مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی

کارآفرینی در کرواسی

کارآفرینی در کرواسی

سیاست‌ های کارآفرینی در کرواسی فراگیر به دنبال تضمین این هستند که همه بدون در نظر گرفتن پیشینه‌ ، فرصتی برای ایجاد یک کسب ‌وکار پایدار برای افراد دارای پتانسیل واقعی دارند. ایجاد کسب و کار توسط افرادی از گروه های محروم و محروم (مانند زنان، جوانان، سالمندان، مهاجران، بیکاران، افرادی که دارای معلولیت هستند) به ایجاد شغل کمک می کند و در نتیجه با حذف اجتماعی و مالی مبارزه می کند و در عین حال رشد اقتصادی را تحریک می کند.

رسیدگی به این بحران شغلی یکی از اولویت ‌های اصلی سیاست در کشورهای اتحادیه اروپا و OECD است و طرح‌ های کارآفرینی فراگیر پتانسیل بالایی برای بازگرداندن برخی از افراد بیکار به سر کار دارند. علاوه بر این، این سیاست‌ ها می‌توانند برای کمک به راه‌ اندازی مجدد اقتصادها مورد استفاده قرار گیرند، زیرا پتانسیل رشد استفاده نشده در میان برخی از گروه‌ های هدف وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری راهنمای شما خواهد بود.

شرایط کارآفرینی در کرواسی

اقتصاد کرواسی به شدت به گردشگری وابسته است. در سال 2024، 25% به تولید ناخالص داخلی کمک کرد که بالاترین میزان در بین کشورهای اتحادیه اروپا بود. بر اساس نظرسنجی، 26.8% از کروات ها درآمد خانوار خود را در نتیجه همه گیری کرونا از دست دادند، در مقایسه با 39.7% در سال 2023 به این صورت شرح داده شده است. به طور قابل توجهی، 30% شاهد افزایش درآمد خانوار در نتیجه بیماری همه گیر بودند که بالاترین سطح بود. اقتصادهای B، از 17% در سال 2020 افزایش یافته است. این شرایط کلان اقتصادی ممکن است کروات های بیشتری را تشویق کند تا کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

همچنین به نظر می رسد که در میان کروات هایی که قبلا در کارآفرینی شرکت داشتند، اعتماد بیشتری وجود دارد. از سرمایه گذاران چای، 27.7% گفتند که شروع یک کسب و کار در مقایسه با سال قبل دشوارتر است، که نسبت به 49% در سال 2020 بهبود قابل توجهی داشته است. علاوه بر این، 57.3٪ از سرمایه گذاران چای قصد داشتند از فناوری های دیجیتال جدید برای توسعه تجارت خود در آینده استفاده کنند. این شاخص‌های مثبت امیدواریم به رشد کسب ‌وکارهای جدید به کسب ‌وکارهای تثبیت‌ شده کمک کنند. نرخ پایین کسب و کارهای تاسیس شده در کرواسی یکی از زمینه هایی است که می تواند از بهبود استفاده کند.

شرایط کارآفرینی در کرواسی

الزامات کارآفرینی در کرواسی

شرایط چارچوب کلی برای کارآفرینی در کرواسی در دهه گذشته بهبود یافته است. با این حال، معیارهای بین المللی جهت سرمایه گذاری در کرواسی از نظر مقررات پایین تر از میانگین رتبه بندی می کنند. محیط، سطوح مهارت و دسترسی به امور مالی. اقدامات بیشتر برای تقویت نیاز است. تقریبا 251000 کارآفرین در مراحل اولیه در کرواسی وجود دارد، یعنی کسانی که فعال هستند. کار برای راه اندازی یک کسب و کار یا مدیریت کسب و کاری که کمتر از 42 ماه از عمر آن می گذرد. به طور کلی، سهم افراد درگیر در کارآفرینی در مراحل اولیه بالاتر از اتحادیه اروپا (EU) است.

از بین بردن تمام شکاف ها در نرخ فعالیت کارآفرینی در بین گروه های جمعیتی (به عنوان مثال اعمال نرخ کارآفرینی در مراحل اولیه مردان 30 تا 49 ساله به کل جمعیت) منجر به ایجاد 155000 کارآفرین دیگر می شود. حمایت از کارآفرینی نسبتا در دستور کار سیاسی قرار دارد که می تواند جلوه هایی داشته باشد. استراتژی هایی که خواستار حمایت مناسب از زنان، جوانان، سالمندان، مهاجران و بیکاران هستند. در بازار کار، از جمله از طریق کارآفرینی. با این حال، همه اقدامات ذکر شده نیست. در این استراتژی ها اجرا شده است. با این وجود، حمایت از کارآفرینی مناسب برای زنان، جوانان و بیکاران به ویژه برای توسعه مهارت های کارآفرینی در محل است.

فراز و نشیب های کارآفرینی در کرواسی

START که توسط دولت کرواسی و وزارت اقتصاد و توسعه پایدار رهبری می‌شود، یک پلتفرم آنلاین جهت ثبت ایده و کارآفرینی است که در دسامبر 2019 تأسیس شد و کروات ‌ها را قادر می‌سازد تا 2 نوع نهاد تجاری را به صورت آنلاین ثبت کنند:

2 نوع نهاد تجاری در راستای کارآفرینی در کرواسی

هدف اصلی استارت آپ در کرواسی، پرداختن به نکات مهم دردناک از جمله ساده‌ سازی فرآیند اداری، کاهش چشمگیر زمان انتظار و کاهش هزینه ‌های راه‌ اندازی کسب ‌وکار بود. هزینه های دادگاه برای ثبت کسب و کار اکنون 50% کمتر است و حدود HRK400 تا HRK200 (کونای کرواسی) برای یک doo و HRK60 تا HRK30 (کونای کرواسی) برای یک jdoo کارآفرینان نیز دیگر هزینه های اسناد رسمی را متحمل نمی شوند.

در 2 سال گذشته همچنین شاهد افتتاح تعدادی از انکوباتورها و برنامه های استارت آپی بوده ایم. تحقیقات قبلی تأیید می‌کند که کارآفرینانی که در این برنامه‌ ها شرکت می‌کنند، شرکت ‌هایی با نرخ رشد بالاتر تأسیس می‌کنند. انکوباتورها همچنین دسترسی به بازارهای بین‌المللی، برنامه‌های تحقیق و توسعه و بودجه را تسهیل می‌کنند و به کارآفرینان این امکان را می ‌دهند تا نوآورتر شوند و فناوری پیشرفته ‌تری تولید کنند. برای اطلاعات بیشتر، مسئله را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :