مهاجرت تحصیلی فیلیپین

تحصیل پزشکی در فیلیپین

تحصیل پزشکی در فیلیپین

تحصیل پزشکی در فیلیپین مدت هاست که برای ایرانیان یکی از بهترین راه های تحقق این دستیابی به علم پزشکی با هزینه های مناسب در آسیا است. فیلیپین یکی از کشور های قاره آسیا است که در حال حاضر دارای رتبه 34 اقتصاد جهان است و با توجه به شاخص های کیفی زندگی در این کشور توجه بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در فیلیپین را جلب نموده است. این مجمع الجزایر شامل بیش از 7000 جزیره است که در حدود 800 کیلومتر از سواحل ویتنام قرار دارند و مانیل پایتخت این کشور است، اما کوئزون که در نزدیکی مانیل، پرجمعیت ترین شهر کشور است که هر دو بخشی از منطقه پایتخت ملی (مترو مانیل)، واقع در لورزون که بزرگترین جزیره است، هستند.

فیلیپین نام خود را از فیلیپ دوم که پادشاه اسپانیا در زمان استعمار اسپانیا بر این جزایر در قرن شانزدهم بوده است، گرفته است. از آنجا که فیلیپین به مدت 333 سال تحت حاکمیت اسپانیا و 48 سال دیگر تحت استعمار ایالات متحده بوده است، نزدیکی فرهنگی زیادی با غرب دارد. مثلا، این کشور دومین کشور آسیایی پرجمعیت پس از هنداست. این کشور در ربع آخر قرن بیستم تحت تأثیر آشفتگی سیاسی قرار گرفت. پس از تحمل بیش از یک دهه حکومت استبدادی تحت ریاست جمهوری این رویارویی نه تنها به برکناری و تبعید مارکوس، بلکه به بازگرداندن دولت دموکراتیک به فیلیپین منجر شد. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است، به سوالات افراد علاقمند به تحصیل در این کشور پرداخته خواهد شد.

مراحل تحصیل پزشکی در فیلیپین

مراحل مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل پزشکی شامل یک برنامه فارغ التحصیلی 5 ساله است که به دانش آموزان امکان تبدیل به یک پزشک خبره را می دهد و این برنامه شامل 3 سال آموزش آکادمیک، یک سال کارآموزی بالینی و یک سال کارآموزی در مقطع کارشناسی ارشد است. در سال اول، موضوعات موجود در برنامه درسی بیشتر از علوم پایه مانند آناتومی و فیزیولوژی انسان، بیوشیمی، پزشکی پیشگیری، سلامت جامعه، روانپزشکی و عمل پزشکی تشکیل شده اند. سال دوم به مطالعه مفاهیم اساسی در آسیب شناسی، میکروبیولوژی پرداخته خواهد شد. انگل شناسی، فارماکولوژی، پزشکی و جراحی، روانپزشکی و اقتصاد پزشکی در طول سال سوم تحصیل در رشته پزشکی، به دانشجویان موضوعاتی هستند که آموزش داده می شود و نیز با بیماری های رایجی که در عمل بالینی با آن مواجه می شوند.

پاتوفیزیولوژی، ویژگی های بالینی، رویکردهای تشخیصی و مدیریت این بیماری ها نیز، مورد تاکید است. در ادامه و در سال آخر پزشکی نیز، متقاضیان باید به وظیفه خود در بیمارستان عمل کنند. 2 سال اول برنامه دکترای پزشکی به سخنرانی های کلاسی می گذرد که از طریق کامپیوتر با استفاده از پروژکتورها همراه با نمایش فیلم و اسلاید، کار آزمایشگاهی و بحث های گروهی ارائه می شود. در سال سوم و چهارم، دانش آموزان بیماران را در محیط واقعی بیمارستان معاینه می کنند. دانشجویان در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها به صورت چرخشی حضور خواهند داشت و در هر بخش تا 2 ماه در رشته‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و چندین هفته در سایر تخصص‌ها زیر نظر دانشکده خاص خود می گذرانند.

مراحل تحصیل پزشکی در فیلیپین

معرفی برترین دانشگاه های پزشکی در فیلیپین

یکی از بزرگترین تصمیمات برای تحصیل در دانشکده پزشکی، انتخاب دانشکده و شهر مد نظر است، عوامل زیادی در تصمیم گیری افراد در انتخاب مدارس تاثیر گذار است. در فیلیپین بیش از 60 دانشکده پزشکی وجود دارد و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند. زبان تحصیل در فیلیپین به زبان انگلیسی است و فرد نیازی به دریافت مدرک زبان فیلیپینی ندارد. با این حال، اکثر بیماران به 2 زبان انگلیسی و فیلیپینی صحبت می کنند. در حالی که فرهنگ 2 زبانه در ابتدا می تواند ترسناک به نظر برسد، به خصوص زمانی که فرد اهل فیلیپین نباشد اما یادگیری زبان نسبتا آسان است.

در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های پزشکی فیلیپین می پردازیم:

معرفی برترین دانشگاه های پزشکی فیلیپین

هزینه تحصیل در فیلیپین

فیلیپین را می توان به عنوان یکی از مقاصد اقتصادی برای دنبال کردن دوره های عالی به حساب آورد که نه تنها آموزش باکیفیت را در این زمینه ارائه می دهد، بلکه گزینه ای مناسب برای تحصیلات عالی است با هزینه مناسب شناخته می شود که افراد می توانند به راحتی تحصیلات رویایی خود را بدون استرس دنبال کنند. بسته به خصوصی و یا غیر خصوصی بودن دانشگاه هزینه های تحصیل در این کشور می تواند بسیار متفاوت باشد و به صورت کلی برای دانشگاه های خصوصی این کشور هزینه تحصیل بین 10000$ الی 25000$ (دلار) محاسبه می گردد. در خصوص دانشگاه های غیر دولتی می توان این هزینه ها را بین 800$ الی 1500$ (دلار) در نظر گرفت.

مدرک تحصیلی فیلیپین که به عنوان MBBS در سطح جهانی شناخته می شود جزء مدارک معتبر بین المللی است. دانشگاه های این کشور علاوه بر اعتبار در سطح جهانی دارای کیفیت آموزشی و امکانات مناسبی برای دانشجویان نیز هست که خود باعث جذب دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بوده است. امکان اخذ بورسیه نیز در مقاطع مختلف در فیلیپین برای افراد وجود دارد. به صورت کلی برای افرادی که تمایل به مهاجرت و تحصیل در کشور با امکانات مناسب و هزینه مناسب دارند، کشور فیلیپین می تواند انتخاب بسیار مناسب و قابل بررسی باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی افراد علاقمند به تحصیل و زندگی در فیلیپین خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :