مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته پرستاری در پرتغال

رشته پرستاری در پرتغال

تحصیل در رشته پرستاری در پرتغال یکی از محبوب ترین انتخاب ها، برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی و اروپایی می باشد. کشور پرتغال اولین امپراتوری جهانی را در قرن 15 و 16 تاسیس کرد. پرتغال در سرزمین اصلی اروپا و در شبه جزیره ایبری واقع شده است و یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپا است. این امر آنها را به یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی، نظامی و سیاسی جهان تبدیل کرد. در سال 1910، پرتغال به کشوری دموکراتیک تبدیل شد. اکتشافات پرتغال، عناصر فرهنگ آنها را در سراسر جهان برجای گذاشته است.

پرتغال عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل است و یکی از اعضای بنیانگذار ناتو، منطقه یورو و OECD بود. این کشور توسعه یافته، دارای اقتصادی پیشرفته با درآمد بالا و سطح زندگی بالا است و از نظر دموکراسی، پیشرفت اجتماعی، آزادی در عمل و شکوفایی و همچنین بسیاری از عوامل مطلوب، دارای رتبه بالایی است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص انتخاب رشته پرستاری در پرتغال راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تحصیل در رشته پرستاری در پرتغال

پرتغال یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در اروپا و سراسر جهان است. مهمان نواز بودن مردم پرتغال و همچنین استقبال کردن از دانشجویان و موقعیت کشور برخی از دلایل قرار گرفتن آن در میان برترین های این لیست است. پرستاران بخشی جدایی ناپذیر از جامعه هستند و پرتغال با سیستم آموزشی با کیفیت بالا این واقعیت را پذیرفته است. افراد می توانند به عنوان یک دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته پرستاری، به یکی از موسسات بپیوندند.

مسیر تحصیل پرستاری در پرتغال با مدرک کارشناسی در یکی از رشته های پرستاری موجود شروع می شود. همچنین چندین برنامه تحصیلات تکمیلی برای کارشناسی ارشد و دکترا، توسط موسسات مختلف در کشور پرتغال ارائه شده است. به عنوان مثال، CESPU و دانشگاه مینهو دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در پرستاری هستند که متقاضیان می توانند گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنند. بنابراین، صرف نظر از سطح تحصیلات، افراد همیشه می توانند دوره ای را پیدا کنند که متناسب با نیاز باشد.

تحصیل در رشته پرستاری در پرتغال

شهریه رشته پرستاری در پرتغال

جنبه مالی شغل ها یک قسمت بسیار مهم در روند انتخاب دانشگاه انتخابی افراد است. شایان ذکر است که دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی برای این موضوع در پرتغال مجاز به تعیین نرخ شهریه خود برای دانشجویان داخلی و خارجی هستند. برای تحصیل در رشته پرستاری در پرتغال به ترتیب برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 1250€ (یورو) و 3000€ (یورو) از متقاضیان دریافت می شود. از طرف دیگر، در مدارس خصوصی برای همه مقاطع تحصیلی حداکثر 3900€ (یورو) در سال هزینه اخذ می شود. مطمئنا مانند اکثر کشورهای اروپایی، مبلغ دقیق شهریه دانشجو از یک کشور اتحادیه اروپا یا یک کشور غیر اتحادیه اروپا متفاوت است و کشور خارج از اتحادیه اروپا مبلغ بیشتری را پرداخت می کند.

برنامه های مطالعات بین المللی بدون ذکر هزینه زندگی در پرتغال کامل نیستند. خوشبختانه زندگی در شهرهای پرتغال در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی اروپا مقرون به صرفه تر است. اجاره مسکن، بسته به نوع محل اقامت، در هر ماه بین 300€ الی 595€ (یورو) هزینه خواهد داشت. بعضی از شهرها مانند لیسبون و الگاروه به دلیل موقعیت خود، هزینه های بالایی دارند. تمام مواردی که در نظر گرفته شده است، ممکن است در حدود 1000€ (یورو) برای تأمین نیازهای ماهانه محاسبه شود. دولت به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا هنگام تحصیل کار کنند. اگر فردی اهل یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد، در هفته به 20 ساعت کاری محدود خواهد شد. اما این محدودیت ها در مورد دانشجویان اتحادیه اروپا اعمال نمی شود.

دانشگاه های رشته پرستاری در پرتغال

CESPU، بهترین دانشکده برای رشته پرستاری در پرتغال است که مدارک تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این موسسه در سال 1982 با هدف ارتقا حوزه بهداشت و علوم تاسیس شد. CESPU در حال حاضر میزبان حدود 4000 دانشجوی ثبت نام شده در بیش از 100 برنامه است. همچنین لازم به ذکر است که تمام دوره های دانشگاه، روند بولونیا را دنبال می کنند، از این رو آن ها را در سراسر جهان قابل شناسایی می کند. یکی از برنامه های اصلی ارائه شده در CESPU، دوره کارشناسی پرستاری به مدت 4 سال اجرا و به 8 ترم تقسیم می شود. سخنرانی ها بسته به انتخاب دلخواه افراد، به زبان انگلیسی، فرانسوی یا پرتغالی تدریس می شود. هنگام تحصیل در پرتغال، به دانشجویان همچنین فرصت داده می شود تا از طریق تجربیات عملی مهارت های خود را گسترش دهند.

دانشگاه مشهور مینهو نقش مهمی در پیشرفت جوانان و منطقه مینهو دارد که مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. این موسسه در سال 1973 تاسیس شد و از آن زمان به بعد تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه های رشته پرستاری در پرتغال شد. این دانشگاه، میزبان حداقل 19000 دانشجو است که در دوره های مختلف ثبت نام کرده اند، در حالی که گروهی با بیش از 1300 استاد و خدمات آموزشی را ارائه می دهند و از جمله کالج ها و مدارس معروف آن دانشکده پرستاری است. هدف اصلی همه برنامه های پرستاری در این دانشکده، آماده سازی دانشجویان برای حل مشکلات روزمره، در حوزه مراقبت های بهداشتی است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته پرستاری در پرتغال با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :