مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل پزشکی در ژاپن

تحصیل پزشکی در ژاپن

همان طور که می توانید تصور کنید، پزشک شدن به آسانی گفتن آن نیست، خصوصا تحصیل پزشکی در ژاپن، چرا که همه می دانند، از نظر پیشرفت فناوری، پیشرفت تحقیقات و توسعه جامعه، ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پزشکی است. یک دانشجوی مشتاق برای تبدیل شدن به یک دکتر حرفه ای زمان و تلاش زیادی می برد. با شروع از سال‌ های دبیرستان و سال‌های اولیه تحصیل در مقطع کارشناسی، اگر می‌خواهند تحصیلات پزشکی را دنبال کنند، باید برای ورود به دانشکده‌ های پزشکی آماده شوند. در راستای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در ژاپن موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در این امر یاری خواهد کرد.

تحصیل تخصص پزشکی در ژاپن

ژاپن یکی از پذیرنده ترین و مهمان نوازترین کشورهای جهان برای بازدیدکنندگان خارجی از جمله دانشجویان بین المللی است و پذیرش آنها در برنامه های پزشکی آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از دانشجویان بین المللی قبلا فارغ التحصیل شده اند و در رشته پزشکی در ژاپن در دانشگاه های مختلف تحصیل کرده اند. اکثر دانشگاه های ژاپن دارای دفتر یا مرکز بین المللی هستند، به ویژه برای دانشجویان سایر کشورها. ممکن است تفاوت جزئی در زمان یا سال تدریس یک جزء خاص وجود داشته باشد، اما آنها یکسان هستند. دوره برنامه درسی در بازه زمانی معمول 6 سال است.

از سوی دیگر، 2 سال آخر برنامه درسی برای آموزش بالینی خواهد بود که بیشتر کاربرد تئوری های آموخته شده در 4 سال اول است. پس از اتمام برنامه درسی 6 ساله پزشکی خود، واجد شرایط شرکت در آزمون ملی پزشکی برای پزشکان برای تبدیل شدن به یک پزشک مجاز خواهید بود. با این حال، برای اینکه بتوانید در آزمون شرکت کنید، باید به زبان مادری ژاپنی نیز تسلط داشته باشید زیرا امتحان به زبان ژاپنی خواهد بود. بنابراین، اگر با وجود مدت اقامت و مهاجرت به ژاپن هنوز از تسلط خود به زبان ژاپنی مطمئن نیستید، پیشنهاد می شود دوره های زبان اضافی را بگذرانید.

شرایط تحصیل پزشکی در ژاپن

مانند شرایط معمول برای تحصیل در سایر رشته های تحصیلی در ژاپن، شرایط تحصیل پزشکی در دانشکده های پزشکی این کشورها تقریباً یکسان است، به جزء نمرات سهمیه یا شرایط نمرات که باید در موسسه آموزشی قبلی یا آزمون ورودی خود داشته باشید. به عنوان مثال، شرایط معمول یک دانشجوی پزشکی شامل مدرکی است که هویت و ملیت شما را ثابت کند مانند شناسنامه یا گذرنامه، مدارک تحصیلی قبلی شما مانند کارنامه، گواهی اخلاق خوب، مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان و در آخر، سایر مدارک و پرداخت های مورد نیاز مانند فرم های درخواست، ویزای دانشجویی، نمرات کنکور و هزینه های پذیرش از سایر دانشگاه ها. اگر از یک کشور غیر انگلیسی زبان تحصیل کرده اید، باید نمره آیلتس نیز ارائه دهید. گاهی اوقات، دانشگاه ها همچنین نیاز به شرکت در آزمون مهارت زبان ژاپنی به عنوان نیاز اضافی دانشکده پزشکی دارند.

دانشکده های پزشکی ژاپن در سطح بین المللی به دلیل ارائه آموزش با زبان انگلیسی به عنوان رسانه آموزشی شناخته شده اند. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان مشتاق از سراسر جهان مایل به تحصیل پزشکی در ژاپن هستند زیرا جدای از آموزش با کیفیت و مدرن آن، داشتن زبان بین المللی به عنوان رسانه آنها مانع زبان بین دانشجویان و اساتید دانشگاه ها را کاهش می دهد. این همچنین یک فرصت یادگیری برای دانشجویان ژاپنی است که می خواهند تحصیلات تکمیلی را در خارج از کشور دنبال کنند. با این حال، در برخی موارد، برخی از دانشگاه ها از دانشجویان بین المللی، به ویژه دانشجویان فارغ التحصیل، می خواهند که در آزمون مهارت زبان ژاپنی شرکت کنند، زیرا معتقدند توضیح و آموزش پزشکی در این رسانه آسان تر خواهد بود. یکی از دانشگاه هایی که این نوع شرایط را دارد، دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو است.

شرایط تحصیل پزشکی در ژاپن

هزینه تحصیل پزشکی در ژاپن

ژاپن جزء برترین کشورهای اقتصادی جهان است. کشور ژاپن تا به امروز در بسیاری از زمینه های عملی مانند علم، فناوری، اقتصاد، معیشت، تجارت و البته آموزش پیشرفت کرده است. برنامه های تبادل دانشجوی زیادی در ژاپن وجود دارد و حتی برخی از آنها دوره های تحصیلات تکمیلی رایگان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. آموزش و پرورش در کشور ژاپن سخاوتمندانه توسط دولت آنها تأمین می شود زیرا آنها معتقدند که تأمین مالی آموزش کشور را موفق خواهد کرد. سیستم آموزشی عالی، محیط آموزشی و آموزش با کیفیت آنها را به آنچه امروز هستند تبدیل کرد. به همین دلیل، دانشجویان بین‌المللی ژاپن را به عنوان کشور شماره یک خود برای ادامه تحصیلات عالی خود، به‌ویژه مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا، می‌بینند.

ژاپن دارای تکنولوژی پیشرفته و سیستم آموزشی با کیفیت بالا است. این یک مقصد جذاب برای دانشجویان بین المللی است. اما تحصیل در ژاپن می تواند گران باشد. هزینه های تحصیل از چند هزار تا چند ده هزار دلار متغیر است. اما دانشگاه های ارزانی در ژاپن وجود دارند که تحصیلات مقرون به صرفه ای ارائه می دهند. به یاد داشته باشید، انتخاب های برتر ما ممکن است از نظر شهریه ارزان باشند اما همیشه از نظر کیفیت بالا هستند.

شهریه برخی دانشگاه های ژاپن در مقاطع تحصیلی مختلف در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهنوع برنامههزینه تحصیل در سال بر حسب دلاررتبه جهانی دانشگاه
دانشگاه کیوشوبرنامه های تمام وقت کارشناسی/ کارشناسی ارشد3995135
دانشگاه اوزاکابرنامه های کارشناسی تمام وقت399568
دانشگاه هیروشیمابرنامه های کارشناسی تمام وقت3995338
دانشگاه چوئوبرنامه های کارشناسی تمام وقت7581451
دانشگاه واسدابرنامه های کارشناسی تمام وقت5118205

دانشگاه های پزشکی در ژاپن

در حال حاضر، ژاپن دارای 79 دانشکده پزشکی در سراسر کشور دارد. از این تعداد، 42 دانشکده پزشکی ملی، 8 توسط دولت ژاپن تاسیس شده اند، در حالی که 29 دانشگاه خصوصی هستند. انتظار می رود این رقم به دلیل بحران های مختلفی که نه تنها ژاپن بلکه جهان با آن مواجه است، افزایش یابد. دانشکده های پزشکی ژاپن در سطح بین المللی به دلیل ارائه آموزش با زبان انگلیسی به عنوان رسانه آموزشی شناخته شده اند. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان مشتاق از سراسر جهان مایل به تحصیل پزشکی در ژاپن هستند زیرا جدای از آموزش با کیفیت و مدرن آن، داشتن زبان بین المللی به عنوان رسانه آنها مانع زبان بین دانشجویان و اساتید دانشگاه ها را کاهش می دهد.

لیست برخی از دانشگاه های پزشکی در ژاپن عبارتند از:

برخی از دانشگاه های پزشکی در ژاپن

در ژاپن، دانشگاه های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد که می توانید پیدا کنید. ثبت نام در این مدارس به شما کمک می کند تا رویای خود را برای تحصیل در ژاپن بدون پرداخت هزینه زیاد محقق کنید. این موسسات همچنین برنامه‌ها و برنامه‌های درسی جامعی را ارائه می‌کنند که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد با بار کمتری بر جیب خود، مدرک کسب کنند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارس ایرانی ژاپن با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :