مهاجرت تحصیلی امارات

مدارس ایرانی امارات

مدارس ایرانی امارات

مدارس ایرانی امارات در مقاطع مختلف به دانش آموزان برنامه های تحصیلی ارائه می دهند که با توجه به سطح ورودی این برنامه ها متفاوت اند. در این کشور، مدارس ایرانی امارات می توانند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل در دانشجویان ایرانی باشند به همین دلیل متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند تا علاوه بر شرایط تحصیل در امارات، هموطنان عزیز را با مدارس ایرانی امارات و شرایط تحصیل در این مدارس به طور کامل آشنا سازدند. امارات متحده عربی یک مقصد تحصیلی پر رونق برای دانشجویان بین المللی است، زیرا میراث فرهنگی غنی و فرهنگی دلپذیر را ارائه می دهد. از اینرو بیش از 80000 دانشجوی بین المللی در امارات متحده عربی تحصیل می کنند که آن را به یکی از مقاصد تحصیلی ترجیحی تبدیل می کند.

این کشور تمام خواسته های دانشجویان بین المللی را از نظر آموزش با کیفیت و زیرساخت برآورده می کند. دانشجویان بین المللی که در امارات متحده عربی تحصیل می کنند فرصتی برای تحصیل طیف وسیعی از دوره ها دارند. دانشجویان و دانش آموزان بین المللی برای شروع تحصیلات عالی خود در امارات به ویزای دانشجویی امارات نیاز دارند. قبل از درخواست ویزای دانشجویی امارات، باید نامه رسمی پذیرش را از موسسه مربوطه دریافت شود تا متقاضیان قادر به درخواست ویزای امارات شوند. ویزای تحصیلی امارات متحده عربی یک سال اعتبار دارد و باید سالانه تمدید شود. همه دانشجویان بین المللی می توانند به مدت 15 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند و با ویزای تحصیلی معتبر در امارات متحده عربی دوره های کارآموزی را انجام دهند.

آشنایی با شرایط تحصیل در امارات

کشوری که در آن مدرنیته با سنت ملاقات می کند، امارات یک مقصد گردشگری محبوب است و خانه برخی از بهترین دانشگاه های منطقه خلیج فارس است. امارات متحده عربی به لطف شهرهای بین ‌المللی، دانشگاه‌ های درجه یک و امکانات مدرن، یک مقصد تحصیلی محبوب است. سیستم آموزش عالی امارات از فرانسه، کانادا، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا نفوذ دارد. تعداد موسسات آموزشی در امارات روز به روز در حال افزایش است، اما در حال حاضر 3 دانشگاه با بودجه دولتی و بیش از 50 موسسه خصوصی محلی وجود دارد. زبان رسمی امارات عربی است، اما زبان اصلی آموزش عالی در واقع انگلیسی است که یکی دیگر از جذابیت های بزرگ امارات است.

در نمودار زیر به طبقه بندی دانشجویان در دانشگاه های امارات براساس مقطع تحصیلی پرداخته ایم:

طبقه بندی دانشجویان در دانشگاه های امارات براساس مقطع تحصیلی

امارات متحده عربی به دلیل آموزش با کیفیت، فضای چند فرهنگی و زیرساخت عالی شناخته شده است. موقعیت استراتژیک و محیط پر جنب و جوش آن را به یک مقصد تحصیلی جالب تبدیل می کند و دانش آموزان بسیاری برای مطالعه به امارات مهاجرت می کنند. مدرنیزاسیون سریع امارات متحده عربی منجر به وابستگی بین المللی و تأسیس دانشگاه ها شده است. در نتیجه افزایش تعداد دانشجویان بین المللی افزایش یافته است. حضور دانشگاه های بین المللی در امارات باعث شده است که دانشجویان بین المللی بیش از پیش جذب شوند.

برجسته ترین دانشگاه های امارات عبارتند از:

  • United Arab Emirates University
  • Khalifa University
  • American University of Sharjah
  • University of Sharjah
  • Zayed University

آشنایی با مدارس ایرانی امارات

مدارس ایرانی امارات در شهرهای مختلف این کشور آماده پذیرش دانشجویان ایرانی برای تحصیل در 3 مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می باشند. دانش آموزان می توانند از برنامه های تحصیلی بی نظیری که در این مدارس ارائه می شود بهره مند شوند و علاوه بر این، در فعالیت های گروهی متفاوت مانند فعالیت های گروهی علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره شرکت کنند. مدارس ایرانی امارات نیز مانند سایر مدارس این کشور به 2 بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند.

در جدول زیر به طور دقیق تر به معرفی مدارس ایرانی امارات پرداخته شده است:

نام مدرسهشهردوره های تحصیلینوع مدرسه
مدرسه استثنائی احسان دبی (امارات)دبیدبستان، متوسطه اول و متوسطه دومدولتی
مدرسه العین الایرانیه الخاصه (امارات)العیندبستان، متوسطه اول و متوسطه دومدولتی
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شارجه (امارات)شارجهدبستان، متوسطه اول و متوسطه دومدولتی
مدرسه خدیجه کبری دبی (امارات)دبیدبستان، متوسطه اول و متوسطه دومدولتی
مدرسه خدیجه کبری دبی (امارات)دبیدبستان، متوسطه اول و متوسطه دومدولتی
مدرسه سلمان فارسی دبی (امارات)دبیدبستان، متوسطه اول و متوسطه دومدولتی

جهت آشنایی با شرایط تحصیل در سایر مدارس ایرانی در کشورهای دیگر می توانید مقاله مدارس ایرانی آذربایجان را مطالعه بفرمائید.

آشنایی با مدارس ایرانی امارات

دوره های آموزش در مدارس ایرانی امارات

در مدارس ایرانی امارات، دانش آموزان می توانند در مقطع دبستان، متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل شوند. همانطور که در جدول بخش قبل مشخص می باشد، مدرسه آداب دبی در امارات تنها مدرسه در بین مدارس ایرانی امارات می باشد که غیر دولتی است و به صورت خصوصی فعالیت می می کند. سایر مدارس ایرانی امارات دولتی هستند.

در جدول زیر به بررسی دوره های آموزش در مدارس ایرانی امارات پرداخته ایم:

تحصیلاتسطحدرجاتسنسال های تحصیلی
دبستانابتدایی1 تا 66 تا 12 سالگی6
متوسطه اولمقدماتی7 تا 912 تا 15 سالگی3
متوسطه دومثانویه10 تا 1215 تا 18 سالگی3

آموزش همچنان در اولویت اصلی امارات متحده عربی است و شورای آموزش ابوظبی همچنان به پیشرفت های بزرگ خود ادامه می دهد. همه سطوح از جمله دوره سوم رایگان هستند و بیش از 80% از فارغ التحصیلان دبیرستان از این فرصت استفاده می کنند. به طور کلی، تحصیلات ابتدایی تا پایان مقدماتی که شامل یک دوره 6 ساله و یک دوره 3 ساله می باشد، اجباری است و دانش آموزان پایه و اساس آنچه را که قرار است در ادامه این دوره ها بیاموزند، یاد می گیرند.

تحصیل 3 ساله در دوره مقدماتی در مدارس ایرانی امارات اجباری است و این نشان دهنده پایان دوره اجباری مدرسه است که بعد از آن دانش آموزان آزاد هستند که انتخاب کنند به تحصیل در دوره بعدی ادامه دهند یا کار پیدا کنند. دانشجویان بعد از دوره متوسطه اول وارد دوره متوسطه دوم می شوند که شامل دروسی برای آماده سازی جهت تحصیل در دانشگاه می باشد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری متقاضیان برای مهاجرت از روش های مختلف به بهترین کشورهای دنیا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :