مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل پرستاری در نروژ

تحصیل پرستاری در نروژ

تحصیل پرستاری در نروژ برای دانشجویان اتحادیه اروپا به صورت رایگان صورت می گیرد و این موضوع به عنوان مزیت تحصیلی در نظر گرفته می شود. پس تعجب آور نیست که چه تعداد دانشجوی بین المللی قصد دارند به این کشور سفر کنند تا به تحصیل پرستاری بپردازند. اگرچه این کشور از اغلب دانشجویان پرستاری خود شهریه دریافت نمی کند، اما مطمئن می شود که کیفیت آموزش ارائه شده از هیچ کشور دیگری کمتر نمی باشد. اگر می خواهید تحصیلات استثنایی با قیمت مقرون به صرفه داشته باشید باید تحصیل پرستاری در نروژ را در نظر بگیرید. خوشبختانه برای دانشجویان پرستاری صدها دانشگاه رایگان در نروژ برای دانشجویان این رشته تحصیلی وجود دارد.

برای آشنایی بیشتر با کشور نروژ به تصویر توجه فرمایید:

درباره کشور نروژ

همچنین در بین دانشگاه های پرستاری نروژ، کالج دانشگاه استوفلد و دانشگاه آگدر دو دانشگاهی هستند که بیشترین تعداد بورسیه ارائه شده در نروژ را دارند. خوشبختانه بر خلاف کشورهای سختگیر، دانشگاه های پرستاری نروژ به دانشجویان بین المللی خود اجازه می دهند در صورت داشتن ویزای دانشجویی، حداکثر 21 ساعت در هفته در طول دوره های پرستاری کار کنند. از سوی دیگر، ویزای دانشجویی نروژ به محض درخواست شما هنگام ورود به کشور داده می شود. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله ارتقاء معلومات شما عزیزان در خصوص تحصیل پرستاری در نروژ می باشد.

انواع مختلف دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در نروژ

در این بخش از مقاله قصد داریم انواع مختلف دانشگاه های نروژ را برای تحصیل پرستاری به شما عزیزان ارائه دهیم. در جدول زیر می توانید انواع مختلف دانشگاه های پرستاری نروژ را ملاحظه فرمایید:

انواع دانشگاه های پرستاری در نروژخصوصیات
دانشگاه پرستاری مولدهدانشگاه علوم بهداشتی مولده مدرک لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد را در رشته پرستاری ارائه می دهد. همچنین برنامه های مبادله ای زیادی برای دوره های پرستاری و سایر دوره های مراقبت های بهداشتی ارائه می شود.
دانشگاه پرستاری آگدردانشگاه آگدر یک دانشگاه پرستاری معروف در نروژ است. که به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ارائه دهنده دوره های پرستاری به شمار می رود. افرادی که استعداد ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری ها و مراقبت دقیق از بیماران را دارند.
دانشگاه پرستاری اسلوجامعه علوم پرستاری دانشگاه اسلو یک بخش دانشگاهی است که تحقیقات چند رشته ای مرتبط با علوم پزشکی، توسعه حرفه ای، مدیریت و رشته های پرستاری را انجام می دهد.
دانشگاه پرستاری استوفلداین دانشگاه دوره های کامل بین المللی را برای پرستاری ارائه می دهد. همچنین برنامه های دانشجویی مبادله ای را ارائه می دهند.

چالش های تحصیل پرستاری در نروژ

متقاضیانی که قصد تحصیل پرستاری در نروژ را دارند، قبل از اعزام به این کشور باید با چالش های تحصیل در نروژ به خوبی آشنا شوند. به طور کلی امروزه چالش هایی در آموزش پرستاری در نروژ وجود دارد. به عنوان مثال استخدام پرستار در این کشور به طو چشم گیری کاهش یافته و پرستاران به دنبال شغلی هستند که در آن دستمزد بهتری دارند. از دیگر چالش های تحصیل پرستاری در نروژ این است که شکاف تئوری و عملی همیشه وجود خواهد داشت.

دولت نروژ همواره تلاش می کند دانشجویان بین المللی را برای به حداقل رساندن این شکاف آماده کنند تا بتوانند آموزش پرستاری را با آموزش های جهانی ترکیب کنند. علاوه بر این تقاضای مدرک کارشناسی ارشد برای معلمی پرستاری، توانایی معلمان را برای حفظ مهارت های عملی خود کاهش داده است. به طور کلی، کمبود پرستار به عنوان یک چالش بزرگ برای بهبود کیفیت بیشتر، هم در عمل بالینی و هم در آموزش است.

چالش های تحصیل پرستاری در نروژ

الزامات تحصیل پرستاری در نروژ

برای تحصیل رشته پرستاری در نروژ باید مجموعه ای از الزامات را رعایت فرمایید. به طور مثال باید مجموعه ای از مدارک را جمع آوری کرده و به دانشگاه مورد نظر خود جهت تحصیل پرستاری ارسال کنید. به این نکته نیز توجه فرمایید که برخی از دانشگاه های پرستاری نروژ ممکن است مدارک بیشتری نسبت به سایر دانشگاه ها درخواست کنند.

با این حال، مجموعه ای از الزامات جهت تحصیل پرستاری در نروژ وجود دارد که هرگز تغییر نمی کند. که این الزامات به شرح زیر می باشند:

الزامات دورهتوضیحات
دوره کارشناسی پرستاریبه غیر از گذرنامه و گواهی های تحصیلات متوسطه، همه دانشجویان بین المللی که برای برنامه کارشناسی پرستاری درخواست می کنند باید گواهی ورود به تحصیلات عالی داشته باشند. علاوه بر این متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید یک اسکن از صورت حساب بانکی اصلی داشته باشند.
دوره کارشناسی ارشد پرستاریاگر دانشجوی آینده برای برنامه کارشناسی ارشد پرستاری درخواست می کند باید یک کپی گواهی شده از مدرک کارشناسی پرستاری داشته باشد.

در آخر اینکه نروژ در مورد زبانی که برنامه آموزش پرستاری به آن تدریس می شود استانداردهای سختگیرانه ای دارد.بازار کار پرستاری در نروژ بازار کار پرستاری در نروژ نسبت به 30 سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است. به طوری که نروژ نسل بزرگی دارد که به مراقبت و امکانات زندگی کمکی به پرستاران نیاز مبرمی دارند. البته نروژ در حال حاضر در چالشی است که کمبود پرستار واجد شرایط در این کشور وجود دارد.

با این حال، تعداد کمی در نروژ تحصیل می کنند. بنابراین هزاران پرستار خارجی و سایر متخصصان خارجی باید از خارج از کشور بیایند. به این نکته نیز توجه فرمایید که قبل از شروع به کار پرستاری در نروژ باید در آزمون های زبان در این کشور شرکت کنید و با نمره قبولی از این آزمون ها می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. متقاضیانی که قصد تحصیل پرستاری در نروژ را دارند قبل از اعزام باید با متخصصان این حوزه در ارتباط باشند. به همین دلیل بهترین انتخاب برای شما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در زمینه اعزام دانشجو به نروژ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :