مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته رادیولوژی در بلغارستان

رشته رادیولوژی در بلغارستان

شهرت جهانی رشته رادیولوژی در بلغارستان برای آموزش با کیفیت بالا بر پایه تعهد محکم به تعالی و پایه های تحقیقات پزشکی استثنایی بنا شده است. بنابراین، جای تعجب نیست که صدها فارغ التحصیل دانشگاه های پزشکی بلغارستان مبتکر در زمینه های خود، رهبران جوامع خود و فرستادگان برجسته در تخصص خود در سراسر جهان هستند. بهتر از آن، مدارک پزشکی بلغارستان در سطح جهانی شناخته شده است و از شهرت بالایی در جامعه پزشکی برخوردار است.

بدون شک، اعتبار بالای موسسات بلغارستانی، همراه با هزینه‌ های زندگی بسیار پایین بلغارستان، بلغارستان را به یک قطب دانشگاهی ایده‌آل و مورد توجه برای دانشجویان بین‌المللی پزشکی تبدیل می‌کند. در پایان این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بیان شرایط تحصیل، مزایا تحصیل و بازارکار رشته ریاضی در بلغارستان خواهد پرداخت.

شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در بلغارستان

بلغارستان برای دانشجویان مقیم قاره آسیا مطلوب است. علاوه بر این، این مکان نقطه ذوب مقاصد و نقاط دیدنی معروف است، بنابراین، بلغارستان برای دانشجویان عالی است. پذیرش در برترین دانشگاه پزشکی بلغارستان آسان است. دانشجویان ملزم به قبولی در آزمون های ورودی یا آزمون های زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل نیستند. این کشور همچنین دارای چندین دانشگاه معروف با شهرت جهانی است. برخی از بهترین کالج های پزشکی در بلغارستان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. هدف دانشگاه ها ارائه آموزش با کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی است. زیرساخت در دانشکده های پزشکی در بلغارستان قوی است و دانشکده دارای سال ها تخصص در شکل دادن به مشاغل و تحصیل در بلغارستان است.

مزایای تحصیل در رشته رادیولوژی در بلغارستان

شما می توانید تمام مزایا تحصیل در رشته رادیولوژی در بلغارستان را در اینجا بررسی کنید:

  • دانشجویان خارجی می توانند پذیرش رایگان اهدایی را در موسسات پزشکی بلغارستان دریافت کنند.
  • هزینه زندگی در بلغارستان و سایر هزینه ها برای دانشجویان خارجی کاملا مقرون به صرفه است.
  • اگرچه بلغارستان مقصد بسیار معروفی برای داوطلبان ایرانی در زمینه آموزش پزشکی نیست، اما این کشور دارای برخی از دانشگاه های پزشکی شناخته شده در سطح جهانی است که به رسمیت شناختن جهانی برنامه MBBS را به دانشجویان ارائه می دهند.
  • دانشجویان خارجی ممکن است طبابت خود را در این کشور شروع کنند یا به عنوان متخصص پزشکی کار کنند. با این حال، آزمایش غربالگری MCI برای واجد شرایط بودن اجباری است.
  • کالج های پزشکی در بلغارستان از شهرت بالایی برخوردار هستند و وابسته به سازمان جهانی بهداشت، یونسکو، MCI و بسیاری از سازمان های بین المللی هستند، هزینه زندگی و شهریه دوره MBBS نیز برای دانشجویان بسیار مطلوب است. تحصیل MBBS در بلغارستان برای آن دسته از دانشجویانی که عاشق طبیعت و خرید هستند، مفید است زیرا دانش آموزان دوست دارند خرید را ترجیح دهند و محصولات خوب را با هزینه کم و ارزان خرج کنند. روش تدریس در کالج ‌های پزشکی بلغارستان فقط انگلیسی است و بیشتر کالج‌های بلغارستان کالج‌ های دولتی هستند.

مزایای تحصیل در رشته رادیولوژی در بلغارستان

شرایط کار رشته رادیولوژی در بلغارستان

بخش تصویربرداری تشخیصی در بیمارستان دانشگاه “الکساندروفسکا” در پایتخت کشور بلغارستان، صوفیه، قدیمی ترین بخش رادیولوژی بیمارستان است. بخش رادیولوژی عملکرد منحصر به فرد خود را به عنوان اولین ساختار آموزشی دانشگاه در بلغارستان حفظ کرده است. امروزه این دپارتمان دو استاد، 12 رادیولوژیست، 24 تکنسین و 10 عضو تیم دیگر را استخدام می کند. تجهیزات در حال حاضر شامل یک واحد MR، دو دستگاه سی تی اسکن، اتاق آنژیوگرافی، چندین قطعه تجهیزات رادیولوژی معمولی که نزدیک به بخش های جراحی، داخلی و اطفال قرار دارند، ماموگرافی، سونوگرافی و چندین دستگاه است. واحدهای سیار در بخش ‌های مراقبت‌ های ویژه تمرکز بالایی از مراکز تصویربرداری در منطقه وجود دارد، چرا که عرضه از تقاضا بیشتر است.

سالانه بیش از 25000 بیمار از بخش رادیولوژی عبور می کنند. تعداد معاینات به دلیل عوامل خارجی و داخلی متعدد آنقدر که تصور می شود برای یک مرکز بزرگ نیست. عوامل بیرونی نتیجه سازماندهی نظام سلامت بلغارستان است. مانند نوع مراقبت های بهداشتی و به اصطلاح نقشه سلامت در این کشور می باشد. در مجاورت مراکز بیمارستانی و تشخیصی متمرکز است و ارائه خدمات رادیولوژی بیشتر از تقاضا است. به همین دلیل است که استراتژی امروز دولت تغییر اندازه نقشه، تعریف تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی و طبقه بندی آنها بر اساس فعالیت ها و عملکرد پزشکی آنهاست. کل بودجه خدمات رادیولوژی در کشور نسبتا کم است. یکی از دلایل مهم تعداد نسبتاً کم معاینات نیز این واقعیت است که پزشکان در فعالیت های آموزشی مشارکت دارند.

دستمزد رادیولوژی در بلغارستان

دستمزد رادیولوژیست های بیمارستانی در بلغارسالت در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا پایین است. به طور کلی، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، دستمزد رادیولوژیست ها، به ویژه رادیولوژیست های بیمارستانی، در بین پایین ترین ها باقی مانده است. به همین دلیل است که در چند سال اخیر بسیاری از رادیولوژیست ها عازم مشاغل خارج از کشور و کمبود فعلی رادیولوژیست در کشور شده اند. با این حال، در تعداد معدودی اما رو به افزایش از موارد، رادیولوژیست ها از درآمد بهتری در بلغارستان برخوردار هستند. اغلب در چنین مواردی، برخی از عوامل خارجی تأثیر می‌گذارند، مانند سرمایه ‌گذاری ‌های خصوصی، تعداد کمتر رادیولوژیست ‌ها که منطقه نسبتاً بزرگ ‌تری را پوشش می‌ دهند یا جریان بیشتری از بیمار را پوشش می ‌دهند.

بسیاری از رادیولوژیست ها به صورت پاره وقت در آزمایشگاه ها و مراکز خصوصی تشخیصی کار می کنند که عمدتاً متعلق به نهادهای غیرپزشکی است. جدا از نقشه های سلامت فوق الذکر عامل دیگر این است که بودجه اساسی بیمارستان ها بر اساس مدل “مسیرهای بالینی” است که در آن بیمه ملی اجباری بیمارستان را قرارداد می بندد. بنابراین عوامل ذهنی و نبردهای چمن در تامین مالی نقش دارند. در راهبرد وزارت بهداشت، پیش ‌بینی شده است که ظرف یک سال آینده انتقال به سیستم DRG آغاز شود و جامعه رادیولوژی اکثریت آن را تایید می ‌کند. جهت راهنمایی بیشتر درباره رشته ریاضی در بلغارستان، از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :