مهاجرت سرمایه گذاری در سوئد

کارآفرینی در سوئد

کارآفرینی در سوئد

بسیاری از افراد علاقمند به کارآفرینی، به دلیل اقتصاد فوق العاده کشورهای اسکاندیناوی و به خصوص سوئد، به دنبال کارآفرینی در سوئد هستند. کشور سوئد با توجه به اقتصاد فعال و پویا و امکان کار و توسعه آن در یک محیط دوستانه و بین المللی، امکان سرمایه گذاری و نیز کار آفرینی در بسیاری از حوزه ها از جمله داروسازی، کشاورزی، صنعت برق را دارد. اکثر سرمایه گذاری ها در حوزه های فارکس و به صورت کلی زمینه های آنلاین بسیار پر طرفدار بوده و همه ساله کارآفرینان بسیاری از سراسر جهان تمایل به کار و توسعه مسیر خود در خاک ارزشمند این کشور را دارا هستند.

علاوه بر اقتصاد بی نظیر و قوی کشور سوئد، امکان زندگی در کنار همراهان به دلیل وجود ویزای همراه در این کشور وجود دارد. سوئد با دارا بودن مناظر طبیعی و جنگل های انبوه، کوهستان های مرتفع، دریاچه های فراوان و مناطق بسیار بکر و زیبا علاوه بر امکان ایجاد یک زندگی آرام و بی دغدغه، امکان استفاده از کلیه منابع ذکر شده را نیز در اختیار افراد علاقمند قرار می دهد. در ادامه، به بررسی شرایط مختلف سرمایه گذاری در سوئد که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است، پرداخته خواهد شد.

ویزای کارآفرینی در سوئد

سوئد از بین 140 کشور، هشتمین کشور رقابتی جهان شناخته می شود و نیز چهارمین اقتصاد رقابتی اروپا و یکی از موفق ترین اقتصادهای جهان است. سوئد به دلیل فضای کسب و کار فوق العاده، رقابت در سراسر جهان، قابلیت های زبانی متنوع و انگیزه نوآوری بسیار شناخته شده است. این مسئله تا حد زیادی به اقتصاد بازار آزاد کشور و سیستم آموزشی بسیار تکامل یافته نسبت داده می شود.

امروزه بر اساس پویایی کارآفرینی، که توسط انجمن کارآفرینی سوئدی درسال 2016 منتشر شده و بر اساس داده‌های کارآفرینی جهانی، حدود 5% از بزرگسالان سوئدی کسب ‌و کار جدیدی راه‌اندازی می‌کنند که حدود 6% در شرکتی سرمایه گذاری کرده اند که توسط شخص دیگری راه اندازی شده است. بین سال های 1997 تا 2018، سوئد بیش از 3% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف تحقیق و توسعه نموده است. میانگین نرخ سوئد در طول دوره 3.38% بود که از 3.14% در سال 2014 تا 3.91% در سال 2001 متغیر بوده است. در سال 2023، کشور سوئد رتبه سوم را در بین سایر کشورها در هزینه های تحقیق و توسعه به خود اختصاص داده است که رتبه قابل توجهی شناخته می شود.

ویزای کارآفرینی در سوئد

مقایسه کارآفرینی سوئد در مقابل اروپا

در ادامه از مجموعه داده های GEI برای ارزیابی اکوسیستم کارآفرینی سوئد استفاده می شود. در ابتدا، عناصر اکوسیستم کارآفرینی در سوئد با نگاهی به ارزیابی نقاط قوت و ضعف کارآفرینی این کشور به تفصیل بررسی خواهد شد. سوئد در بین 73 کشور در رتبه ششم و در بین 17 کشور اروپایی پس از بریتانیا و سوئیس رتبه سوم را به خود اختصاص داده می دهد. دیگر کشورهای شمال اروپا مانند نروژ و فنلاند هستند که شباهت ها و عوامل مشترک بسیاری با سوئد دارند. به طور دقیق تر، سوئد رتبه ششم با امتیاز GEI 72.6، فنلاند با 67.4 رتبه دهم و نروژ با امتیاز GEI 55.8 در رتبه نوزدهم شناخته می شوند.

در مقابل، فنلاند از سوئد و نروژ از نظر مهارت‌های راه‌اندازی، شبکه‌سازی و رشد فراتر رفته و از نظر رقابت و بین‌المللی شدن از دو کشور آخر عقب‌تر است. عملکرد بالای مهارت‌های راه‌اندازی در فنلاند ناشی از سطح بالای تحصیلات آن (متغیر نهادی مهارت‌های راه‌اندازی) است که به مقدار بهینه 1.0 رسیده است. با این وجود، نروژ در درک فرصت، راه اندازی فرصت، حمایت فرهنگی و پذیرش ریسک رتبه اول را دارد اما در بین المللی سازی و نوآوری محصول رتبه دوم را دارد.

به صورت کلی سرمایه گذاری در سوئد و ایجاد یک کسب و کار در همه کشور ها مستلزم شرایط خاص و بررسی قوانین ویژه ایی است که افراد برای دستیابی به این اطلاعات بایستی با شرایط کلی و هزینه های کشور مقصد برای سرمایه گذاری و زندگی آشنا شوند تا در حین فرآیند کار آفرینی در سوئد دچار مشکل نگردند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در خصوص کارآفرینی و ایجاد شغل مورد نظر در کشور سوئد خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :