مهاجرت تحصیلی هلند

دانشگاه لیدن هلند

دانشگاه لیدن هلند

تحصیل در دانشگاه لیدن هلند، می تواند انتخابی شایسته برای دنبال کردن رویاهای علمی باشد زیرا یک موسسه عمومی آموزش عالی و تحقیقاتی است. دانشگاه لیدن هلند توسط ویلیام، شاهزاده نارنجی تاسیس شده و یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی بین المللی در اروپا است. این دانشگاه به دلیل بنیان های قابل توجه در ارگان های دانشجویی و اهمیت آن در زمینه علوم اجتماعی مشهور است. دانشگاه لیدن هلند که قدیمی ترین دانشگاه کشور است، عضو مجاز گروه کویمبرا و یکی از اعضای بنیانگذار انجمن دانشگاه های تحقیقاتی اروپا نیز می باشد.

دانشگاه لیدن هلند که به دلیل پایه های تاریخی و تأکید بر علوم اجتماعی شناخته می شود، در دوره طلایی هلند، زمانی که دانشمندان از سراسر اروپا به دلیل جو تحمل فکری و شهرت بین المللی لیدن، جذب جمهوری هلند شدند، از اهمیت ویژه ای برخوردار شد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب شرایط تحصیل در دانشگاه لیدن هلند با کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

جزییات تحصیل در دانشگاه لیدن هلند

دانشگاه لیدن هلند محوطه اصلی دانشگاهی ندارد، اما ساختمان های آن در سراسر شهر لیدن واقع شده اند. قابل ذکر است که ساختمان های دانشگاهی مانند Gravensteen از قدیمی ترین بناهای علمی به حساب می آیند، در حالی که ساختمان هایی به نام Gorlaeus و Lipsius از بناهای به روز هستند. این دانشگاه پردیس بزرگی در لاهه دارد که 6 مورد از 7 دانشکده را در خود جای داده است و دارای دانشکده های مطالعات بین المللی، مدیریت و امور جهانی، علوم و هنرهای آزاد نیز است. در کل این دانشگاه دارای 29 موسسه تحقیقاتی مستقر در لیدن و لاهه است. همچنین، این مرکز مجهز به انواع امکانات برای حمایت از دانشجویان در حین تحصیل است. دانشگاه لیدن هلند دارای کتابخانه ای است که بیش از 5 میلیون کتاب و 50000 مجله مرتبط با موضوعات مختلف را در خود جای داده است.

دانشگاه لیدن هلند هیچ گونه اقامتگاهی در دانشگاه ندارد، اما به دانشجویان کمک می کند تا در وب سایت رسمی خود مسکن مرتبط با شرایط دانشجویی را پیدا کنند. دانشگاه لیدن هلند متشکل از ساختمان هایی است که در شهر لیدن پراکنده شده اند، در حالی که در پردیس دوم واقع در لاهه یک دانشکده هنرهای لیبرال و چندین دانشکده علوم وجود دارد. همچنین از جمله موسسات وابسته به این دانشگاه، مرکز مطالعات جنوب شرقی آسیا و رصدخانه 1633 اشاره کرد. موزه تاریخ طبیعی، مجهز با یک کابینه تشریحی کاملا کامل و موزه ملی آثار باستانی)، با دپارتمان های ویژه با ارزش مصر و هند از دیگر مکان های زیر نظر این دانشگاه هستند. علاوه بر این، آزمایشگاه های تشریحی و آسیب شناسی لیدن، بسیار مدرن هستند. Hortus Botanicus نیز، قدیمی ترین باغ گیاه شناسی هلند و یکی از قدیمی ترین باغ های جهان است.

جزییات تحصیل در دانشگاه لیدن هلند

سیستم آموزشی دانشگاه لیدن هلند

سیستم آموزشی دانشگاه لیدن هلند به گونه ای است که 50 رشته کارشناسی و 75 رشته کارشناسی ارشد را در زمینه های فناوری و مهندسی ارائه می دهد. محبوب ترین این رشته ها شامل دوره های زیست شناسی، شیمی، میکروب شناسی ایمونولوژی، علوم فضایی و بیوشیمی است. به طور کلی، دانشکده های این دانشگاه در زمینه های علوم، باستان شناسی، پزشکی، حقوق، علوم اجتماعی و رفتاری، مدیریت دولتی، علوم سیاسی، هنر و علوم انسانی فعالیت می کنند. این دانشگاه بیش از 50 بخش موضوعی را در خود جای داده و از بیش از 40 موسسه تحقیقاتی در بین المللی میزبانی می کند. LEI دارای جامعه متنوعی با حدود 30000 دانشجو از 130 ملیت مختلف است و بیش از 6700 کارمند دارد که شامل متخصصان با تجربه و بسیار برجسته می باشد. این مرکز به طور مداوم در میان 100 دانشگاه برتر جهان در گزارش های رتبه بندی مختلف و معتبر بین المللی قرار دارد.

دانشگاه لیدن هلند همچنین در بین 50 رتبه برتر جهانی برای ارائه 13 رشته تحصیلی در گزارش رتبه بندی دانشگاه جهانی QS 2022 قرار گرفت. این رشته ها شامل باستان شناسی، مردم شناسی، تاریخ، داروسازی، قانون، سیاست عمومی، مدیریت دولتی، مطالعات دینی، هنر، علوم انسانی، حقوق، زبان شناسی و جامعه شناسی می شوند. بیشتر برنامه های کارشناسی را می توان با یک برنامه تحصیلات تکمیلی عمومی یا تخصصی ادامه داد. درجه MPhil پیشرفته ترین مدرک تحصیلات تکمیلی است و توسط بخش های منتخب دانشگاه (بیشتر در زمینه های هنر، علوم اجتماعی، باستان شناسی، فلسفه و الهیات) اعطاء می شود. در خصوص تحصیل در هلند و کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه لیدن هلند

دانشگاه لیدن هلند دارای سیاست پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. مهلت پذیرش دانشجویان بسته به نوع برنامه، متفاوت است که باید به طور دقیق بررسی شود. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه لیدن هلند شامل موارد زیر است:

  • رونوشت از آخرین مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی، هلندی، فرانسوی یا آلمانی
  • 2 نامه مرجع
  • آزمون مهارت زبان در زبان انگلیسی
  • رسید پرداختی هزینه درخواست 100€ (یورو)
  • الزامات اضافی رشته انتخابی
  • انگیزه نامه
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • کپی گذرنامه برای اثبات هویت

هزینه شهریه برای دوره های کارشناسی حدود 12000€ (یورو) در سال تخمین زده می شود. گذراندن دوره کارشناسی ارشد LEI برای دانشجویان، هزینه قابل توجه 16000€ (یورو) در سال را در بر خواهد داشت. به علاوه بخشی از این هزینه را می توان با بورسیه دانشگاهی تأمین کرد. همچنین هزینه های زندگی دانشجویی مانند غذا و مسکن نیز، از سوی متقاضیان باید بررسی شود. LEI دارای یک شبکه جهانی فارغ التحصیلی 109000 نفره است. این انجمن دارای اعضای برجسته ای مانند رهبران سیاسی است که نخست وزیر فعلی هلند (مارک روته) یکی از آنها است.

همچنین، دانش آموختگان این دانشگاه در مناطق مختلف جامعه مشغول به کار و مدیریت هستند که مدیران مختلف خارجی و 16 دریافت کننده جایزه نوبل (از جمله آلبرت انریکو فرمی و انیشتین) می باشند. همچنین فارغ التحصیلان بسیار برجسته لیدن، شامل اعضای خانواده سلطنتی هلند پادشاه ویلم الكساندر، شاهزاده خانم بئاتریکس وان اورنج ناسائو و اعلیحضرت كستانستان ون اورنج ناسائو می باشد. داوطلبان محترم، جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :