مهاجرت سرمایه گذاری در دومینیکا

ثبت شرکت در دومینیکا

ثبت شرکت در دومینیکا

ثبت شرکت در دومینیکا به دلیل دارا بودن اقتصاد قوی و تنوع طبیعی فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران و شرایط زندگی مطلوب فراهم می کند. کسب و کارهایی که در آمریکای مرکزی و دریای کارائیب گسترش می یابند، باید چشم انداز اقتصادهای مختلف را در نظر بگیرند. در سال های اخیر به دلیل تعدادی از عوامل اقتصادی و استراتژیک ثبت شرکت در جمهوری دومینیکا محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. راه های مختلفی برای انجام تجارت در این کشور وجود دارد که رایج ترین آنها ثبت شرکت در دومینیکا است. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط ثبت شرکت در دومینیکا بوده است.

دومینیکا در قلب دریای کارائیب قرار دارد که با سواحل زیبای ماسه های سفید و آب های آبی بازدید کنندگان خود را شگفت زده می کند. این کشور که توسط دریا احاطه شده است یکی از کشورهایی است که بیشترین هجوم گردشکران در این منطقه را به خود اختصاص داده است. همچنین فعالیت های سرگرمی، اقامتگاه های لوکس، طبیعت سرسبز و فرصت های تجاری چشم گیر را به اتباع خارجی ارائه می دهد. از سوی دیگر این کشور دارای تنوع فرهنگی، جغرافیایی و طبیعی گسترده ای است.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با کشور جزیره ای دومینیکا تصویری را ارائه کرده ایم که به ارتقاء سطح آگاهی شما کمک بسزایی می کند:

درباره کشور دومینیکا

ثبت شرکت در دومینیکا با مسئولیت محدود خصوصی

طی سال های اخیر سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای مختلف جهان به دنبال ثبت شرکت در دومینیکا با مسئولیت محدود خصوصی بوده اند. شرکت با مسئولیت محدود خصوصی معمولا توسط کارآفرینانی که به دنبال ایجاد یک شرکت محلی در کشورهای مشترک المنافع دومینیکا هستند مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از شرکت ها باید حداقل یک سهامدار و یک مدیر داشته باشد که می تواند از هر ملیتی باشد.

خصوصیات ثبت شرکت و سرمایه گذاری در دومینیکا با مسئولیت محدود خصوصی به شرح زیر می باشد:

  • شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی در دومینیکا می توانند سهامی را بدون ارزش اسمی منتشر کنند. بنابراین شرکتی ممکن است با یک سهم و بدون سرمایه تشکیل شود.
  • یک شرکت خصوصی در دومینیکا باید صورت های مالی تلفیقی تهیه کند، اما نیازی به حسابرس ندارد.
  • همه شرکت های خصوصی باید یک منشی شرکت را منصوب کنند که ممکن است شخص یا شرکت باشد.

ثبت شرکت در دومینیکا با مسئولیت محدود خصوصی

انواع مختلف ثبت شرکت در دومینیکا

دولت دومینیکا با همکاری بخش اقتصاد این کشور انواع مختلف شرکت ها را برای افرادی که قصد ثبت شرکت در دومینیکا را دارند ارائه می دهد. به طور کلی یکی از محبوب ترین روش های ثبت شرکت در دومینیکا ثبت شرکت سهامی عام در این کشور است. متقاضیان برای ثبت شرکت سهامی عام در دومینیکا به حداقل 3 مدیر از هر ملیت نیاز دارند. همچنین شرکت های سهامی عام مانند شرکت های خصوصی به منشی شرکت نیاز مبرمی دارند.

همچنین باید یک حسابرس قانونی با ماموریت بررسی حساب های شرکت به مدت یک سال از روز تشکیل آن منصوب کند. علاوه بر این شرکت های سهامی عام در دومینیکا باید یک کمیته حسابرسی برای نظارت بر این فرآیند داشته باشند. اگر دولت دومینیکا در صورت درخواست از این قانون معافیت می دهد. جالب است بدانید که دولت دومینیکا برای جذب سرمایه گذاران خارجی جهت ثبت شرکت در این کشور شرکت های مختلفی را برای آنها ارائه کرده است.

از دیگر روش های ثبت شرکت در دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاسیس شعبه شرکت خارجی در دومینیکا: قانون شرکت های دومینیکا به کار آفرینان خارجی اجازه می دهد تا شعبه های شرکت های خارجی خود را در دومینیکا راه اندازی کنند. در دومینیکا یک شعبه می تواند 100% متعلق به سرمایه گذاران خارجی باشد.
  • دفتر نمایندگی دومینیکا: جالب است بدانید که دفتر نمایندگی در دومینیکا به رسمیت شناخته نمی شود.

در نمودار زیر می توانید میزان محبوبیت شرکت های مختلف در دومینیکا را مشاهده فرمایید:

میزان محبوبیت شرکت های مختلف در دومینیکا

مراحل ثبت شرکت در دومینیکا

متقاضیان ثبت شرکت در دومینیکا هنگام درخواست باید مراحل زیر را به خوبی طی کنند تا به اهداف اقتصادی خود در این کشور دست پیدا کنند. متقاضیان ثبت شرکت در دومینیکا در قدم اول باید اندازه، هدف و سرمایه اولیه شرکت را تعیین کنند. به طور مثال هنگام گسترش تجارت خود به دومینیکا، مهم است که نوع جامعه ای را انتخاب کنید که به نیازهای تجارت شما نزدیک تر است. مرحله بعدی در ثبت شرکت در دومینیکا این است که در دسترس بودن نام را بررسی کنید. زیرا مهم است که شرکت شما از نظر برند، محصول یا خدمات و کیفیت از رقبای خود و عموم مردم دومینیکا متمایز باشد.

از دیگر مراحل مهم جهت ثبت شرکت در دومینیکا می توان به توافق بر اساس قانون اساسی و ایجاد آئین نامه در این کشور اشاره کرد. پس از تصمیم گیری در مورد شخصیت حقوقی، نام، سرمایه و هدف تجاری باید مقررات داخلی شرکت را تنظیم کنید. که به عنوان اساسنامه یا اساسنامه شرکت شناخته می شود. لازم به ذکر است که این مرحله برای ادغام یک شرکت در کشور دومینیکا بسیار مهم است. زیرا امکان عملکرد و مدیریت صحیح شرکت را فراهم می کند. علاوه بر این اساسنامه چارچوب قانونی را در اختیار شرکا و اعضای هیئت مدیره قرار می دهد. اگر چنانچه تصمیم قطعی خود را برای ثبت شرکت در دومینیکا گرفته اید، برای تسهیل در مراحل این امر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :