقسیم می شود و پوشش تا 70 سالگی ادامه دارد. چند قانون وجود دارد که ممکن است به نفع بین المللی هایی باشد که برای بازنشستگی خود در ژاپن برنامه ریزی می کنند. جهت مشاوره در تمامی امور مهاجرتی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :