مهاجرت تحصیلی امارات

تحصیل داروسازی در امارات

تحصیل داروسازی در امارات

برای افرادی که تمایل به تحصیل داروسازی در امارات را دارند، بررسی هزینه ها، کیفیت زندگی، اعتبار مدرک و شرایط اقتصادی کشور همواره مورد توجه است. با وجود شرایط ویژه ایی که در این کشور برای دانشجویان فراهم شده است دانشجویان بسیاری از ایران همه ساله قصد مهاجرت به امارات را دارند. یکی از پر اهمیت ترین مواردی که افراد برای تحصیل در امارات در نظر دارند، فاصله این کشور با ایران است. امارات متحده عربی که به نام کشور امارات نیز شناخته می شود، در جنوب شرقی آسیا و در شبه جزیره عربستان واقع شده است.

پایتخت این کشور ابوظبی و مهم ترین شهر اقتصادی این کشور را دبی تشکیل می دهد. با وجود بورسیه های مختلف که در این کشور برای دانشجویان در مقاطع مختلف وجود دارد، بسیاری از افراد می توانند برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. امارات جزو گرانترین کشور های جهان در خصوص هزینه های زندگی شناخته می شود و افرادی که تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند باید برنامه مالی منظمی برای حضور و تحصیل در این کشور را داشته باشند. در مقاله زیر که توسط مشاورین حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است، به کلیه سوالات در خصوص امارات برای افراد علاقمند پاسخ داده خواهد شد.

شرایط تحصیل داروسازی در امارات

مدرک کارشناسی داروسازی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی ارائه می دهد. دانشجویان در حین تحصیل، دوره های شیمی آلی و معدنی، بیوشیمی، فارماکولوژی، فیزیولوژی و غیره را دارندو اما وظایف دانشجوی کارشناسی داروسازی چیست؟ برای تبدیل شدن به یک داروساز، دانشجو باید در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک، عوارض جانبی، تداخلات بالقوه بین داروها، استانداردهای تولید و توزیع دارو اطلاعات کسب کند. به علاوه، یک داروساز باید بتواند از این دانش را به طور قابل دسترس برای بیماران استفاده نماید. تحصیل داروسازی در این کشور حدود 170 واحد است که در 10 ترم و حدود 5 سال به طول می انجامد.

شرایط تحصیل داروسازی در امارات

مزایای تحصیل داروسازی در امارات

در امارات به دلیل جایگاه های شغلی فراوان و بخصوص در صنعت دارو سازی، بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در این کشور هستند. برای مثال در 2 صنعت اصلی می توان در حوزه دارو سازی فعالیت نمود که نیاز به تخصص داروسازان دارد. صنعت بیمارستان و صنعت خرده فروشی. به علاوه انعطاف پذیری کار، ثبات شغلی، فرصت برای کمک به مردم و نیز محترم بودن این حرفه از مزایای تحصیل در این رشته است.

به علاوه تحصیل در امارات شامل مزایای زیر نیز است:

مزایای تحصیل در امارات

هزینه تحصیل داروسازی در امارات

برای افرادی که قصد تحصیل در رشته دارو سازی در امارات را دارند، بررسی هزینه های تحصیل در این کشور یکی از فاکتور های مهم به جهت انتخاب است که بنا بر دانشگاه و شهر انتخابی دانشجو متفاوت است. به صورت کلی در دانشگاه هایی که تحصیل در آن ها در امارات پر طرفدار است. هزینه های مناسبی دارد و افراد با کم ترین هزینه می توانند وارد دانشگاه و شهر مورد علاقه خود شوند. از مهم ترین مواردی که برای افراد در کنترل هزینه ها موثر است دانشگاه انتخابی فرد است، چرا که هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور بالاتر است.

در نمودار زیر هزینه های زندگی در کشور امارات به نمایش گذاشته خواهد شد:

هزینه های زندگی در کشور امارات

بررسی موسسه های آموزش داروسازی در امارات

3 دانشکده داروسازی در امارات متحده عربی وجود دارد که در ادامه اطلاعات مربوط به آموزش داروسازی در امارات متحده عربی شرح داده خواهد شد:

نام دانشگاهتوضیحات
 کالج داروسازی دبیکالج داروسازی دبی در سال 1992 به عنوان یک موسسه خصوصی تأسیس شد که مدرک کارشناسی و 2 برنامه کارشناسی ارشد در توسعه فرمولاسیون دارویی و داروسازی بالینی و عمل داروسازی ارائه می دهد.
دانشگاه علم و صنعت عجماندر سال 1996 دانشگاه علم و صنعت عجمان دانشکده داروسازی و علوم بهداشتی را به عنوان دومین موسسه داروسازی تأسیس نمود که مدرک کارشناسی در داروسازی و 2 برنامه کارشناسی ارشد ارائه می دهد.
کالج داروسازی دانشگاه شارجه در سال 2005 کالج داروسازی دانشگاه شارجه یک برنامه کارشناسی در رشته داروسازی افتتاح کرد هم چنین کالج داروسازی در دانشگاه پزشکی خلیج، اولین کالجی بود که برنامه PharmD را در امارات ارائه کرد.

به صورت کلی برای افرادی که تمایل به تحصیل در رشته داروسازی در امارات را دارند، می توانند در بسیاری از موقعیت ها و دانشگاه های این کشور در مقاطع مختلف اقدام داشته باشند. از مزایای تحصیل در امارات می توان به مسافت آن اشاره نمود که می تواند بسیاری از نگرانی های افراد را رفع نماید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی کلیه سوالات افراد علاقمند به تحصیل، زندگی و هزینه زندگی در امارات خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :