مهاجرت سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه گذاری در دومینیکا

جزیره دومینکا فرصت های درخشانی را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در دومینیکا را دارند ارائه می دهد تا ثبت سرمایه ای آگاهانه داشته باشند. دومینیکا که با نام جزیره طبیعت نیز شناخته می شود کشوری در شرق دریای کارائیب است. این کشور بین جزایر فرانسوی گوادلوپ و مارتینیک واقع شده است. دومینیکا یکی از جذاب ترین مقاصد در آمریکای مرکزی و منطقه کارائیب را به نمایش می گذارد.

علاوه بر این در این دوره اقتصاد دومینیکا با باز بودن آن برای سرمایه گذاری خارجی و ادغام تجاری آن با بقیه جهان مشخص است. در نتیجه این کشور در حال تبدیل شدن به دریافت کننده اصلی سرمایه گذاری مستقیم در کل دریای کارائیب است. که این امر به منابع اصلی درآمد ارزی در این کشور تبدیل شده است. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا بوده است.

مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا

جزیره دومینیکا برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند مزایای بسیاری را ارائه می دهد. به طور مثال دومینیکا عملکرد فوق العاده ای طی سالیان گذشته در زمینه سرمایه گذاری خارجی داشته است که به رکوردهایی در زمان های بازگشایی و بازیابی بازار و معیارهای اشتغال رسیده است. از سوی دیگر چارچوب قانونی مربوط به سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جزیره دومینیکا در مورد مقررات نهادهای شرکتی و تاسیس آنها با کیفیت و کافی است. از دیگر مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا دیجیتالی کردن زنجیره ارزش گردشگری به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط است که این امر امکان تسریع و تحول دیجیتالی این بخش را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محیطی پذیرا برای سرمایه گذاری: در سال های گذشته دومینیکا با اتخاذ سیاست هایی که موانع نظارتی را به حداقل می رساند، محیطی پذیرا را برای سرمایه گذاران بین المللی فراهم کرده است.
  • رفتار برابر: قانون اساسی دومینیکا به سرمایه گذاران خارجی و داخلی بر اساس قانون، رفتار مساوی قائل است.
  • کمک دولت به سرمایه گذاران خارجی: مرکز صادرات و سرمایه گذاری جزیره دومینیکا در سال 2023 با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی و تقویت صادرات ایجاد شد. که به سرمایه گذاران خارجی در سرمایه گذاری های تجاری خود در جزیره دومینیکا کمک می کند.

مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا

مشوق های دولت برای سرمایه گذاری در دومینیکا

دولت دومینیکا برای جذب سرمایه گذاری های خارجی، یکی از گسترده ترین سیستم های مشوق را برای سرمایه گذاران بین المللی راه اندازی کرده است.

از مهمترین مشوق های دولت برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشویق سرمایه گذاران بین المللی در مناطق آزاد: شرکت های فعال که در مناطق آزاد در یک محیط تجاری تقریبا آزاد فعالیت می کنند. از معافیت های مالیاتی قابل توجهی برای دوره های 15 ساله بهره مند می شوند. در نتیجه کالاها و خدمات مناطق آزاد که در بازار دومینیکا فروخته می شوند مشمول مالیات های بسیار کمی هستند.
  • مشوق های ویژه برای مناطق آزاد در مناطق مرزی: شرکت هایی که در مناطق آزاد و به ویژه در مناطق مرزی تاسیس شده و فعالیت می کنند. علاوه بر معافیت های ذکر شده در قبل، از مزایای دیگری مانند تمدید دوره معافیت از 15 به 20 سال و یارانه های دولتی برخوردار هستند.

از مهمترین مشوق های دولت برای سرمایه گذاری و استارت آپ دومینیکا می توان به مشوق های ویژه برای اپراتورهای لجستیک اشاره کرد. جزیره دومینیکا، اپراتورهای لجستیک را به عنوان شرکت هایی تعریف می کند که توسط اداره گمرک دومینیکا اداره می شوند. از جمله خدمات اپراتورهای لجستیک می توان به ذخیره سازی، مدیریت موجودی، طبقه بندی، ادغام، توزیع محموله، بسته بندی، برچسب زدن و تقسیم محموله اشاره کرد.

سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید املاک و مستغلات

در سال های اخیر استقبال بی نظیری از سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید املاک و مستغلات دارند صورت گرفته است. اگر قصد خرید املاک و مستغلات در دومینیکا را دارید می توانید آن را به طور مستقل یا از طریق برنامه شهروندی دومینیکا خریداری کنید. سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق املاک به این صورت است که باید ملکی از قبل تایید شده به ارزش حداقل 400000XCD (دلار کارائیب شرقی) خریداری کنید.

علاوه بر این سرمایه گذاری باید از تاریخ اعطای شهروندی شما به مدت 3 سال نگه داشته شود. که تنها پس از 5 سال می تواند تحت برنامه شهروندی توسط سرمایه گذاری مجددا فروخته شود. همچنین املاک و مستغلات بسیاری وجود دارد که توسط دولت برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در دومینیکا را دارند تایید شده است.

برای آشنایی بیشتر با گزینه های سرمایه گذاری در دومینیکا در بخش املاک به تصویر زیر دقت فرمایید:

گزینه های سرمایه گذاری در دومینیکا در بخش املاک

علاوه بر این برخی از محبوب ترین مکان های املاک و مستغلات جهت سرمایه گذاری در دومینیکا، مناطق پورتسموث، سالزبری و اطراف پایتخت روزو هستند. جزیره دومینیکا طی سالیان گذشته از گردشگری انبوه در امان مانده است، به همین دلیل است که بازار املاک و مستغلات بیشتر از ویلاهای خانوادگی و هتل های زیبا در میان جنگل های بارانی سرسبز تشکیل شده است. به طور کلی ساحل دومینیکا به طور انبوه توسعه نیافته است. به همین دلیل است سرمایه گذاران بین المللی می توانند زمین را با قیمت کمتری نسبت به بقیه جزایر کارائیب خریداری کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص سرمایه گذاری در دومینیکا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :