مهاجرت کاری نروژ

کار در نروژ

کار در نروژ

نروژ، مقصد بسیاری از مهاجران است که هر ساله بدون توجه به میزان مالیات و هزینه زندگی بالا جهت کار در نروژ به این کشور مهاجرت می کنند. تعداد بسیاری از این مهاجران به منظور کار در نروژ به این کشور مهاجرت کرده و خواهان بهره مندی از سطح رفاه بالا در این کشور هستند. البته شایان ذکر است که کشور نروژ در ازای دریافت مالیات خدماتی همچون تحصیلات و خدمات درمان را رایگان در نظر می گیرد. این مسئله موجب افزایش مجدد سطح رفاه در این کشور شده است.

یکی از چندین دلایل جذب مهاجران به کشور نروژ می باشد. چرا که متقاضیان با مهاجرت به نروژ، علاوه بر بهره مندی از مزایای ذکر شده، از زندگی در یک کشور پیشرفته اروپایی نیز بهره مند خواهند شد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیشرو اطلاعاتی در خصوص شرایط کار و اشتغال زایی در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

کار در نروژ برای ایرانیان

در خصوص اطلاع از شرایط کار در نروژ برای ایرانیان بایستی به مواردی دقت نمایید. نروژ از کشورهای اسکاندیناوی در مناطق شمالی اروپا است که می توان آن را کشوری نفت خیز و پیشرفته تلقی کرد. نظام سیاسی این کشور سلطنتی بوده و بر محور مالیات مردم اداره می شود. مهمترین نکته در خصوص نروژ این است که این کشور سطح بالایی از رفاه را برای شهروندانش فراهم نموده که در سطح استاندارد جهانی در رتبه بالایی قرار دارد. اما علاوه بر آن، مالیات محور بودن اداره کشور، موجب شده تا دولت تاکید زیادی بر اخذ مالیات از مردم داشته باشد و میزان آن را نیز در حدودی تعیین کند که امور کشور را به راحتی مدیریت کرده و کشور همواره رو به جلو پیش برود.

اقتصاد کشور نروژ مبتنی بر صادرات برخی مواد اولیه و همچنین صنایع و ماشین آلات و کشتی سازی می باشد. صنعت کشتی سازی نروژ همواره در طول سال های مختلف همیار اقتصاد این کشور بوده و از زمان انقلاب صنعتی با رشد اقتصاد این کشور، رشد کرده است. اقتصاد کشور نروژ در سال 2020 به دلایل متعددی افول کرده که از جمله این دلایل شیوع پاندمی COVID-19 می باشد. از این رو منجر به رکود اقتصادی در بسیاری از کشورها شده است. کشور نروژ در حالت کلی هم کشور مناسب و در برخی شرایط نامناسب برای مهاجرت تلقی می شود. اما بی شک مزایای آن بیشتر از معایب خواهد بود.

یافتن کار در نروژ

یافتن کار در نروژ می تواند برای انگلیسی زبانانی که هنوز بر زبان نروژی تسلط نیافته اند یک چالش واقعی تلقی شود. برای بسیاری از مهاجران که امیدوارند در خارج از کشور در شغل مورد نظر خود مشغول شوند نروژ بهترین انتخاب آنها می باشد. به هر حال این کشور یکی از قوی ترین اقتصادهای شمال اروپا را دارا می باشد. نروژ نه تنها برای مهاجران بلکه برای نروژی ها نیز جذابیت بزرگی دارد. بسیاری از دانشجویان نروژی با مدرک تحصیلی خود در این کشور ماندگار می شوند. بنابراین رقابت زیادی برای یافتن کار در نروژ وجود دارد. نکته مثبت این است که نروژ پایگاه بسیاری از شرکت های بین المللی است.

جهت بررسی بازار کار در نروژ در رشته های مختلف مقالات کاربردی بدین شرح می باشند:

مشاغل بین المللی در نروژ جهت کار عبارت اند از:

مشاغل بین المللی در نروژ جهت کار

بازار کار در نروژ

متقاضیان کار در کشور نروژ بایستی پیش از هرچیز با توجه به شرایط و مدارک مورد نیاز سفارت، اقدام به اخذ ویزای کار این کشور نمایند. کار در کشور نروژ به معنی بهره مندی از سطح رفاه بالای آن است که یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت متقاضیان به این کشور می باشد. شایان ذکر است که متقاضیان بایستی امور مربوط به اخذ ویزا را در هر برهه زمانی از سفارت نروژ پیگیری نمایند.

به طور کلی برخی شرایط اخذ ویزای کار نروژ عبارت اند از:

  • شرایط سنی (سن متقاضی باید بین 18 تا 30 سال باشد.)
  • پاسپورت فرد متقاضی
  • سلامت روحی و جسمی
  • عدم سوء پیشینه

همچنین متقاضیان باید بدانند که برای بررسی حقوق کار در نروژ از طریق برنامه کارگر ماهر، بایستی کار خود را با حداکثر کیفیت انجام داده است. مدارک و مجوزهای مربوط به آن شغل را نیز ارائه نمایند. ارتقاء سطح مهارت در کار موجب رضایت کارفرما و به عبارتی افزایش دستمزد و ارتقاء شغلی نیز خواهد شد. از این رو مهارت متقاضی در کار، امری مهم به شمار می آید. بدین ترتیب بیانگر سطح شایستگی متقاضی می باشد. متقاضیان عموما باید پیشنهاد کاری دریافت شده را با مشخصات دقیق آن برای اخذ ویزای کار در نروژ ارائه کنند. این مسئله موجب افزایش بهره وری شده است. همچنین به نفع هر 2 طرفین خواهد بود. متقاضیان می توانند از طریق وبسایت شرکت ها و یا موسسات کاریابی آنلاین برای سهولت در پیدا کردن کار در نروژ بهره بگیرند.

شرایط کار در نروژ

استخدام کار در نروژ

متقاضیان کار در نروژ که کشور مبدا آنها خارج از اتحادیه اروپا است. از این رو بایستی قبل از اقدامات مربوط به کار پس از تحصیل در نروژ، به ترتیب اقدام به دریافت پیشنهاد کار، اجازه اقامت و دریافت ویزای کار نمایند. به عبارتی سلسله مراتب کار در نروژ برای متقاضیان داخل و خارج از اتحادیه اروپا متفاوت می باشد. اجازه کار در نروژ توسط یک کارفرما مورد تقاضا قرار گرفته است. متقاضی می تواند به صورت تمام وقت برای یک کارفرما کار کند. به عبارتی مجوز کاری درخواست شده توسط کار فرما اجازه کار و زندگی در نروژ را برای متقاضی فراهم کرده و موجب اقامت او در طول دوره کاری می شود. اجازه نامه های کاری در نروژ به 2 نوع تقسیم بندی می شوند. این اجازه نامه ها در واقع مدرکی مبتنی بر اجازه کسب درآمد برای متقاضیان هستند که اخذ آنها ضروری می باشد.

انواع اجازه نامه های کار در نروژ عبارت اند از:

  • مجوز کار 12 ماهه که جهت کار به مدت یک سال برای کارکنان ماهر صادر می شود. پس از پایان اعتبار آن و عدم اجازه کار مجدد، کار در این کشور غیر قانونی می باشد.
  • مجوز کار فصلی که جهت کار به مدت 3 ماه صادر می گردد. این نوع اجازه نامه برای کارکنان خاصی صادر می گردد که خواهان موقعیت شغلی به صورت محدود در نروژ هستند.

جذب نیروی کار در نروژ

کار در کشور اسکاندیناوی نروژ دارای نکات ریزی است. در تسریع روند و سهولت کار تاثیر به سزایی دارند. از جمله این نکات عبارت اند از:

  • توصیه می شود قبل از اقدام به اخذ ویزای کار نروژ، زبان نروژی و انگلیسی متقاضی تقویت گردد.
  • متقاضی بایستی قبل از درخواست اخذ ویزا شغل مورد نظر را پیدا کند.
  • متقاضیان برای اقدام به اخذ اجازه کار در کشور نروژ ملزم به داشتن ویزای کار و اجازه اقامت در نروژ هستند.
  • متقاضیانی که اقدام به مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل کرده و خواهان کار حین تحصیل هستند. همچنین می توانند برای اخذ اجازه کار حین تحصیل از طریق دانشگاه اقدام نمایند.

اینکه چگونه در نروژ کار پیدا کنیم به شرایط گرفتن ویزای کار در نروژ بستگی دارد. توصیه می شود متقاضیان قبل از هر اقدامی با کارشناسان حقوقی در این زمینه تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در امور مهاجرت به کشورهای اروپایی است که توانسته سابقه درخشانی برای خود و سهولت در مهاجرت را برای متقاضیان به ارمغان آورد. متقاضیان می توانند تمامی امور مهاجرتی خود را به کادر مجرب واگذار کرده و با خیال راحت امور مهاجرت خود را پیش ببرند.

2 thoughts on “کار در نروژ

  1. مونا گفت:

    سلام، من 29 سالمه،مدرک تحصیلیم کاردانی مهندسی معماری دارم. میخواستم بدونم به طور کلی وضعیت کار در کشور نروژ یا بازار کار معماری در نروژ چجوریه؟

    1. آذرپور گفت:

      سلام و عرض ادب، در خصوص اطلاع از شرایط بازار کار نروژ برای ایرانیان و بررسی شرایط عمومی جهت مهاجرت به نروژ می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.
      02191003232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :