مهاجرت به کشور سوئد

پناهندگی در سوئد

پناهندگی در سوئد

پناهندگی در سوئد یکی از راه های پر ریسک برای مهاجرت است و با وجود عدم اطمینان همچنان مورد استفاده برخی افراد قرار می گیرد. به صورت کلی پناهندگی در سوئد بیشتر از طرف شهروندان کشورهای سوریه، عراق و ایران درخواست می گردد. لذا مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی پرداخته اند و کماکان استفاده از این روش را به هیچ عنوان توصیه نمی کنند. چرا که روش های جایگزین و کم خطرتری مانند تحصیل و کار و روش های دیگر برای مهاجرت وجود دارد. به طور کلی پناهندگی در سوئد به دلیل منطقی مانند خطر جانی و روحی و به دلایل سیاسی، مذهبی، جنسیتی و سایر موارد پذیرفته می گردد.

درخواست پناهندگی در سوئد

برای درخواست پناهندگی در سوئد باید در مرز سوئد حضور پیدا کنید. از اینرو قبل از ورود به سفارت سوئد در کشور دیگر، نمی توانید درخواست پناهندگی کنید. اداره مهاجرت در سوئد تعیین می کند که آیا شما شرایط لازم برای پناهندگی را دارید یا خیر. اگر از کشوری خارج از اروپا برای پناهندگی اقدام می کنید باید در اولین کشور اروپایی که به آن می رسید، درخواست پناهندگی دهید. این در آیین نامه دوبلین مشخص شده و توافقی بین کشورهای اتحادیه اروپا است. پس از درخواست پناهندگی در اداره مهاجرت سوئد، این اداره بررسی های لازم را برای اینکه آیا شما درخواست پناهندگی در کشور دیگر را داده اید یا اینکه آیا شما در کشوری از اروپا دارای اقامت هستید یا خیر را انجام می دهد.

در صورت مثبت بودن این سوالات درخواست رد می شود. علاوه بر این چنانچه شما دارای ویزایی در اروپا نیز باشید درخواست شما رد خواهد شد. همچنین اگر درخواست پناهندگی شما در کشور دیگری بررسی نشده باشد، یا اگر هنوز تصمیمی در مورد درخواست پناهندگی که در یک کشور دیگر تهیه کرده اید نگرفته شده باشد، درخواست پناهندگی شما ممکن است در سوئد مورد بررسی قرار گیرد. اگر در سوئد خانواده یا فامیل دارید، آژانس مهاجرت ممکن است تصمیم بگیرد که درخواست پناهندگی شما را در سوئد بررسی کند. در صورت داشتن خانواده یا اقوام در آن کشور، آژانس مهاجرت همچنین می تواند درخواست پناهندگی شما را در کشور دیگری در اروپا بررسی کند.

مراکز پناهندگی در سوئد

اگر هنگام ورود به کشور سوئد با پلیس مرزی ملاقات کردید باید به آنها بگویید که می خواهید درخواست پناهندگی کنید. به عنوان مثال، پلیس مرزی در کنترل گذرنامه در فرودگاه های بین المللی و در پایانه های کشتی و در جایی که قطارها و اتوبوس ها از مرز سوئد عبور می کنند وجود دارند. پلیس مرزی همچنین سوالاتی از شما خواهد پرسید. سپس آنها شما را به اداره مهاجرت و مراکز پناهندگی در سوئد جایی که درخواست شما دریافت می شود ارجاع می دهند.

اگر هنگام ورود به سوئد با پلیس مرزی ملاقات نکنید بایستی متقاضی با آژانس مهاجرت تماس بگیرید. همچنین می توانید در دفاتر پناهندگی و اداره مهاجرت در شهرهای گوتنبرگ (Gothenberg)، مالمو (Malmo)، استکهلم (Stockholm)، بودن (Boden)، نورکپینگ (Norrkoping)، ساندنسوال (Sundsvall)، اومئا (Umea)، اوپسالا (Uppsala) و اوربرو (Orebro) درخواست کنید.

مراکز پناهندگی در سوئد

نکاتی درباره پناهندگی در سوئد

در طول درخواست پناهندگی در اداره مهاجرت سوئد همچنین با یک مشاور عمومی ملاقات خواهید کرد. این شخص از قوانین و مقررات سوئد چیزهای زیادی می داند. وظیفه مشاوران عمومی کمک به شما در مورد درخواست پناهندگی و همچنین رد شدن درخواست شما می باشد.

از جمله کارهایی که باید هنگام درخواست مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی انجام دهید شامل موارد زیر است:

  • فرم ها را پر کنید و نام واقعی خود را بیان کنید و به عنوان مثال به سوالات در مورد خانواده خود پاسخ دهید.
  • گذرنامه یا اسناد هویتی دیگر خود را تحویل دهید تا ثابت کنید که چه کسی هستید.
  • عکس خود را تحویل دهید.
  • از شما اثر انگشت گرفته می شود. اثر انگشت شما برای بررسی اینکه آیا در هر کشور دیگری در اروپا درخواست پناهندگی کرده اید یا اینکه اجازه اقامت دارید یا وجود محدودیت سفر در هر کشور دیگری در اروپا استفاده می شود.
  • به آژانس مهاجرت بگویید که کی هستید. به عنوان مثال بگویید که چرا کشور وطن خود را ترک کرده و چگونه به سوئد سفر کرده اید.

به صورت کلی روند اخذ پناهندگی بسیار زمان بر بوده و دارای خطرات بسیار است. بدین ترتیب مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی توسط متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه نمی شود و استفاده از روش های جایگزین مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی به سوئد توصیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :