شرایط مالزی

هزینه زندگی در مالزی

هزینه زندگی در مالزی

توزیع هزینه زندگی در مالزی مربوط به هزینه هایی از جمله هزینه مسکن، غذا، پوشاک و سایر اقلام ضروری می گردد که هزینه زندگی در مالزی در سال 2023 برای یک خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره آپارتمان حدود 72745MYR (رینگیت مالزی) تخمین زده شده است. مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور می باشد. سازمان‌های دولتی و وزارت‌ خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است.

مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. مهمترین اقلام صادراتی در کشور مالزی تجهیزات الکترونیکی، نفت و تولیدات نفتی است. به همین ترتیب در سال 2023 شاهد محصولاتی از قبیل روغن نخل، چوب و تولیدات چوبی و الوار نیز در لیست صادراتی این کشور بوده ایم. مهمترین کشور‌هایی که با کشور مالزی شریک تجاری هستند، آمریکا با 21%، سنگاپور با 20%، هنگ کنگ با 5% و انگلستان با 4% است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص هزینه زندگی در مالزی و شرایط اقامت مالزی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط و هزینه زندگی در مالزی

افراد زیادی تنها برای لذت بردن و سپری نمودن اوقات فراغت خود به کشور مالزی سفر می ­نمایند. بطوریکه سالانه افراد زیادی با استفاده از طرح خانه دوم من، قصد خرید ملک در این کشور را می­ نمایند. این دسته از افراد تنها با شرکت در برنامه فوق اجازه خرید ملک در مالزی را خواهند داشت. همانطور که بیان نمودیم در مالزی افراد با نژادهای مختلفی در کنار یکدیگر زندگی می­ کنند و مردم با زبان های مختلفی با یکدیگر صحبت می ­کنند.

از مهمترین ملزومات اخذ ویزای کاری مالزی دریافت دعوتنامه کار است. بهترین راه برای اخذ این دعوتنامه این است که افراد از طریق شرکت های بین المللی که در کشور مبدأ خود نیز وجود دارند، درخواست انجام کار خود را به شرکت های در حال فعالیت در کشور مالزی ارسال نمایند. از دیگر راه های جستجوی کار در مالزی مراجعه به سایت LINKDIN می­ باشد. اولویت استخدام در مالزی با شهروندان مالزیایی است و از طرفی چون اکثر مردم این کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند از شانس کمتری برای یافتن کار در این کشور برخوردار خواهند بود.

شرایط و هزینه زندگی در مالزی

هزینه حمل و نقل در مالزی

مهاجران و شهروندان مالزیایی همچنین دارای گزینه های سرگرمی بسیاری در کوالالامپور و بندر سانوای هستند. خوشبختانه با حمل و نقل عمومی خوب و ارزان قیمت، در هر جا از مالزی که قصد داشته باشید می توانید بروید. مسیرهای وسایل حمل و نقل عمومی در اکثر نقاط شهر یافت می شوند یا میتوان با هزینه های کمتر از آنها استفاده کرد.

حمل و نقل عمومی در مهاجرت یک موضوع بسیار مهم و ضروری محسوب می‌شود. به طور کلی هزینه‌هایی که برای حمل و نقل شهری در کشور مالزی در نظر گرفته شده است ارزانتر از ایران است و تعرفه‌های خوبی را شامل می‌شود. هزینه تاکسی به ازای 2کیلومتر اول MYR3 (رینگیت) است. اتوبوس‌های شهری بین 1MYR الی 3MYR (رینگیت) هزینه در بر دارد این در حالی است که اگر بخواهید از قطارهای شهری نیز استفاده نمایید باید بین 1MYR الی 3MYR (رینگیت) هزینه در نظر بگیرید.

حداقل دستمزد برای زندگی در مالزی

طبق آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است حداقل حقوق در کشور مالزی برای کارگر و کارمندان به MYR900 (رینگیت) رسیده است. در این کشور یک کارگر به ازای هر ساعت کار MYR4.33 (رینگیت) درآمد دارد این در حالی است که حداقل دستمزد برای کارمندان بخش خصوصی نیز برای هر ساعت کار MYR3.85 (رینگیت) اعلام شده است. کارمندان بخش خصوصی در کشور مالزی از نظر زمان کاری بیشتر از کارمندان دولتی زمان صرف می کنند در نظر داشته باشید که به طور کلی این مبالغ گفته در شرایطی است که بین کارفرما و کارگر قرارداد بسته شده است.

شایان ذکر است که این کشور در زمینه خدمات عمومی هزینه زیادی را در نظر گرفته است. اینطور که مشخص شده است تعیین دستمزد در کشور مالزی نیز تعرفه های مختلفی دارد. بخش های اقتصادی کشور مالزی به طور کلی دارای دسته بندی های درآمدزایی مشخصی هستند که می تواند بسیار ارزشمند باشد. در این کشور درآمدزایی در سطح وسیع نیز در شغل های مختلف وجود دارد که در بخش های بعد به طور دقیق ارزیابی می شود.

به طور کلی در مورد مالزی می توان گفت با درک روش زندگی محلی صحیح در مالزی، می توانید بخشی از هزینه های ماهانه خود را حتی بیشتر کاهش دهید. در فروشگاه های مواد غذایی و حتی در رستوران ها، مواد غذایی غربی گران تر است اما تولیدات محلی خود مالزی بسیار مقرئن به صرفه تر است. مالزی محیطی پویا برای کار و تحصیل ایجاد می کند. اگر قصد تحصیل در مالزی را دارید و یا میخواهید با اطلاعات بیشتری در مورد مالزی کسب نمایید می توانید با همیاری وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ پرسش های خود را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :