مهاجرت تحصیلی امارات

تحصیل در امارات

تحصیل در امارات

امارات متحده عربی یک مقصد گردشگری و تحصیلی محبوب جهت تحصیل در امارات است و برخی از بهترین دانشگاه های منطقه خلیج را در خود جای داده است. امارات مقصد مناسبی برای هر دانشجوی بین المللی است که به دنبال یک تجربه تحصیلی واقعا منحصر به فرد است. سیستم آموزش عالی توسط وزارت آموزش عالی اداره می شود که مسئولیت پذیرش دانشجویان و همچنین اعتباربخشی برنامه های مدرک را بر عهده دارد.

شما 3 دانشگاه امارات را در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 خواهید یافت. بالاترین رتبه دانشگاه خلیفه است که در رتبه 181 قرار دارد. امارات متحده عربی با داشتن مرزهای زمینی با عمان و عربستان سعودی دارای آب و هوای بیابانی گرم و خشک با تابستان های بسیار گرم است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در امارات متحده عربی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

هزینه تحصیل و زندگی در امارات

موسسات در امارات مجاز به تعیین هزینه های تحصیلی خود هستند، بنابراین هزینه ها بسته به محل تحصیل شما متفاوت خواهد بود. هزینه های تحصیل نیز بسته به سطح و نوع مقطعی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. تحصیل رایگان در امارات با توجه به نوع پذیرش متقاضی متفاوت خواهد بود. به طور متوسط، می توانید انتظار داشته باشید که برای مدرک کارشناسی ارشد حدود AED48000 (درهم) و برای برخی از مدارک تحصیلات تکمیلی تخصصی تا AED120000 (درهم) بپردازید. هزینه دوره ها بر اساس ساعت اعتباری ترم نسبت به ماه ها یا سال ها محاسبه می شود. ممکن است برای کمک به هزینه های تحصیل خود واجد شرایط دریافت بورسیه هم باشید.

دانشجویانی که به دنبال تحصیل در امارات هستند باید هزینه های زندگی خود را در نظر بگیرند. برای یک آپارتمان اجاره ای خصوصی می توانید انتظار داشته باشید که حدود 3700AED (درهم) در ماه بپردازید، با هزینه های آب و برق حدود 440 درهم در ماه می باشد. اگر شهر بزرگ ‌تری را انتخاب می‌کنید، باید انتظار هزینه‌های زندگی بالاتری نسبت به شهرها و شهرهای کوچک‌تر داشته باشید. اگر خارج از شهرها زندگی می کنید، ممکن است لازم باشد به فکر خرید ماشین باشید، زیرا حمل و نقل کارآمدترین نیست.

به طور کلی هزینه های زندگی در امارات به صورت توزیع نمودار زیر می باشد:

هزینه های زندگی در کشور امارات

شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات

تمامی دانشجویانی که به دنبال تحصیل در امارات هستند باید برای ویزای د اقدام کنند. برای دریافت ویزا معمولا باید توسط یک مقیم کشور حمایت مالی شوید. اکثر موسسات این خدمات را ارائه می دهند، اما باید قبل از شروع فرآیند درخواست خود، آن را بررسی کنید. درخواست به صورت آنلاین انجام می شود، اما باید توجه داشته باشید که حمایت مالی ویزای شما را تضمین نمی کند. هزینه درخواست می تواند تا 3000AED (درهم) و ودیعه تا AED3000 (درهم) باشد.

هنگام درخواست ویزای تحصیلی امارات خود باید مدارک خاصی را ارائه دهید که شامل موارد زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه باقی مانده و 2 صفحه خالی ویزا
  • 12 قطعه عکس پاسپورت
  • 3 کپی پاسپورت و ویزای ورود به امارات در بدو ورود
  • صورت های بانکی که شواهدی مبنی بر وجود وجوه کافی ارائه می دهد.
  • قرارداد اجاره یا اثبات ترتیبات زندگی
  • کپی فیش شهریه سال تحصیلی جاری
  • کپی رسید هزینه ویزا برای سال تحصیلی جاری
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مدرک مدرک کارشناسی خود نیاز دارند.

ویزای اقامت دانشجویی فقط یک سال طول می کشد و بنابراین اگر دوره شما طولانی تر از این مدت باشد نیاز به تمدید دارد. زمانی که برای تمدید ویزای دانشجویی خود اقدام می کنید، باید هزینه های بیشتری برای ویزا بپردازید.

تحصیل در امارات بدون مدرک زبان

شما می توانید بدون داشتن مدرک آیلتس تحصیل خود را در امارات شروع کنید. یکسری از آزمون هایی هستند که جایگزین آزمون آیلتس نیز می باشند مانند آزمون انگلیسی پیرسون و آزمون TOEFL. وقتی صحبت از یکی آزمون های زبان انگلیسی در جهان آیلتس می شود دانش آموزان یا دانشجویان باید بتوانند سطح بالایی از مهارت انگلیسی خود را نشان دهند.برای برخی از دانشگاه های امارات مدرک زبان حائز اهمیت است اما دانشجویان همچنان می توانند برخی از دانشگاه های امارات را انتخاب کنند که نیازی به مدرک آیلتس ندارند.

یکی از مقاطعی که دانشجویان می توانند تحصیل در امارات بدون مدرک زبان تجربه نمایند، تحصیل در مقطع کارشناسی است. برای ورود به صورت مستقیم به دانشگاه های امارات و دبی، دانشجویان نیازمند ارائه مدرک تحصیلی 12 ساله و مدرک زبان معتبر با نمره 6 هستند. اما دانشجویان برای تحصیل در امارات بدون مدرک زبان بایستی در کالج های دبی ثبت نام نمایند و زبان را در کالج ها به اتمام رسانند. زبان تحصیل در امارات و دبی عربی و انگلیسی است که تحصیل رایگان در دبی در این مقطع و کالج زبان برای عموم دانشجویان بین المللی در دسترس نیست.

تحصیل در امارات بدون مدرک زبان

مزایای تحصیل در امارات

انتخاب مقصد برای تحصیلات عالی یکی از حیاتی ترین و تاثیرگذارترین انتخاب هایی است که می توانید انجام دهید. اگرچه تحصیلات عالی در امارات در مقایسه با سایر کشورها هنوز جوان است، اما مزایای منحصر به فردی برای دانشجویانی که در امارات تحصیل می کنند وجود دارد. افرادی که در امارات متحده عربی تحصیل می کنند، تجربیات و دیدگاه های جدیدی را با خود به ارمغان می آورند و همچنین می توانند این ایده ها را به اشتراک بگذارند. هیچ وسیله ای بهتر از حضور در جامعه ای متشکل از افراد مختلف برای پیشرفت به عنوان یک فرد وجود ندارد.

امارات متحده عربی دانشگاه های معتبری را از سرتاسر جهان برای ایجاد شعبه های پردیس در امارات تبلیغ می کند. دانشگاه ولونگونگ، دانشگاه هریوت وات دبی و BITS Pilani دبی تنها برخی از پردیس های شعبه دانشگاه های معتبر دبی هستند. در صورت تمایل به تحصیل در امارات متحده عربی، یک مدرک بین المللی به رسمیت شناخته شده با زبان آموزش به زبان انگلیسی دریافت خواهید کرد. اگر تحصیلات تکمیلی را در جای دیگری دنبال کنید، مجبور نخواهید بود برای اثبات مهارت های زبان خود در آزمون های بیشتری شرکت کنید. اگر شما عزیزان قصد تحصیل در امارات را دارید می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و بهترین راه را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :