مهاجرت تحصیلی قبرس

اعزام دانشجو به قبرس

اعزام دانشجو به قبرس

اعزام دانشجو به قبرس این روزها مورد استقبال بسیاری از دانشجوهای بین المللی قرار گرفته است، کشور قبرس مکانی مناسب برای دانشجوها است که شخص بتواند با هزینه های کم به تحصیل خود بپردازد و به صورت چشمگیری رشد خوبی داشته باشد. قبرس کشوری است که دانشجو بعد از تحصیل استرسی برای پیدا کردن شغل ندارد و به رحتی وارد بازار کار می شوند و به درآمد می رسند. این کشور بورسیه های زیادی دارد که بر اساس شناخت شخص نسبت به بورسیه ها و واجد شرایط بودن فرد می تواند از آن ها استفاده کند و به صورت رایگان درس بخواند و تحصیل کند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو سوالات مرتبط با این حوزه هستند.

ویزای دانشجویی قبرس

دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به قبرس را دارند در قدم اول نیازمند اخذ ویزای دانشجویی قبرس هستند. دانشجو باید وضعیت مالی خود را از طریق صورت حساب با حداقل موجودی 7000£ (پوند) به اثبات برساند و نشان دهد که از پس هزینه های خود برمی آید. اگر دانشجویی قصد دارد بورسیه تحصیلی را اخذ کند و نیازمند آن باشد باید مدارک مالی از طرف حامی و همچنین کمک هزینه های گواهی بورس تحصیلی خود را ارائه کند.

2 روش برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس وجود دارد که عبارتنداز:

  • خود شخص از طریق سفارت قبرس اقدام کند.
  • شخص مدارک را برای دانشگاه خود ارسال می کند و آن ها از طرف دانشجو به اداره مهاجرت در قبرس درخواست می دهند.

دانشجویانی که در دانشگاه های معتبر مشغول به تحصیل هستند به صورت مجاز 20 ساعت در عفته به آنها اجازه کار پاره وقت نیز داده می شود که کمک خرج هزینه های زندگی دانشجو باشد اما به شرطی که به درس دانشجو لطمه ای وارد نشود. اخذ ویزای دانشجویی قبرس حدود 5 الی 10 روز کاری زمان می برد. اما در مواقع خاص امکان داد بیشتر زمان ببرد و طول بکشد. همین موضوع باعث شده که به دانشجو توصیه می شود قبل از سفر خود درخواست دهد. برای خیلی از افراد سوال پیش می آید که آیا برای تحصیل در قبرس نیارمند اخذ مدرک زبان آیلس یا تافل است جواب خیر. برای تحصیل در این کشور نیازمند اخذ مدرک زبان نیست. حقوق دانشجو بسته به شهر و منطقه یا نوع اشتغال متفاوت است، با این حال دستمزد عمومی حدود $10 (دلار) در ساعت است.

مراحل درخواست ویزا برای اعزام دانشجو به قبرس

قبرس مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی است، خیلی از افراد بخاطر پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی بسیاری از افراد این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. معمولا برای پذیرش نیازی به آزمون آیلتس یا تافل نیست و کیفیت آموزشی بالایی ارائه می دهد و آب و هوای مطبوع و فرهنگ فوق العاده ای این کشور دارد که جزء مزیت های برتر آن است.

شرایط و مراحل ویزای تحصیلی قبرس عبارتند از:

شرایط و مراحل ویزای تحصیلی قبرس

ویزای دانشجویی به شخص این امکان را می دهد که به طور قانونی تا 90 روز وارد قبرس شود و در آن بماند و اگر برنامه تحصیلی شخص بیش از 90 روز طول بکشد، پس از ورود باید ویزای خود را به اجازه اقامت موقت تبدیل کند. هزینه ویزای کوتاه مدت €20 (یورو) و زمان تحویل درخواست ها حدود یک ماه زمان میبرد. یک اجازه اقامت با 70€ (یورو) هزینه دارد و دانشجو وقت دارد که در عرض 3 ماه تصمیم بگیرد.

مراحل فرآیند درخواست عبارتند از:

  • ثبت نام در یک دانشگاه در قبرس
  • ارسال مدارک به دانشگاه
  • دانشگاه از طرف شخص وقت ویزا می گیرد.
  • جمع آوری اسناد و مدارک
  • انجام معاینه پزشکی

هزینه اعزام دانشجو به قبرس

هزینه های تحصیل در قبرس بسته به موسسه و استان متفاوت است اما در مقایسه با سایر کشورهای جهان به طور کلی بسیار مقرون به صرفه تر است. میزان شهریه بستگی به مقطع تحصیلی و مدت آن دارد، شخص قرار است برای چه مقطع و چند سال به تحصیل بپردازد. اما بهتر است که مستقیما از موسسه آموزش عالی مورد نظر خود برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه های تحصیل استعلام بگیرد. به طور کلی شهریه توسط دانشگاه ها تعیین می شود. اگر فرد بخواهد در رشته های پزشکی و دندان پزشکی تحصیل کند هزینه ها حدود 10000€ تا 22000€ (یورو) و اگر علاقه مند به تحصیل در مقطع دکترا است حداقل هزینه ها از 7000€ (یورو) است.

شخصی که می خواهد از طریق بورسیه به تحصیل به قبرس مهاجرت داشته باشد در قدم اول باید آنها بشناسد و براساس واجد شرایط بودن خود نوع بورسیه را انتخاب کند. قبرس سالانه چندین بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که از یا از طرف دولت یا از سمت دانشگاه داده می شود. این بورسیه ها در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود، بورسیه های تحصیلی هر ساله به تعداد محدودی از دانشجویان ارائه می شود.

هزینه اعزام دانشجو به قبرس

مزایای اعزام دانشجو به قبرس

کشور قبرس مثال کشوری چند فرهنگی است که شخص می تواند سریع و با حس خوب به محیط آن جا عادت کند. قبرس کشوری مدرن و متنوع است اما یکی از بزرگ ترین مزایا تحصیل در آن کشور مقرون به صرفه بودن و فرصت های شغلی است که به دانشجو اجازه می دهد بدون هیچ گونه استرس و نگرانی بر اساس حرفه و تحصیل خود شغلی پیدا کند و به درآمد و رشد خوبی برسد. قبرس مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی است و هزینه های تحصیل و زندگی پایین است، معمولا برای پذیرش نیازی به آزمون آیلتس و تافل نیست و کیفیت آموزشی بالایی ارائه می دهد.

همان طور که گفته شد هزینه زندگی در قبرس نسبتا پایین است بنابراین دانشجو می تواند در هزینه خود صرفه جویی کند و زندگی برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه و کاملا راحت است. برای مثال غذا، هم در داخل و هم در خارج از کشور می توانید غذای خوب با قیمت مناسب پیدا شود و حمل و نقل و هم تاکسی و هم حمل و نقل عمومی بسیار مقرون به صرفه هستند. قبرس به دلیل محیط اقتصادی باثبات و عضویت اتحادیه اروپا مکانی بسیار محبوب برای افرادب است که به دنبال اقامت دائم هستند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت تحصیلی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :