مهاجرت به کشور فیلیپین

مهاجرت به فیلیپین

مهاجرت به فیلیپین

فیلیپین یا بهتر بگوییم جمهوری فیلیپین مجمع الجزایری در جنوب شرقی آسیا که دارای 7641 جزیره‌ی مجزا است. مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل، کار، سرمایه گزاری و سایر روش ها امکان پذیر است. پایتخت این کشور شهر مانیل فیلیپین است و معروف ترین شهر پس از پایتخت فیلیپین در این کشور، شهر قوزون است. زبان‌ های رسمی این کشور، فیلیپینی و انگلیسی است و البته 19 زبان زنده شناسایی شده که در این کشور صحبت می‌ شود. فیلیپینی زبان ملی جامعه‌ فیلیپین است و از دیگر زبان‌ های معروفی که فیلیپینی‌ ها استفاده می‌کنند می‌توان به اسپانیایی و عربی اشاره کرد.

امروزه توریست های بی شماری به دلیل وجود جاذبه های گردشگری زیاد و فراوان به فیلیپین سفر می کنند و این کشور به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. در سال های گذشته قوانین مرتبط با مهاجرت به فیلیپین برای کار بسیار سخت و پیچیده بود اما با پیشرفت و رونق در زمینه سرمایه گذاری و اقتصاد مهاجرت کاری نیز آسان گشت. فرهنگ و آداب و رسوم غنی و تاریخ پر از شگفتی این کشور و همینطور رضایت مهاجران از زندگی در فیلیپین باعث شده روند مهاجرت به فیلیپین روز به روز در حال افزایش باشد. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جزئیات مهاجرت به فیلیپین پرداخته اند.

شرایط مهاجرت به فیلیپین

مهاجرت انواع متفاوتی دارد و افراد با توجه به شرایط خود از لحاظ سن، میزان تحصیلات، سابقه کار مرتبط با تحصیل واجد شرایط مهاجرت می شوند. مهاجرت به فیلیپین هم مستثنی از این موضوع نیست و افراد علاقمند به تحصیل و کارو سرمایه گزاری هم می توانند با توجه به شرایط خود اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین هزینه مهاجرت به فیلیپین با توجه به نوع روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود.

انواع روش ها و شرایط مهاجرت به کشور فیلیپین عبارتست از:

انواع روش ها و شرایط مهاجرت به کشور فیلیپین

مهاجرت تحصیلی به فیلیپین

زمانی که کشور فیلیپین را برای تحصیل انتخاب می کنید ابتدا باید رشته تحصیلی خود را در وبسایت فیلیپین سرچ کنید تا دانشگاه هایی که این رشته دارند مشخص شود. سپس دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده در امتحان ورودی شرکت کنید. پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه از دانشگاه فیلیپین مبنی بر اینکه شما می توانید در دانشگاه این کشور تحصیل کنید باید مدارک لازم تهیه نموده و به دانشگاه فیلیپین تحویل دهید. مسئولین دانشگاه فیلیپین پس از بررسی مدارک و مصاحبه حضوری، یا اجازه تحصیل برای شما صادر میکنند یا درخواست شما را ریجکت می کنند. برای اینکه بخواهید به ادامه تحصیل در فیلیپین بپردازید باید بدانید که دانشجویانی که می خواهند در مقطع کارشناسی درس بخوانند باید مدرک دیپلمی معتبر متناسب با مدرک آخر دبیرستان فیلیپین داشته باشند و ریز نمرات بالا باشد.

فیلیپین سالانه پذیرای عده بی شماری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید درخواست شرکت در آزمون ورودی دانشگاه فیلیپین دهید و پس از اخذ نمره قبولی و دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین کنید. شرایط لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن آخرین مدرک تحصیلی معتبر است که معمولا کارشناسی است و اصل آن را باید ارائه دهید.

مهاجرت تحصیلی به فیلیپین

مهاجرت به فیلیپین از طریق کار

برای اخذ ویزای کار در فیلیپین باید بعد از اتمام دوره تحصیل و سابقه مرتبط با تحصیلات خود، افراد می توانند با کارفرمایانی که در فیلیپین هستند ارتباط بگیرند و پس از تایید شدن رزومه کاری می توانند ویزای کاری اخذ کنند. فیلیپین یک کشور تازه قدم گذاشته در حوزه صنعت است که به همین دلیل اقتصاد این کشور چون درگذشته بیشتر بر پایه کشاورزی و خدمات و تولید قرار گرفته و در این زمینه پیشرفت داشته است.

این کشور خیلی کمتر از کشور‌های همسایه با بحران بیکاری مواجه بوده است به گونه ای که از سال 2004 به بعد بیکاری در این کشور بسیار کاهش یافته و در اواخر سال 2018 این نرخ به کمترین درصد خود در سال های اخیر یعنی3.7% رسیده است. بیشتر مهاجران با تکیه بر حرفه قبلی خود وارد کشور فیلیپین می‌شوند، به این دلیل که این شیوه روند اخذ ویزای کار را برای افراد راحت تر کرده زیرا شرکت مد نظر شرایط کاری شما را تضمین می‌کند، اما اگر با ورود به فیلیپین به دنبال حرفه ای هستید ،مطلع باشید که اولویت با نیرو‌های بومی فیلیپینی است، مگر اینکه مهارت و حرفه‌ای پیشرفته شما برای کارفرما اثبات گردد.

سرمایه گذاری و خرید ملک در فیلیپین

املاک و مستغلات در فیلیپین برای سرمایه گذاری در فیلیپین، بهترین گزینه است و بازده بالقوه خود را در این کشور پیدا کرده است. یک تبعه خارجی که قصد خرید ملک مسکونی یا کشاورزی در فیلیپین را دارد، ابتدا باید از قوانین مربوط به خرید زمین و دارایی آگاه باشد. یکی از دلایلی که اتباع خارجی برای خرید ملک در این کشور اقدام می کنند، وضعیت رو به رشد اقتصادی فیلیپین است. شرایط اقتصادی مناسب حاکی از رونق صنعت است. بسیاری از خارجی ها به طور مکرر در داخل و خارج از کشور دیده می شوند و بسیاری اقامت خود را تمدید می کنند و برای ایجاد اقامت، در املاک سرمایه گذاری می کنند. البته خرید املاک و مستغلات در فیلیپین توسط یک فرد خارجی ساده نیست. قوانین و مقررات فیلیپین باید از نظر شرعی رعایت شود، در غیر این صورت نتیجه برای شهروندان خارجی مطلوب نخواهد بود.

بسیاری از فیلیپینی ها دارای ذهنی گشوده به فرصت های جدید توسط سرمایه گذاران خارجی هستند. آنها با توجه به سابقه حضور استعمارگران خارجی، پذیرای تغییرات و ایده های جدید می باشند و چالش ها و مشکلات معمولا به سادگی پذیرفته می شوند و بدون ریسک های موجود، با آنها برخورد می شود. فیلیپینی ها یک مشتری مطمئن هستند، آنها از مصرف کنندگان قابل اعتمادی در جهان هستند که پول سخت خود را برای خرید لباس ، تعطیلات، سرمایه گذاری و بهسازی منازل صرف می کنند. بنابراین فیلیپین را به عنوان بالاترین مصرف کننده در سطح جهان نشان می دهند که می تواند با توجه به همسایگی با کشورهایی مانند هند و اندونزی، فرصت سرمایه گذاری در فیلیپین را غنیمت شمرد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادری مجرب و همچنین مشاورین متخصص و واحد اجرایی بسیار باتجربه و دقیق، مشاوره های لازم را در مورد راه های مهاجرت به کشورهای منتخب شما ارائه می دهند. در این میان بسیاری از متقاضیان جویای مهاجرت به فیلیپین از طریق ازدواج می باشند. از اینرو برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی رایگان با موسسه ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :