مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان می تواند منجر به شغلی پر طرفدار در مراقبت بهداشتی شود. اکثر دانشجویان در این رشته به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. در جمهوری بلغارستان به عنوان یک پزشک باید مهارت های کار گروهی، حل مسئله و ارتباطی عالی داشته باشید. علاوه بر این شما در این کشور باید به طور مداوم برای بهبود این مهارت ها تلاش کنید. همچنین شما در این کشور به عنوان فارغ التحصیل رشته پزشکی، مسیر های شغلی زیادی را پیش رو خواهید داشت.

بلغارستان برای دانشجویان پزشکی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این کشور به دلیل هزینه های پایین زندگی و کیفیت بالای تحصیل، در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور می شود. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده ایم بهترین مطالب روز را در این مقاله در خصوص تحصیل پزشکی در بلغارستان به شما عزیزان ارائه دهیم.

مزایای تحصیل پزشکی در بلغارستان

جمهوری بلغارستان برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند، مزایا بسیاری قائل است. که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر شاره کرد.

  • مدارک بین المللی شناخته شده: اگر تصمیم به تحصیل پزشکی در بلغارستان دارید، با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل خواهید شد که در اکثر کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است. زیرا جمهوری بلغارستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود.
  • فرصت های شغلی عالی پس از فارغ التحصیلی: کیفیت بالای آموزش عالی و تجربه عملی که دانشگاه های بلغارستان ارائه می دهند، مسیرهای شغلی زیادی پیش روی شما قرار خواهند داد. بسیاری از دانشجویان برای کار در خارج از کشور یا درخواست برای برنامه دکتری، این کشور را انتخاب می کنند.
  • هزینه های زندگی و شهریه در بلغارستان: هزینه های زندگی و شهریه در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.
  • تاریخ و فرهنگ غنی بلغارستان: صوفیه و پلوودیو دو شهر بزگ بلغارستان محسوب می شوند، که از نظر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی هستند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های انگلیسی زبان در بلغارستان

در جمهوری بلغارستان 6 دانشگاه معروف پزشکی وجود دارد که دروس را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند. که متقاضیان ورود به این دانشگاه ها باید در یک آزمون ورودی در زیست شناسی و شیمی شرکت کنند.

در جدول زیر می توانید این دانشگاه ها را با یکدیگر مقایسه کنید:

انواع دانشگاه پزشکی انگلیسی زبان در بلغارستانهزینه شهریه سالانه به لو بلغارستانخصوصیات
دانشگاه پزشکی صوفیه4100BGNیکی از دانشگاه های پیشرو در بلغارستان است که پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
دانشگاه پزشکی پلوودیو3500BGNیکی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان است. که محوطه دانشگاهی آن شامل بسیاری از مراکز تحقیقاتی می باشد.
دانشگاه تراکیا3000BGNدر شهر استارا زاگورا واقع شده است، که مقرون به صرفه ترین مکان در بلغارستان برای تحصیل پزشکی به شمار می رود.
دانشگاه پزشکی وارنا4100BGNاین دانشگاه در نزدیکی دریا واقع شده است که مکانی عالی برای دانشجویان محسوب می شود.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های انگلیسی زبان در بلغارستان

هزینه تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در بلغارستان

هزینه تحصیل در بلغارستان بسته به رشته انتخابی شما در حوضه پزشکی ممکن است متغیر باشد. علاوه بر این هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های بلغارستان هر ساله در ابتدای ترم پرداخت می شود. هزینه تحصیل پزشکی در بلغارستان یکی از کم هزینه ترین ها در اروپا محسوب می شود. که همراه با هزینه زندگی ارزان، بلغارستان را به مکانی عالی برای تحصیل پزشکی تبدیل کرده است.

در جدول زیر می توانید هزینه تحصیل در بلغارستان را در رشته های مختلف پزشکی با یکدیگر مقایسه فرمایید:

انواع رشته تحصیلی در پزشکیهزینه سالانه به لو بلغارستانمدت تحصیل
پزشک عمومی4100BGN6 سال
دندانپزشکی4200BGN6 سال
پرستاری2100BGN4 سال
داروسازی4100BGN5 سال
دامپزشکی2000BGN6 سال

شرایط تحصیل پزشکی در بلغارستان

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در بلغارستان را دارند باید به این نکته توجه کنند که اکثر دانشگاه های پزشکی در بلغارستان برای پذیرش به مدارک زیر نیاز دارند:

  • دیپلم دبیرستان، گواهینامه معتبر از دبیرستان کشور مبداء
  • نمرات بالا در زیست شناسی، شیمی و ریاضی (اختیاری)
  • انگلیسی یا بلغاری را به خوبی صحبت کنید یا دوره مقدماتی یک ساله زبان دانشگاه های بلغارستان را دنبال کنید.
  • داشتن سلامت روانی و جسمی و روحیات سازگار با حرفه پزشکی
  • داشتن منبع کافی، والدین فوق العاده یا حامیان مالی سخاوتمندانه یا سایر منابع
  • برخی از دانشگاه های پزشکی در بلغارستان آزمون انگلیسی یا حتی آزمون ورودی در زیست شناسی و شیمی را برگزار می کنند.
  • تجربه کار به عنوان نیروی کمکی بیمارستان، در مراقبت های پرستاری یا اقامتی، صلیب سرخ و سایر
  • سواد کامپیوتر، مهارت های ارتباطی بالا و مهارت های کارگروهی

نحوه دریافت ویزای دانشجویی بلغارستان

برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان هستند. این در صورتی است که اتباع اتحادیه اروپا برای تحصیل در بلغارستان نیازی به اخذ ویزا ندارند. ویزای دانشجویی بلغارستان بین 3 تا 6 ماه اعتبار دارد. دانشجویان بین المللی پس از دریافت نامه پذیرش از موسسات آموزش عالی در بلغارستان باید در نزدیک ترین سفارت بلغارستان در کشور خود برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنند.

مدارکی برای اخذ ویزای دانشجویی بلغارستان باید به سفارت خانه ارائه دهید به شرح زیر می باشد:

  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • کپی پاسپورت معتبر و عکس
  • نامه پذیرش صادر شده از موسسه آموزش عالی مربوطه در بلغارستان
  • بیمه درمانی معتبر برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • رسید پرداخت شهریه
  • اثبات منابع مالی کافی در طول دوران تحصیل در بلغارستان
  • تایید رزرو بلیط
  • مدرکی دال بر تایید اقامت در بلغارستان
  • مدارک آموزشی

علاوه بر این دانشجویان پس از ورود به بلغارستان باید برای اجازه اقامت طولانی مدت در جمهوری بلغارستان اقدام کنند. امیدواریم مطالبی که در این مقاله در خصوص تحصیل پزشکی در بلغارستان به شما عزیزان ارائه شد مفید واقع شده باشد. در غیر این صورت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :