شرایط عمان

هزینه زندگی در عمان

هزینه زندگی در عمان

بی شک برای افرادی که اسم ریال به گوش آنها می خورد ناخودآگاه اسم کشور عمان و همینطور هزینه زندگی در عمان از ذهن آنها می گذرد. چیزی که در خصوص هزینه زندگی در عمان را در بین ایرانیان بسیار جذاب و سود آور کرده است، پایین بودن هزینه هاست. در واقع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توانسته اند علی رقم اینکه در 50 سال پیش بیابان هایی بی آب و علف بوده اند، به چنان رونق اقتصادی دست پیدا کنند که دیگر شهروندان این کشورها درگیر روزمرگی و فقر نباشند. دقیقا همان چیزی که در کشورهایی مثل ایران ناشناخته است و عامل اصلی آن سوء مدیریت دولت های حاکم و همچنین سیاست گذاری های اقتصادی و رفاهی است.

قدمت این کشور به 14 هزار سال قبل می رسد که از لحاظ تاریخی و باستانی بسیار حائز اهمیت است. در عمان واحد پولی همان ریال عمان است که معادل 2.60$ (دلار آمریکا) است و می توان گفت هر ریال عمانی معادل با 109735.98OMR (ریال ایران) است که این تفاوت ارزش پولی بسیار قابل توجه است. این موضوع خود نشان دهنده موفقیت یا عدم موفقیت پیشرفت در کشورهای عربی در مقایسه با ایران است. متقاضیانی که علاقه مند هستند بدانند می توانند از شرایط زندگی در عمان بهره مند شوند یا خیر، مقاله پیش رو که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش رسیده است را تا انتها مطالعه نمایند.

وضعیت اقتصادی عمان

بررسی وضعیت اقتصادی عمان و علی الخصوص میزان رضایتمندی شهروندان این کشور از جذاب ترین مسائلی هست که متقاضیان را به فکر مهاجرت به عمان می اندازد. عمان با اینکه وسعت بزرگی مانند ایران و عربستان ندارد ولی هفتمین کشور خاورمیانه از نظر ذخایر نفتی به حساب می آید و در عین حال توانسته با اقتصاد خوبی که راه اندازی کرده است از این منابع به نفع مردم خود استفاده کند تا جایی که در شبکه های مجازی آنطور که فیلم ها دست به دست می شود مشخص است که ایرانی هایی که در این کشور هستند بسیار از شرایط هزینه ها در این کشور راضی هستند.

میدان های کوچک و پخش در نواحی شمالی عمان که کاملا خشک هستند و یا نواحی مرکزی این کشور ذخایر عمده نفت خام عمان به حساب می آیند. البته باید دانست که اقتصاد عمان مانند اکثر کشورهای خاورمیانه علاوه بر نفت خام بر پایه ذخایر گازی نیز استوار است. جالب تر آن است که عمان تنها متکی به صادرات ذخایر نفتی خود نبوده است و این کشور در تولید و صادرات کالاهایی مانند پارچه، ماهی و فلزات نیز دست دارد.

هزینه های عمده زندگی در عمان

هزینه های زندگی در هر کشوری می تواند برای نفرات متفاوت نیز هزینه های متفاوتی در بر داشته باشد زیرا کیفیتی که هر فرد از زندگی خود انتظار دارد با هم متفاوت است و این میزان نیز به تفکرات افراد هم بستگی دارد. افرادی هستند که می خواهند هر آن چیزی که در درآمد ماهانه خود کسب می کنند را خرج کنند و افرادی نیز هستند که به فکر سرمایه گذاری هستند. در این میان افرادی هم هستند که خرجی متعادل دارند و به نسبت درآمدی که دارند برای مخارج خود برنامه ریزی دارند تا هم از امکانات رفاهی عمان بهره مند شوند و هم شرایط اقتصادی خود را با سرمایه گذاری و پس انداز هر روز بهتر و بهتر کنند.

طبق سایت های معتبر و بین المللی مانند numbeo که هزینه های زندگی در هر کشور را به تفکیک تمام اقلام مصرفی در آن کشور آورده است می توان گفت که هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره بدون احتساب هزینه اجاره منزل ماهیانه در عمان بین 2000$ الی 2500$ (دلار آمریکا) است. هزینه زندگی برای یک نفر در عمان نیز بدون در نظر گرفته اجاره مسکن چیزی در حدود 700$ الی 900$ (دلار آمریکا) خواهد بود. همانطور که مشخص است هزینه های زندگی در عمان با بهترین کشورهای اروپایی برابری می کند.

در جدول زیر هزینه های برخی کالاهای مصرفی در عمان آمده است:

اقلام مصرفیهزینه به ریال عمان
غذا در رستوران ارزان12OMR
غذا برای 2 نفر در رستوران های متوسط جامعه11OMR
یک لیتر شیر0.71OMR
یک کیلو برنج0.72OMR

هزینه های عمده زندگی در عمان

هزینه های زندگی دانشجویی در عمان

هزینه های زندگی در عمان همانطور که عنوان شد برای یک نفر چیزی حدود 700$ الی 900$ (دلار آمریکا) خواهد بود. ولی برای دانشجویانی که در این کشور حضور دارند و می خواهند هزینه های زندگی خود را تا حد امکان پایین بیاورند چند راه حل وجود دارد که مهمترین این حالت ها اخذ بورسیه از دانشگاه های عمان است که این مهم در خصوص دانشجویانی امکان پذیر خواهد بود که از شایستگی های لازم برخوردار باشند. این شایستگی با ژورنال های علمی و مقالات بین المللی و همچنین جوایز خوارزمی و بین المللی و اختراع و غیره قابل اثبات خواهد بود.

در نبود شرایط بورسیه دانشجو می تواند با کار در عمان بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کند. همچنین دانشجویان برای مقرون به صرفه بودن زندگی خود در عمان در طول زمان تحصیل که درآمدی ندارند می توانند با پایین آوردن سطح انتظارات خود و تفریحات و رستوران های کمتر به صورت ماهیانه هزینه های زندگی خود را مدیریت کنند. شهریه های دانشگاه در عمان بین 5000$ الی 8000$ (دلار آمریکا) خواهد بود ولی در برخی از دانشگاه ها از این میزان نیز بالاتر خواهد بود.

اسامی برخی دانشگاه های عمان در تصویر زیر آمده است:

اسامی برخی دانشگاه های عمان

متقاضیان گرامی با بررسی شرایط خود می توانند بدانند واجد الشرایط برای ورود به کدام یک از کشورهای اروپایی یا انگلیسی زبان هستند و یا می توانند شرایط خود را برای ورود به عمان مورد بررسی قرار دهند و این امر میسر نیست جز اینکه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :