مهاجرت تحصیلی مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی

مالزی، کشوری در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن شهر کوالالامپور است، این کشور دانشگاه های متعددی در رشته های متفاوت دارد. تحصیل دندانپزشکی در مالزی انتخاب علاقمندان تحصیل در این کشور است که نظر دانشجویان سایر کشورها را به خودت جلب کرده است. دندانپزشکی در مورد تشخیص، درمان و پیشگیری از هر نوع بیماری دهان است و به بازیابی و حفظ سلامت دهان و دندان فرد کمک می کند. تحصیل دندانپزشکی در مالزی نه تنها به افراد در مورد حفره ها و لثه های سالم می آموزد، بلکه تأثیر سلامت کلی آن ها را نیز به افراد نشان می دهد. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جزئیات تحصیل دندان پزشکی در مالزی می پردازند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالزی

تحصیل در رشته دندانپزشکی یکی از پر متقاضی ترین رشته های پزشکی برای افراد علاقمند است. کلیه دروس در دانشگاه های مالزی به زبان انگلیسی ارائه می شوند اما به دلیل وجود دانشجویان از سراسر دنیا، دانشجویان فرصت یادگیری زبان های دیگر را نیز دارند. متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی حتما میبایست تسلط کامل به زبان انگلیسی و حداقل مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 را داشته باشند البته برای آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های مالزی برای آن ها دوره های آموزشی زبان انگلیسی برگذار می کند. البته پیشنهاد ما به متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی این است که دانشجویان پیش از رفتن به مالزی مدرک زبان خود را اخذ نمایند.

تحصیل پزشکی در مالزی بسیار پرطرفدار و رقابتی می باشد و تحصیل در این رشته پرطرفدار 5 تا 6 سال به طول می انجامد که به 3 مرحله اصلی تقسیم می شود:

  • مرحله اول شامل دو سال اول تحصیل می باشد که شامل آموزش یکپارچه دروس مربوط به پزشکی می باشد.
  • مرحله دوم شامل سال سوم تحصیلی می باشد که دانشجویان دروس تخصصی تر را می گذرانند.
  • مرحله سوم تحصیل پزشکی در مالزی که شامل سال چهارم و پنجم می شود.

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در مالزی

دندانپزشکی با تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ ها و بیماری‌ هایی که دهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند ارتباط مستقیم دارد. دندان پزشکی حرفه ای است که بر بازیابی و حفظ سلامت دندان افراد تمرکز دارد. دندان پزشکان نقش مهمی در صنعت مراقبت های بهداشتی ایفا می کنند، از انجام جراحی های دندانی و صاف کردن دندان ها تا دادن داروهای بی حس کننده و تجویز دارو. سیستم آموزش عالی مالزی طبق رتبه‌بندی QS در سال 2023 در رده 25 قرار گرفت که این نشان‌دهنده قدرت دانشگاه ‌های برجسته آن است.

در ادامه به 5 مورد از دانشگاه ‌های برتر مالزی در لیست زیر اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • University Kebangsaan Malaysia (دانشگاه ملی مالزی)
  • University Sains Malaysia (USM) (دانشگاه علوم مالزی)
  • University Malaya (دانشگاه مالایا)
  • University Putra Malaysia (دانشگاه پوترا مالزی)
  • University Teknologi MARA (دانشگاه تکنولوژی مارا مالزی

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در مالزی

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در مالزی

واحد پول مالزی رینگت است و معمولا هزینه تحصیل دندان پزشکی در این کشور برای 5 سال حدود RM25050 تا RM1650000 (رینگت) برآورد می شود. هزینه تحصیل دندان پزشکی در مالزی نیز سالیانه حدود RM364050 (رینگت) مالزی است. یکی از مواردی که باعث ترقیب متقاضیان برای تحصیل در این کشور می شود هزینه پایین تحصیل در مقایسه با دیگر کشورها و اعتبار مدرک پزشکی مالزی و همچنین رشته های زیر مجموعه آن است.

در جدول زیر هزینه های تحصیل در مالزی در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار گرفته است:

مقطع تحصیلیهزینه به رینگت مالزی
دیپلم17000RM تا 50000RM
کارشناسی14000RM تا 60000RM
کارشناسی ارشد10000RM تا 40000RM
دکترا27000RM تا 40000RM

شرایط پذیرش دندانپزشکی در مالزی

شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی به شرح زیر است:

  • اگر متقاضی تحصیل دندانپزشکی در مالزی، مدرک زبان آیلتس نداشته و یا تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارد، هیچ جای نگرانی نیست، معمولا موسسات آموزش زبان در مالزی وابسته به دانشگاه‌ ها امکان آموزش زبان قبل از ورود دانشجو به کلاس‌ های دانشگاه را فراهم می‌کنند؛ اما بهتر است قبل از ورود به مالزی، نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام شود.
  • دارا بودن تمکن مالی با گواهی صورت حساب بانکی به مبلغ $10000 (دلار) دریکی از بانک‌ های معتبر
  • مدرک فارغ ‌التحصیل در مقطع قبلی با معدل مناسب

بعد از فارغ‌التحصیلی، اکثر دانشجویان به عنوان دندانپزشک، متخصص بهداشت دندا‌پزشکی یا دستیار دندانپزشکی کار می‌کنند. تحصیل دندانپزشکی جزء جذاب‌ترین و پر متقاضی ‌ترین رشته ‌های تحصیلی در دنیا و مالزی است که همه‌ ساله برای پذیرش این رشته تحصیلی رقابت شدیدی در بین متقاضیان برقرار است. افراد علاقمند به مهاجرت می تواند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :