مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی

سرمایه گذاری در کرواسی

سرمایه گذاری در کرواسی

عضویت کرواسی در اتحادیه اروپا ثبات اقتصادی آن را افزایش داده و فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاری در کرواسی فراهم کرده است. ویژگی هایی که کرواسی را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری خارجی تبدیل می کند عبارتند از موقعیت ژئواستراتژیک با توپوگرافی متنوع و آب و هوای معتدل، زیرساخت های توسعه یافته و نیروی کار چند زبانه با تحصیلات خوب. از نظر تاریخی، امیدوارکننده ترین بخش ها برای سرمایه گذاری در کرواسی گردشگری، مخابرات، داروسازی و مراقبت های بهداشتی، و بانکداری بوده است. فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در بخش قوی IT کرواسی در حال رشد است و سال‌ های آینده فرصت ‌های جدیدی را در رابطه با انتقال انرژی ارائه خواهند کرد. در ادامه، بیشتر با شرایط سرمایه گذاری در کرواسی آشنا خواهیم شد پس تا پایان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط سرمایه گذاری در کرواسی

تمامی شرکت های داخلی و خارجی در شرایط مساوی فعالیت می کنند. سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند یک شرکت را تأسیس کند یا در آن شرکت کند و می‌تواند تحت شرایطی مشابه هر سرمایه‌گذار داخلی حقوق و/یا تعهداتی کسب کند. سرمایه گذاران خارجی جهت مهاجرت به کرواسی، با دفتر ثبت شده یا اقامت در کشوری که عضو سازمان تجارت جهانی نیست، باید شرایط متقابل را رعایت کنند.13 زنجیره ارزش جهانی شناسایی شده است که فرصتی برای تخصص و جذب سرمایه گذاری در جمهوری کرواسی است. بخش‌بندی استراتژیک و برنامه‌های اقدام برای هر یک از این 13 زیر حوزه استراتژیک یا 13 صنعت، به منظور تمرکز بخش تجاری بر آنهایی که در سطح جهانی بخش‌های رقابتی و سودآور اقتصاد ارزیابی می‌شوند، ایجاد شده است. اینها داروسازی زیستی، خدمات مراقبت های بهداشتی، تولید و پردازش پایدار مواد غذایی، سیستم های حمل و نقل هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. قانون اساسی جمهوری کرواسی چندین ضمانت را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است.

الزامات سرمایه گذاری در کرواسی

جمهوری کرواسی پتانسیل سرمایه گذاری زیادی دارد. بخش های کلیدی عبارتند از صنعت خودرو، بخش ICT، صنعت داروسازی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، بخش انرژی، کشاورزی و گردشگری می باشدکرواسی به طور کلی برای سرمایه گذاری خارجی باز است و دولت کرواسی به تلاش خود از طریق مشوق های مالی برای جذب سرمایه گذاران خارجی ادامه می دهد. همه سرمایه‌ گذاران، اعم از خارجی و داخلی، طبق قانون، با استثنائات معدودی که در زیر توضیح داده می‌شوند، دارای رفتار برابر هستند. با این حال، موانع بوروکراتیک و سیاسی همچنان باقی است. سرمایه‌گذاران تاکید می‌کنند که چارچوب نظارتی غیرقابل پیش‌ بینی، عدم شفافیت، ناکارآمدی‌ های قضایی، رویه‌ های اداری طولانی، فقدان اصلاحات ساختاری و مسائل حل‌نشده مالکیت دارایی، همگی بر فضای سرمایه‌گذاری سنگینی می‌کنند.

کرواسی با بانک جهانی از طریق اداره کل کمیسیون اروپا برای حمایت از اصلاحات ساختاری در پروژه اصلاح محیط تجاری کرواسی که قصد دارد به کرواسی در اجرای اصلاحات مختلف تجاری کمک کند، شریک است. اداره بین‌المللی‌ سازی وزارت اقتصاد و توسعه پایدار به سرمایه ‌گذاران کمک می‌کند، با ارائه خدماتی از جمله ارائه اطلاعات در مورد فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری، ارائه پشتیبانی در تمام مراحل توسعه کسب ‌وکار، سازماندهی تورهای مکان ‌های سرمایه‌ گذاری و ترتیب جلسات، تبلیغ کرواسی به عنوان مقصد سرمایه‌ گذاری. قانون سرمایه گذاری استراتژیک فرآیندهای بوروکراتیک را برای پروژه های بزرگ به ارزش 10.7 میلیون $ (دلار) یا بیشتر از طرف سرمایه گذار سریع و ساده می کند.

الزامات سرمایه گذاری در کرواسی

هزینه سرمایه گذاری در کرواسی

قانون تشویق سرمایه گذاری در کرواسی (IPA) اقدامات تشویقی زیر را ارائه می کند:

  • بازپرداخت مالیات برای شرکت های خرد
  • مزایای مالیاتی برای شرکت های کوچک، متوسط ​​و بزرگ

کمک های نقدی برای هزینه های واجد شرایط مشاغل جدید مرتبط با پروژه سرمایه گذاری از جمله این اقدامات می باشد؛ کمک های نقدی برای هزینه های آموزشی واجد شرایط مرتبط با پروژه سرمایه گذاری، کمک های اضافی برای فعالیت های توسعه و نوآوری، پشتیبانی تجاری و خدمات با ارزش افزوده بالا، کمک های نقدی برای هزینه های سرمایه ای پروژه های سرمایه گذاری، کمک های نقدی برای پروژه های سرمایه گذاری نیروی کار فشرده، مشوق ها برای سرمایه گذاری هایی که از اموال غیرفعال دولتی استفاده می کنند و مشوق هایی برای نوسازی فرآیند های کسب و کار از طریق اتوماسیون و دیجیتالی کردن فرآیند های تولید و ساخت. از لحاظ تاریخی، دولت به سرمایه ‌گذاران کم‌ نمایش مانند زنان و اقلیت‌ ها مشوق ‌ها یا کمک‌ های مالی داده است. کاهش قابل توجه مالیات بر سود بسته به اندازه سرمایه گذاری و تعداد مشاغل جدید ایجاد شده در دسترس است.

قوانین سرمایه گذاری در کرواسی

هیچ قانون خاصی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد. هر 2 شرکت کننده بازار خارجی و داخلی در کرواسی تحت یک قانون محافظت می شوند. قانون شرکت، اشکال تشکیلات قانونی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تعریف می کند.

انواع نهادهای زیر جهت سرمایه گذاری در کرواسی برای خارجی ها مجاز است:

  • شرکت های تضامنی
  • مشارکت محدود
  • شعبه ها، شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی

قانون روابط الزامی قراردادهای تجاری را تنظیم می کند. ریاست بین المللی سازی وزارت اقتصاد و توسعه پایدار سرمایه گذاری خارجی و داخلی را تسهیل می کند. سرمایه گذاران اقلیت با حداقل 25% مالکیت به اضافه یک سهم، دارای چیزی هستند که در اصطلاح عامیانه سهم طلایی نامیده می شود، به این معنی که می توانند تصمیمات استراتژیک را که نیاز به رأی 75% دارد، مسدود کنند. این قانون خواستار تایید حداقل 75% سهامداران برای برکناری یکی از اعضای هیئت نظارت، اجازه دادن به یک عضو هیئت نظارت برای تصمیم گیری تجاری، ابطال سهام ترجیحی، تغییر قراردادهای شرکت، مجوز ادغام یا انحلال و خرید یا سرمایه گذاری در چیزی از طرف شرکت است. شما می توانید دیگر مقالات منتشر شده در وبسایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه بفرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :