مهاجرت تحصیلی آلمان

اعزام دانشجو به آلمان

اعزام دانشجو به آلمان

مهاجرت دانشجویی به آلمان متقاضیان زیادی را طی سال های اخیر داشته است که در این مقاله به موضوع اعزام دانشجو به آلمان پرداخته می شود. تعداد افراد خارجی که آلمان را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند، هر سال به طور فزاینده ای در حال افزایش است. اکثر دانشجویان بین المللی به احتمال زیاد قبل از اینکه بتوانند برای تحصیل به آلمان بیایند، باید ویزای دانشجویی آلمان را در کنسولگری آلمان در کشور دریافت کنند.

بسته به کشوری که متقاضی از آنجا اقدام می کند، ممکن است از نیاز به ویزا برای تحصیل در آلمان معاف باشد، اما پس از ورود به آلمان همچنان برای تحصیل بیش از 90 روز باید اجازه اقامت دریافت کند. متقاضیان اعزام دانشجویی به آلمان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی آلمان

ویزای دانشجویی آلمان می تواند به کسانی اعطاء می شود که در یکی از انواع شرایطی که در ادامه ذکر می شود، شرکت کنند. از سویی اعزام تحصیلی شامل کسانی می شود که مایل به شرکت در تحصیلات آکادمیک تمام وقت هستند. از سوی دیگر کسانی که به دوره های زبان آلمانی برای تحصیل علاقه دارند، قابلیت دریافت اعزام تحصیلی را دارند.

علاوه بر این متقاضیان باید در کالج آمادگی دولتی دوره ای که باید به عنوان یک خارجی که گواهی پایان تحصیل در آلمان به رسمیت شناخته نشده است، بگذرانند. پس از اتمام دوره، در آزمون (Feststellungsprüfung) شرکت خواهند کرد. اگر موفق به قبولی در آزمون شوند، گواهینامه ای دریافت خواهند کرد که به عنوان مدرک ورود به دانشگاه شناخته می شود و با در دست داشتن آن، می توانند برای پذیرش دانشگاه در آلمان اقدام کنند.

در شکل زیر، مواردی دیگر از شرایط اعزام دانشجو به آلمان اشاره شده است:

شرایط اعزام دانشجو به آلمان

شرایط لازم برای اعزام دانشجو به آلمان

متقاضیان برای ویزای دانشجویی آلمان از سفارت یا کنسولگری آلمان یا سایر آژانس های درخواست واسطه در کشور خود باید درخواست دهند. تصمیم در مورد درخواست متقاضی بر اساس اطلاعات و مدارک پشتیبانی است که ارائه می دهد. بنابراین، این مدارک باید به صورت اصل به همراه 2 فتوکپی از هر کدام ارسال شوند.

در اینجا چک لیستی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان آمده است:

  • شامل 2 فرم درخواست ویزای ملی به طور مناسب تکمیل شده است.
  • پاسپورت ملی معتبر
  • 2 عکس پرتره بیومتریک به تازگی گرفته شده است.
  • مدرک پذیرش در یک موسسه آموزشی آلمان
  • نامه پذیرش دانشگاه تحت عنوان (Zulassungsbescheinigung) نامه پذیرش در دوره پایه. صادر شده توسط (Studienkolleg) باشد.
  • نامه پذیرش در دوره آموزشی
  • نامه پذیرش در دوره مقدماتی زبان آلمانی
  • مدرک مهارت زبان آلمانی
  •  آزمون ورودی دانشگاه زبان آلمانی برای متقاضیان بین المللی

اگر شرایط اعزام دانشجوی خارجی، فاقد دریافت بورسیه تحصیلی از دولت آلمان باشد، دانشجو باید مدارکی را ارائه کند که نشان دهد پول کافی برای پوشش هزینه زندگی در آلمان، اقامت و تحصیل دارد. از سوی دیگر نامه ای از یک والدین نیاز است تا تعهد آنها را برای حمایت مالی از دانشجو در طول اقامت در آلمان نشان دهد و باید با صورت‌ حساب ‌های بانکی آنها در 6 ماه اخیر تکمیل شود.

شرایط لازم برای اعزام دانشجو به آلمان

انواع ویزا برای اعزام دانشجو به آلمان

ممکن است ویزای آلمان برای تحصیل برای طیف وسیعی از سطوح و مقاطع تحصیلی برای متقاضی صادر شود. این موضوع شامل تحصیل در مقطع کارشناسی، مبادله، تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد می شود. از سوی دیگر این موضوع شامل شرکت در یک دوره پیش دانشگاهی یا یک دوره غیر آکادمیک زبان آلمانی می شود. اما در کل متقاضیان می توانند برای 3 نوع ویزای دانشجویی آلمان، اقدام کنند.

از یک سو متقاضی می تواند برای ویزای دانشجویی آلمان با عنوان (German Student Visa) اقدام کند که این ویزای دانشجویی استاندارد برای دانشجویان بین المللی است که در یکی از دانشگاه های آلمان پذیرفته شده اند و آماده شروع تحصیل در یک برنامه دانشگاهی تمام وقت هستند. اما اگر نیاز به حضور در آلمان برای درخواست حضوری برای پذیرش دانشگاه دارید، به ویزای (German Student Applicant Visa) نیاز دارید. این ویزا به متقاضی اجازه تحصیل در آلمان را نمی دهد، فقط برای فرآیند درخواست دانشگاه معتبر است. نوع دیگر ویزای دوره زبان آلمانی با عنوان (German Language Course Visa) است که برای تحصیل در دوره زبان آلمانی به این نوع ویزا نیاز است.

اقدامات لازم برای اعزام دانشجو به آلمان

روند درخواست ویزای دانشجویی آلمان می تواند برای بسیاری از دانشجویان بین المللی گیج کننده باشد. رویه ‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما در کل مراحل درخواست ویزای دانشجویی آلمان به شرح فوق است:

  • نخست متقاضی باید نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آلمان را پیدا کند تا اطلاعات بیشتری در مورد شرایط و تعیین وقت ویزا دریافت کند.
  • تمام روند رسمی آلمان در سایر کشورها دارای یک وب سایت رسمی آنلاین به همراه آدرس فیزیکی و اطلاعات تماس خود هستند.
  • سپس باید وقت ویزا تعیین گردد.
  • در برخی از کشورها، متقاضی باید چند هفته زودتر برای وقت ویزای خود اقدام کند، زیرا آن سفارت خاص ممکن است درخواست های ویزا زیادی داشته باشد و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا به متقاضی برسد.
  • در مرحله آخر باید هزینه درخواست ویزا پرداخت و تایید گردد.

این نکته قابل اشاره است که در صورت رد شدن ویزای متقاضی، این هزینه قابل استرداد نیست. بهترین زمان برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه و تامین بودجه لازم برای تحصیل و زندگی در آلمان می باشد. این یکی از مهمترین شرایط است و اگر بورسیه تحصیلی رسمی به متقاضی تعلق نمی گیرد، باید از طریق روش های دیگری مانند واریز وجوه در حساب مسدود شده آلمان، مدرکی دال بر منابع مالی ارائه دهد.

مدت زمان لازم جهت فرآیند اعزام دانشجو به آلمان

ویزای متقاضی دانشجویی آلمان ویزایی است که اگر قصد دارید به آلمان بروید و برای پذیرش دانشگاه به صورت حضوری اقدام کنید. این ویزا در ابتدا برای مدت 3 ماه صادر می شود اما در صورت لزوم پس از ورود شما به آلمان برای 6 ماه دیگر قابل تمدید است. اگر ظرف 6 ماه نامه مورد انتظار پذیرش در یک برنامه تحصیلی تمام وقت دانشگاه یا یک اقدام مقدماتی دانشگاه را دریافت کنید، می توانید به ویزای دانشجویی آلمان یا اجازه اقامت برای تحصیل تغییر دهید. زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی آلمان به طور متوسط، تا 25 روز طول می کشد تا درخواست ویزای دانشجویی آلمان متقاضی بررسی شود.

زمان پردازش بسته به کشور و سفارت آلمانی که برای آن درخواست می دهید، متفاوت است. سایر درخواست های ویزای آلمان برای تحصیل معمولا ظرف 3 ماه بررسی می شود. حال در زمینه کسب آگاهی در مورد شرایط اعزام دانشجو به آلمان و در جهت برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :