مهاجرت تحصیلی آرژانتین

ویزای تحصیلی آرژانتین

ویزای تحصیلی آرژانتین

در سال های اخیر به علت دلایل مختلفی بسیاری کشور آرژانتین را برای مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین انتخاب کرده اند. این دلایل بیش از هر موضوعی به مقرون به صرفه بودن تحصیلی دانشگاهی و زندگی دانشجویی در آرژانتین باز می گردد و از سوی دیگر به وجود بورسیه های تحصیلی مختلف در این کشور و از وجهی دیگر به شرایط آسان تر اخذ ویزای تحصیلی باز می گردد. البته بسته به ملیت، اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین شرایط متفاوتی را ایجاب می کند. از همین رو با برون سپاری مراحل اداری اخذ ویزای خود به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با اطمینان خاطر به مقدمات دیگر مهاجرت تحصیلی خود فکر کنید.

اطلاعاتی درباره تحصیل آرژانتین

دانشگاه ها در آرژانتین بر اساس الگوی آموزش غربی تاسیس شدند. آنها به پیشرفت شناخته شده ای در سطح ملی و همچنین بین المللی در رابطه با کیفیت مدارک دست پیدا می کنند. شما می توانید در آرژانتین به صورت رایگان در حدود 39 دانشگاه دولتی (ملی) بدون شهریه تحصیل کنید که توسط وزارت آموزش تامین می شود. این موسسات آموزش عالی سالانه بیش از 1.5 میلیون دانشجو ثبت نام می کنند. در طول دهه اول قرن حاضر، تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه ‌های دولتی و خصوصی آرژانتین پذیرش می‌ کنند به طور قابل توجهی افزایش یافته است و بیشتر تعداد این دانشجویان خارجی در دانشگاه بوئنوس آیرس ثبت نام کرده اند. این دانشگاه دولتی اصلی در آرژانتین است و در بزرگترین شهر و پایتخت واقع شده است. همچنین به عنوان یکی از مهم ترین دانشگاه های آرژانتین می آید.

دانشجویان این دانشگاه در سطح دانشگاه در دانشکده های پزشکی، بازرگانی، اقتصاد، معماری، طراحی و حقوق متمرکز هستند. علاوه بر این، دانشکده هایی که بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در مقطع کارشناسی ارشد در بر می گیرند، دانشکده های مهندسی، معماری و طراحی هستند. این دانشکده ها، 40% از فارغ التحصیلان بین المللی را به جامعه آرژانتین و سایر نقاط دنیا تحویل می دهد. در حالی که دانشکده های دندانپزشکی و روانشناسی حدود 25% از ثبت نام را به خود اختصاص می دهند. علاوه بر این دانشگاه بخش دانشگاه خصوصی بسیاری از دانشجویان بین المللی را نیز جذب می کند. اگرچه دانشجویان در دانشگاه های خصوصی شهریه را پرداخت می کنند، اما معمولا هزینه های دوره های کارشناسی کمتر از کشور خود است در حالی که دانشجویان آرژانتینی می توانند بدون هیچ هزینه ای در دانشگاه های رایگان ثبت نام کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آرژانتین

برای اینکه به جمع دارندگان ویزای آرژانتین بپیوندید، نیاز به داشتن پاسپورت دارید که این پاسپورت باید 6 ماه پس از پایان تحصیل شما معتبر باشد. از سوی دیگر به فتوکپی از هر صفحه پاسپورت، 2 عدد عکس، نامه پذیرش از یک دانشگاه آرژانتین، مدرک سوابق کیفری، رسید پرداخت هزینه ویزا، شناسنامه، اثبات مالی برای هزینه های زندگی، اثبات تسلط به زبان تحصیلی نیاز دارید. اگر مدارک شما به زبان اسپانیایی نیست، باید ترجمه محضری دریافت کنید. پس از تهیه این مدارک سپس باید به اداره مهاجرت در Retiro مراجعه کنید تا ورود توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید. سپس افسر مهاجرت شما مدارک شما را بررسی می کند. اگر تایید شوند، گواهی اولیه اقامت دریافت خواهید کرد. این از نظر قانونی به شما اجازه اقامت در آرژانتین را می دهد.

البته 20 روز بعد، باید با گواهی اولیه اقامت خود برگردید و آن را با مجوز تحصیل خود تعویض کنید. مجوزهای تحصیلی برای مدت زمان تحصیل شما معتبر نیستند. آنها حداکثر 6 ماه اعتبار دارند. این روند باید حداقل 2 بار در سال در تمام مدت اقامت در آرژانتین به طور کامل تکرار شود. به طور مشابه، اگر قصد تحصیل در آرژانتین را برای بیش از یک سال تقویمی دارید، باید پس از دو دوره درخواست قبل از ورود مجدد به عنوان توریست و شروع دوره سوم، کشور را ترک کنید. دانشجویانی که بیش از 90 روز در آرژانتین تحصیل می کنند باید قبل از ورود به این کشور برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. در زیر دستورالعمل ها و الزامات کلی برای درخواست ویزای دانشجویی در آخرین به روز رسانی این کتابچه آورده شده است کل فرآیند ممکن است تا 6 هفته طول بکشد. شرایط اعزام دانشجو به آرژانتین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آرژانتین

نکات مرتبط با دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین

در نخستین مرحله متقاضیان باید کنسولگری خود را انتخاب کنند که در بیشتر موارد، دانشجویان ممکن است در کنسولگری که صلاحیت رسیدگی به آدرس دائمی آنها یا آدرس دانشگاه آنها را دارد، درخواست دهند. وقتی تصمیم گرفتید کجا درخواست دهید، نمی توانید کنسولگری را تغییر دهید. در مرحله بعد درخواست ویزا خود را جمع آوری کنید. در بیشتر موارد، دانشجویان برای ویزای دانشجویی گذرا برای کمتر از 365 روز (Estudiantes Transitorios (hasta 365)) درخواست خواهند کرد. لطفا توجه داشته باشید که کنسولگری های فردی ممکن است اسناد اضافی را درخواست کنند و شرایط ویزا برای دانشجویانی که می خواهند در آرژانتین تحصیل کنند برای دانشجویان بسته به شهروندی آنها متفاوت است.

در مورد مسافران 16 سال یا بیشتر که برای مدت بیش از 6 ماه سفر می کنند، گواهی نامه رسمی یا قانونی حسن رفتار صادر شده توسط مقام صلاحیتدار نیاز است. در مورد مسافران 16 سال یا بیشتر که برای مدت بیش از 6 ماه سفر می کنند، تعهد به گفتن حقیقت یا سوگندنامه مبنی بر عدم سوء پیشینه کیفری آنها در کشورهای دیگر که نزد کنسول امضاء شده است. پروسه ویزا سریع وجود دارد که حداکثر 3 روز کاری طول می کشد و مستلزم پرداخت هزینه 40$ (دلار) است. بسته به در دسترس بودن، ممکن است واجد شرایط دریافت خدمات ویزای تسریع شده باشید. در مورد ویزاهایی که به زمان پردازش 30 تا 45 روز نیاز دارند، هزینه تسریع شده اعمال نمی شود.

هزینه های آموزش برای متقاضیان ویزای تحصیلی آرژانتین

شما می توانید در آرژانتین به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. از سوی دیگر، تحصیل در یک دانشگاه خصوصی در آرژانتین ممکن است بین 5000$ الی 15500$ (دلار) در سال برای دریافت مدرک دانشگاهی هزینه داشته باشد، هزینه های لیسانس و برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی رایگان است. علاوه بر این، زندگی در آرژانتین ممکن است قیمت کمتری نسبت به بسیاری از کشورها داشته باشد. دانشگاه‌های دولتی آرژانتین بهترین دانشگاه ‌های این کشور هستند، به خصوص اینکه رایگان هستند. بسیاری از دانشگاه های خصوصی خوب نیز وجود دارند، اگرچه رایگان نیستند، اما با استانداردهای غربی گران نیستند. شما گزینه های مختلفی برای دانشگاهی که در آرژانتین تحصیل می کنید دارید. برخی از برنامه ها برای دانشجویان خارجی، به ویژه کسانی که اسپانیایی یاد می گیرند، طراحی شده است.

این برنامه ها رایگان نیستند، اما به طور قابل توجهی کمتر از میانگین برنامه های تحصیلی خارج از کشور هستند. برخی از دانشگاه ها برای تحصیل به عنوان دانشجوی خارجی با شما موافق هستند، در حالی که برخی دیگر مانند دانشگاه بوئنوس آیرس به دانشجو یا مقیم نیاز دارند، به جز دانشجویانی که ویزای توریستی دارند. قبل از ثبت نام در هر مکانی، ابتدا با سفارت و دانشگاه تماس بگیرید. جزییات هزینه زندگی در آرژانتین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانشگاه های محبوب برای متقاضیان ویزای تحصیلی آرژانتین

دانشگاه ملی کویلمز، که به طور محلی به عنوان Universidad Nacional de Quilmes یا UNQui شناخته می شود، یک موسسه آموزشی دولتی است. این دانشگاه در سال 2009 تاسیس شد و در حال حاضر در جنوب شرقی بوئنوس آیرس مستقر است. علیرغم اینکه UNQui یک دانشگاه جوان است، در حال حاضر حدود 11000 دانشجو را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش می دهد. این دانشگاه دارای 3 بخش می باشد. اقتصاد و مدیریت 6 دوره در محوطه دانشگاه و 5 دوره آنلاین ارائه می دهد. علوم اجتماعی دارای 6 مدرک و 4 برنامه تربیت معلم و همچنین 5 مدرک آنلاین است. UNQui همچنین دوره های تحصیلات تکمیلی شامل 15 مدرک کارشناسی ارشد و 3 برنامه دکترا را ارائه می دهد. دانشگاه ملی جنرال سان مارتین یا UNSAM از دیگر دانشگاه های آزاد در آرژانتین است که در سال 1992 تاسیس شد.

این دانشگاه از واحدهای دانشگاهی مختلفی تشکیل شده است که شامل علوم و فناوری، اقتصاد و تجارت، علوم انسانی، سیاست و دولت، معماری، هنر، تحقیقات و مهندسی محیط زیست، توانبخشی و جنبش می ‌شود. UNSAM دارای یک نهاد بین المللی متنوع است که شامل 5% از کل جمعیت دانشجویی است. این دانشگاه در بین تمام دانشگاه های منطقه آمریکای لاتین در رتبه 38 قرار دارد. دانشگاه ملی فناوری، دانشکده منطقه ای کوردوبا، دانشگاهی ارزان محسوب می شود. دوره های کارشناسی را در زمینه های مختلف مهندسی عمران، برق، الکترونیک، صنعتی، مکانیک، متالورژی و شیمی ارائه می دهد. همچنین مدرکی در زمینه فناوری اطلاعات ارائه می دهد.

در تصویر زیر نام سایر دانشگاه های مطلوب و ارزان در آرژانتین اشاره شده است:

دانشگاه های مطلوب و ارزان در آرژانتین

با توجه به فرآیندهای چالش برانگیز اخذ ویزای تحصیلی در آرژانتین، متقاضیان می توانند در تمامی مراحل از کمک های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این ارتباط استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :