مهاجرت سرمایه گذاری در ایتالیا

استارت آپ ایتالیا

استارت آپ ایتالیا

کشور ایتالیا از مدت ها پیش در زمینه نوآوری پیشرو بوده است و شهر میلان به عنوان بزرگترین کانون استارت آپ ایتالیا در نظر گرفته شده است. ایتالیا به عنوان دارنده چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا، دارای یک اکوسیستم استارتاپی در حال شکوفایی می باشد. بر اساس داده های وزارت توسعه اقتصادی، بیش از 12000 استارت آپ در این کشور وجود داشته است.

این استارت آپ ها مجموعا 70000 نفر را استخدام کرده اند و 1.4 میلیارد € (یورو) درآمد داشته اند. اتباع خارجی برای ایجاد استارت آپ ایتالیا باید از ویزای استارت آپ این کشور استفاده کنند. البته برای دریافت آن، شرایطی وجود دارد که در مقاله پیش رو به آنها اشاره شده است. لازم به یادآوری می باشد، این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان استارت آپ ایتالیا ارائه می گردد.

بررسی استارت آپ ایتالیا

استارت آپ های نوآور شرکت هایی هستند که هدف آنها توسعه، تولید و تجارت محصولات یا خدمات نوآورانه با ارزش تکنولوژیکی بالا است. این می تواند به طور مستقل LLC یا Srls ( شرکت با مسئولیت محدود) باشد که با محتوای نوآورانه بالای تجارت خود و استفاده از فناوری های پیشرفته متمایز می شود. وجه تمایز یک استارت آپ نوآورانه در پتانسیل آن است که کل بازار را متحول کند. فناوری یک استارت ‌آپ نوآور، فرآیندها را متحول می‌کند و آنها را چابک ‌تر و خودکارتر می‌کند و امکان گسترش سریع با منابع کمتر را فراهم می‌کند. هدف ایجاد تغییر واقعی در صنعت هدف است، چه از طریق راه اندازی یک محصول (خدمت جدید) و چه از طریق روشی متفاوت برای لذت بردن از آن محصول (خدمت).

دولت ایتالیا بسته قانونی ویژه ای را برای حمایت از ایجاد استارت آپ ایتالیا و توسعه استارت آپ های نوآورانه در ایتالیا، از جمله شرکت هایی که تجارت اصلی آنها شامل توسعه، تولید و تجاری سازی کالاها یا خدمات نوآورانه با ارزش فناوری بالا است، اجرا کرده است. قوانین اروپا برای شرکت های نوپا یکی از مطلوب ترین هاست. وضعیت استارت آپ های نوآور با ثبت نام در بخش ویژه ثبت شرکت ها کسب می شود و پس از آن می توانند از قانون گذاری مطلوب بهره مند شوند.

نمودار زیر هزینه ایجاد استارت آپ ایتالیا را نشان می دهد:

هزینه ایجاد استارت آپ ایتالیا

شرایط ایجاد استارت آپ ایتالیا

برای واجد شرایط شدن به عنوان شروع نوآورانه یک شرکت استارت آپ ایتالیا، باید شرایط زیر را برآورده کند:

  1. تجارت اصلی شرکت شامل توسعه، تولید و تجاری سازی کالاها یا خدمات نوآورانه با ارزش تکنولوژیکی بالا است.
  2. شرکت باید بیش از 48 ماه تاسیس شده باشد.
  3. شرکت باید در ایتالیا اقامت داشته باشد یا مشمول مالیات باشد.
  4. این شرکت گردش مالی ندارد یا گردش مالی بیش از €5 میلیون (یورو) ندارد.
  5. شرکت سود تقسیم نمی کند.
  6. شرکت نباید از ادغام، تقسیم یا انتقال تجارت از یک شرکت موجود، حاصل شود.

جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط ایجاد استارت آپ ایتالیا

ویزای استارت آپ ایتالیا

برنامه ویزای استارت آپ ایتالیا برای کارآفرینانی است که قصد دارند به ایتالیا نقل مکان کنند تا یک کسب و کار نوآورانه راه اندازی کنند، یا برای پیوستن به یک شرکت استارت آپی که قبلا تأسیس شده است. ویزای استارت آپ مشروط به در دسترس بودن سهمیه های مهاجرتی است که سالانه توسط دولت صادر می شود. متقاضی باید ثابت کند که حداقل €50000 (یورو) برای استفاده تنها، برای ایجاد و راه اندازی استارت آپ ایتالیا در دسترس است و یک طرح تجاری دقیق برای یک پروژه نوآورانه با ویژگی قوی نوآوری تکنولوژیکی ارائه دهد.

این برنامه، روند درخواست کارآمد را با درخواست ترخیص آنلاین و صدور ویزا و اجازه اقامت تحت روش سریع تضمین می کند. ویزای راه اندازی همچنین می تواند توسط افرادی که قصد پیوستن به یک استارت آپ موجود را دارند، دریافت شود.

در این مورد، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  1. سرمایه گذاری برای حداقل €100000 (یورو)
  2. یکی از پست های زیر را پوشش خواهند داد:
  • رئیس
  • مدیر عامل
  • عضو هیئت مدیره
  • حسابرس
  1. آنها همچنین به عنوان خوداشتغال برای شرکت (یعنی به عنوان مشاور مستقل و سایر) کار خواهند کرد.

این قانون امکان ثبت درخواست ویزای راه اندازی را از طریق یک انکوباتور تایید شده یعنی یک شرکت ایتالیایی با ویژگی های خاص می دهد و می تواند میزبان استارت آپ ها باشد و با ارائه پشتیبانی فنی، حقوقی و مدیریتی و همچنین تجهیزات و فضا به آنها کمک کند. جایی که استارت آپ ها می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند. آگاهی از شرایط و جزییات کامل درباره مهاجرت به ایتالیا، از طریق مطالعه مقاله لینک شده امکان پذیر خواهد بود.

الزامات برای دریافت ویزای استارت آپ ایتالیا

الزامات برای دریافت ویزای استارت آپ ایتالیا عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای اقامت بلند مدت ایتالیا
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • پاسپورت معتبر با حداقل 2 صفحه خالی ویزا، اعتبار آن باید حداقل 3 ماه بیشتر از ویزایی باشد که برای شما صادر می شود.
  • مجوز Nulla Osta (اصل و فتوکپی)
  • اثبات وجوه کافی
  • مدرکی دال بر محل اقامت مناسب، مانند قرارداد خرید یا اجاره
  • گواهی درآمد سال قبل، که باید بالاتر از حداقل سطح مورد نیاز قانون برای معافیت از بیمه خدمات درمانی €8400 (یورو) باشد.
  • گواهی صادر شده توسط اتاق بازرگانی در منطقه ای که در آن مشغول به کار خواهید بود، مبنی بر اینکه منابع لازم برای فعالیت خوداشتغالی را دارید. منابع نمی توانند کمتر از مقدار سالانه حداقل درآمد €36 (یورو) باشد.

به منظور سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وارد اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :