مهاجرت تحصیلی قبرس

ویزای تحصیلی قبرس

ویزای تحصیلی قبرس

اتباع غیر اروپایی که به دنبال تحصیل در قبرس هستند، باید قبل از اعزام به این کشور برای ویزای تحصیلی قبرس درخواست دهند. طی سال های اخیر افراد بسیاری از سراسر جهان به دنبال اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در قبرس بوده اند. زیرا قبرس مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار پایین است، دانشجویان بین المللی ویزای تحصیلی قبرس را برای تحصیل در اروپا انتخاب می کنند.

اگر به فکر تحصیل در قبرس هستید اما کاملا مطمئن نیستید، کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در این امر آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد. البته به این نکته توجه فرمایید که روند درخواست ویزای تحصیلی قبرس برای دانشجویان کشورهای ثالث، یا غیر اتحادیه نسبتا پیچیده تر خواهد بود.

روند درخواست ویزای تحصیلی قبرس

دولت قبرس با همکاری وزارت خارجه این کشور، برای افرادی که به دنبال مهاجرت و درخواست ویزای تحصیلی قبرس هستند، طرق مختلفی را در نظر گرفته است. البته لازم به ذکر است که، قبل از اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام نمایید، باید در یک موسسه آموزشی قبرس پذیرفته شوید. سپس موسسه مورد نظر شما مقدمات درخواست ویزا را فراهم می کند. علاوه بر این در تمامی روش های درخواست ویزای تحصیلی قبرس، فرد متقاضی باید مدارک را برای موسسه مربوطه ارسال کند.

در نهایت موسسه مورد نظر متقاضیان از طرف آنها در اداره مهاجرت قبرس درخواست می دهند. همچنین تمامی متقاضیان ویزای تحصیلی قبرس پی از درخواست باید هزینه پردازش ویزای تحصیلی خود را پرداخت کنند. به طور کلی روند درخواست ویزای تحصیلی قبرس بر خلاف سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده به طرق مختلفی صورت می پذیرد.

روند درخواست ویزای تحصیلی قبرس

برای اینکه با روش های مختلف روند درخواست ویزای تحصیلی قبرس بیشتر آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

طرق مختلف روند درخواست ویزای تحصیلی قبرستوضیحات
درخواست از طریق سفارت قبرساگر سفارت قبرس در کشور شما فعال است، باید برای ویزای تحصیلی خود در سفارت قبرس در کشور محل اقامت خود درخواست دهید. که در این روش از درخواست ارائه اسناد و مدارک به صورت حضوری صورت می پذیرد.
درخواست از طریق اداره مهاجرت قبرساگر هیچ نمایندگی دیپلماتیکی از کشور قبرس در محل اقامت شما وجود ندارد، دانشگاه مورد نظر شما درخواستی را از طرف شما در اداره مهاجرت در قبرس ارسال می کنند. البته در این روش باید مدارک مورد نیزا را به موسسه مورد نظر ارسال نمایید. اگر درخواست شما تایید شود، موسسه مربوطه یک کپی از ویزا برای شما ارسال می کند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی قبرس توسط دانشجویان بین المللی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی قبرس توسط دانشجویان بین المللی

اقامت دانشجویی پس از دریافت ویزای تحصیلی قبرس

یکی از اصلی ترین فرآیندها پس از ویزای تحصیلی قبرس، اخذ اقامت دانشجویی در این کشور می باشد. اتباع کشورهای ثالث پس از ورود به قبرس با ویزای تحصیلی، باید برای اجازه اقامت قبرس اقدام کنند. بدون اجازه اقامت اجازه تحصیل طولانی مدت در این کشور را نخواهید داشت. به طور کلی این اجازه اقامت است که به متقاضیان اجازه می دهد تا بیش از 90 روز به طور قانونی زندگی و تحصیل کنند. به این نکته توجه فرمایید که، ویزای تحصیلی که متقاضیان قبل از سفر دریافت کرده اند، صرفا ویزای ورودی آنها محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که پس از ورود به قبرس، جهت درخواست اقامت باید معاینان پزشکی از نظر هپاتیت و سیفلیس را انجام دهید.

برای دریافت مجوز اقامت قبرس باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت قبرس ارسال نمایید:

دریافت مجوز اقامت قبرس پس از تحصیل

کار حین تحصیل با ویزای تحصیلی قبرس

اتباع کشورهای مختلف جهان که با ویزای تحصیلی قبرس وارد این کشور می شوند، می توانند حین تحصیل تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. کار ضمن تحصیل در قبرس طی سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. زیرا با کار دانشجویی در قبرس، می توانند هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس را تا حدودی پوشش دهند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان با ویزای تحصیل قبرس، فقط اجازه کار تا 20 ساعت در هفته را در این کشور دارند. در نهایت اینکه شغل نیمه وقت شما در قبرس نباید به تحصیل شما در این کشور لطمه ای وارد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل و مهاحرت به قبرس، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

البته لازم به ذکر است که برای کار حین تحصیل در قبرس باید یک قرارداد کار معتبر نیز داشته باشید. در غیر این صورت شما اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت. نکته قابل توجه این است که مشاغل نیمه وقت بسیاری در قبرس آماده پذیرایی از دانشجویان بین المللی می باشند. همچنین ممکن است در تعطیلات تابستان اجازه کار برای آموزش عملی دریافت کنید، اما باید از قبل باید با موسسه آموزشی خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :