مهاجرت سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد

برای افرادی که علاقمند به کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری هستند، سرمایه گذاری در سوئد به عنوان چهارمین کشور پهناور اروپا می تواند گزینه نهایی باشد. کشور سوئد با وجود اقتصاد قوی و شرایط ویژه ایی که برای افراد ایجاد کرده است، همه ساله توجه مهاجرین بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. این کشور با وجود اقتصاد قوی و شرایط رفاهی بسیار مناسبی که برای شهروندان خود ایجاد کرده است، توانسته است جزو برترین کشورهای اتحادیه اروپا در حیطه های ذکر شده شناخته شود.

این کشور که از شمال با کشور فنلاند، از غرب با کشور نروژ و در بخش جنوبی هم مرز کشور دانمارک است، در حیطه اسکاندیناوی واقع شده است و نیز پایتخت این کشور شهر استکهلم شناخته می شود. زبان رسمی این کشور سوئدی است اما اکثریت افراد این کشور آشنا به زبان انگلیسی می باشند. اقتصاد قوی این کشور به واسطه کشاوزی و صنعت برق و نیز صادرات دارو اداره می گردد. صادرات این کشور همواره از واردات پیشی می گیرد و به واسطه این رونق اقتصادی افراد زیادی از سراسر جهان رویای زندگی در این کشور را در سر می پرورانند. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به مزایا و معایب سرمایه گذاری در این کشور پرداخته خواهد شد.

روش های سرمایه گذاری در سوئد

به صورت کلی روش های متفاوتی برای سرمایه گذاری در سوئد وجود دارد اما بایستی ببینید که کدام روش منجر به مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت دائم می گردد. به طور کلی طبق قوانین سوئد مهاجران می توانند با ایجاد کسب و کار در سوئد اقامت این کشور را دریافت کنند. ایجاد کسب و کار در سوئد را می توان از طریق ثبت شرکت در سوئد و یا خرید سهمی از شرکت انجام داد. علاوه بر این می توانید در سوئد ملک خریداری کنید و با آن مشغول به سرمایه گذاری شوید، اما این سرمایه گذاری در سوئد منجر به اخذ اقامت سوئد نمی شود. به طور کلی بازار مسکن و ملک در سوئد ملتهب است و برای سرمایه گذاری بهتر است روش های دیگر را انتخاب کنید.

راه های سرمایه گذاری در سوئد به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • از طریق ثبت شرکت در سوئد
  • از راه خرید سهم شرکت ثبت شده
  • از روش خرید ملک
  • از طریق خرید اوراق و سهام

قوانین سرمایه گذاری در سوئد

به صورت کلی برای سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی سخت گیری های فراوانی وجود دارد. در این میان برخی از کشور ها حمایت بیش تری از سرمایه گذاران خارجی خواهند داشت. به طور مثال آشنایی بیشتر با بهترین روش های سرمایه گذاری در اسپانیا، یونان، اتریش، ایتالیا، پرتغال و سوئیس می تواند گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری باشد. علت این امر این است که سرمایه گذاری در این کشورها می تواند منجر به کسب اقامت دائم برای فرد سرمایه گذار گردد. در حالی که سرمایه گذاری در سوئد برای سرمایه گذاران در سوئد امکان کسب اقامت را برای افراد به ارمغان نخواهد آورد.

شرایط سرمایه گذاری در این کشور به نسبت کشورهای ذکر شده با دشواری بیشتری رو به رو می شود. البته برای افرادی که علاقمند به کسب اقامت این کشور را دارند می توانند به روش های دیگری از جمله ثبت شرکت در سوئد، ابتدا با کسب یک اقامت دوساله شروع به کار نموده و پس از پایان این 2 سال با پویا و فعال نشان دادن فعالیت های این شرکت اقامت خود را برای 2 سال دیگر فعال نمایند. ضمن اینکه در این روش امکان داشتن همسر و فرزندان زیر 18 سال به فرد متقاضی به عنوان همراه میسر خواهد شد.

بررسی مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

کشور سوئد پیشرو در صنعت و فناوری و یک کشور بسیار پیشرفته است. حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در سوئد 10000€ (یورو) می باشد. این کشور دارای سطح بالایی از زندگی در کل جهان و سابقه ای قابل تأمل از زیرساخت ها است. همچنین پاسپورت سوئد یکی از با ارزش ترین پاسپورت ها در جهان بوده و تهیه آن با استفاده از سرمایه گذاری در سوئد ممکن می باشد. سوئد قوانین مهاجرتی بسیار دقیقی دارد و ممکن است درخواست شما به هر دلیلی رد شود و نیاز به متخصصین و مشاورین حرفه ای دارد. به صورت کلی مهاجرت آن هم از نوع سرمایه گذاری بایستی محتاطانه عمل گردد چرا که شکست در آن خطرات مالی زیادی به همراه دارد.

جهت سرمایه گذاری به طور کلی در سوئد شرایط زیر مورد نیاز است:

پارامترشرح
حداقل مبلغ سرمایه گذاریحدود 100000€ (یورو)
شرایط سرمایه گذاریبدون محدودیت
نوع ویزا ویزای تجاری و اجازه اقامت طولانی مدت
زمان پردازش3 تا 4 هفته
نوع اقامتدائم و بعد از 5 سال زندگی مستمر در سوئد
شرایط تابعیت سوئددریافت پس از 5 سال زندگی در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید ملک

برای سرمایه گذاری در این کشور رویایی روش های دیگری از جمله خرید ملک نیز از جمله روش های مورد توجه است که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این روش که امروزه یکی از بهترین روش ها از جهت دست یابی به بهره وری مالی است نیز امکان کسب اقامت دائم این کشور وجود نخواهد داشت.

روند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئد به شرح زیر است:

روند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئد

چگونگی سرمایه گذاری در سوئد

سوئد هر ساله به طور کلی یک مقصد مناسب سرمایه گذاری بسیار مطلوب در نظر گرفته می شود. این کشور یک اقتصاد بسیار رقابتی و باز با دسترسی به محصولات، فناوری ها، مهارت ها و نوآوری های جدید ارائه می دهد. سوئد همچنین دارای نیروی کار تحصیل کرده، زیرساخت ارتباطی برجسته و یک محیط سیاسی باثبات است که آن را به مقصدی انتخابی برای شرکت ‌های آمریکایی و خارجی تبدیل می‌کند. سطوح پایین مالیات شرکتی، عدم وجود مالیات مقطوع بر سود سهام و رژیم شرکت های هلدینگ ایده آل، مشوق های اضافی برای انجام تجارت در سوئد هستند.

جذابیت سوئد به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری با چند چالش ساختاری تجاری کاهش خواهد یافت که شامل مالیات شخصی و مالیات بر ارزش افزوده بالا است. به علاوه، هزینه بالای نیروی کار، قوانین و مقررات سخت کار، کمبود همیشگی مسکن و به طور کلی هزینه های بالای زندگی در سوئد می تواند مسائلی را برای جذب، استخدام و حفظ استعداد برای شرکت های نوپا در سوئد ایجاد کند. از لحاظ تاریخی، بخش‌ های مخابرات، فناوری اطلاعات، مراقبت‌ های بهداشتی، انرژی و حمل‌ونقل عمومی بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را جذب می کنند. با این حال، تولید، عمده فروشی و تجارت خرده فروشی نیز اخیرا سرمایه های خارجی را افزایش داده است.

چگونگی سرمایه گذاری در سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

یکی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در سوئد ثبت شرکت در سوئد است. در این روش متقاضی هم کسب و کار خود را راه می اندازد هم به عنوان سرمایه گذار در سوئد تلقی می گردد. متقاضیانی که قصد دارند یک تجارت در سوئد راه ‌اندازی کنند موظفند به دولت سوئد نشان دهند که از سرمایه کافی برای اداره این تجارت برخوردار هستند. همچنین بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده خود برای حداقل 2 سال از طریق یک کسب و کار دقیق دارند. به همین ترتیب سرمایه گذار بایستی مبلغ 200000SEK (کرون سوئد) را به عنوان سرمایه برای خود کنار بگذارد. همچنین بایستی برای همسر خود حدود 100000SEK (کرون سوئد) و 50000SEK (کرون سوئد) برای هر فرزند همراه داشته باشد.

در این بخش انواع شرکت هایی که می توانید در سوئد ثبت کنید شرح داده شده اند:

نوع شرکتتوضیح
شرکت انحصاریهمانطور که از نام آن پیداست شرکتی انحصاری است و تمامی موارد شامل مالیات و بیمه تماما توسط متقاضی بایستی پرداخت شود.
شرکت با مسئولیت محدودتمامی موارد محدود به حساب شرکت است و به حساب شخصی فرد متقاضی ارتباطی پیدا نمی کند. حداقل مبلغ برای ثبت آن 50000SEK (کرون سوئد) است.
شرکت تعاونیبا همکاری چندین نفر ثبت می گردد و دارای هیئت مدیره و مدیرعامل است. مالیات بر سود در آن تعلق نمی گیرد و مالیات به میزان سهام شرکت است.
موسسه اقتصادیهمانند ثبت شرکت است اما نیازی به ثبت نام تجاری ندارد.

معرفی بهترین شرکت ها در زمینه سرمایه گذاری در سوئد

یافتن بهترین شرکت های سرمایه گذاری برای کسی که تمایل به سرمایه گذاری در سوئد دارد، می تواند فرآیند دشواری باشد که البته در حال حاضر نگران کننده نیست، می توان با تحقیق و بررسی این مشکل را حل نمود. فهرست 5 شرکت برتر سرمایه گذاری در سوئد برای فردی که به عنوان سرمایه گذار به سوئد وارد می شود، امکان سرمایه گذاری در گزینه های باینری، فارکس، سهام، CFD و ارزهای دیجیتال را می دهد تا به سرعت و حتی به صورت آنلاین درآمد داشته باشد.

در ادامه خلاصه ای از 5 شرکت برتر سرمایه گذاری در سوئد آورده شده است:

  • IQ – بهترین بستر سرمایه گذاری کلی در سوئد
  • Pocket option – بهترین شرکت سرمایه گذاری گزینه های باینری
  • XM – بهترین شرکت سرمایه گذاری فارکس
  • Hot Forex – سرمایه گذاری عالی برای فارکس اختصاصی
  • IC Markets – برنده جایزه شرکت سرمایه گذاری بین المللی

به صورت کلی برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری و کسب در آمدهای بالا به نرخ یورو دارند، سرمایه گذاری در بورس سوئد می تواند یکی از بهترین روش ها در حال حاضر باشد. بعلاوه زندگی در سوئد همانطور که پیش تر اشاره گردید رویای مثال زدنی بسیاری از افراد در سراسر جهان است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز آماده پاسخگویی به کلیه سوالات در خصوص سرمایه گذاری، مهاجرت و حتی تحصیل در این کشور سرسبز با اقتصاد مناسب خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :