مهاجرت سرمایه گذاری در سوئیس

کارآفرینی در سوئیس

کارآفرینی در سوئیس

اگر به فکر راه ‌اندازی ایده و کارآفرینی در سوئیس هستید، در کشور سوئیس آنچه باید در مورد انواع مختلف کسب‌ و کار، سوابق مورد نیاز برای نگهداری و موارد دیگر بدانید، شرح داده شده است. کشور سوئیس برای کارگران خارجی که به این کشور مهاجرت می کنند سهمیه های سختگیرانه ای در نظر گرفته است، اگر چه یکی از گزینه ها این است که به عنوان یک فریلنسر، تاجر انحصاری یا مدیر شرکت سوئیسی خود، خود اشتغال شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله، اطلاعات بیشتری را در این زمینه با شما در میان می گذارد.

راه اندازی کسب و کار در سوئیس

به یاد داشته باشید که فقط شرکت های بزرگ نیستند که در کشور سوئیس شکوفا می شوند. در واقع، بیش از 99% از 330000 کسب و کار آن را شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) با کمتر از 250 کارمند تشکیل می دهند. 83.9% از شرکت های کوچک و متوسط ​​در سوئیس در سال اول خود رشد می کنند و کمتر از 50% هنوز پس از 5 سال تجارت می کنند. اگر چه کشور سوئیس محدودیت هایی برای تعداد کارگران خارجی دارد، اما کشوری است که مشتاق جذب شرکت و نوآوری است. اگر بتوانید نشان دهید که یک ایده تجاری دارید که می تواند کارساز باشد، تحقیقات بازار خود را انجام دهید و سرمایه ای برای سرمایه گذاری در سوئیس دارید، آنگاه می تواند مکان خوبی برای راه اندازی یک شرکت باشد.

کشور سوئیس دارای رتبه برتر در شاخص جهانی نوآوری سال های اخیر است و بسیاری از کانتون های آن بسته های حمایتی از استارت آپ ها و مشوق های مالی را برای کارآفرینان ارائه می دهند. کمتر از 15% از نیروی کار سوئیس به عنوان نیروی خوداشتغال طبقه بندی می شوند که تقریبا برابر با میانگین اتحادیه اروپا است. بر اساس گزارش بانک جهانی ، سوئیس از نظر سهولت تجارت در رتبه 36 جهان قرار دارد. فرهنگ کلی کسب و کار در کشور سوئیس آرام و مؤدبانه است، اما از نظر ساختار سلسله مراتبی و از نظر ارزش ها کاملا محافظه کارانه است. زنان همچنان از نظر رهبری تجاری عقب هستند و 13% از پست های مدیریت اجرایی را در سال پیش تشکیل می دهند.

استانداردهای موثر کارآفرینی در سوئیس

انتخاب ساختار کسب و کار شما در راستای ثبت شرکت در سوئیس یک تصمیم مهم است، بنابراین باید هر گزینه را به دقت بررسی کنید. در اینجا ساختارهای اصلی تجارت قانونی در سوئیس آمده است:

  • شرکت تک مالک یا مالکیت انحصاری
  • مشارکت عمومی
  • مشارکت محدود
  • شرکت محدود/شرکت سهامی خاص (SA/AG)
  • شرکت با مسئولیت محدود (GmbH/Sàrl)
  • شرکت تعاونی

شرکت تک مالک یا مالکیت انحصاری رایج ترین نوع شرکت پس از شرکت استاندارد یا شرکت سهامی است. این نوع شرکت برای صاحبان انحصاری یک کسب و کار یا سایر افراد حرفه ای که برای خود کار می کنند، مانند فریلنسرها، مشاغل کوچک و کارآفرینان بسیار مناسب است. کسب و کارها توسط یک نفر اداره می شوند که باید مقیم سوئیس باشد. شرکت تضامنی از نظر قانونی شبیه به شرکت انفرادی است. تفاوت اصلی این است که بیش از یک نفر در مالکیت کسب و کار شرکت دارند. باز هم، شرکت به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه وجود ندارد، بنابراین همه شرکا دارای مسئولیت نامحدود هستند.

استانداردهای موثر کارآفرینی در سوئیس

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در سوئیس

تحت طرح شهروندی سوئیس از طریق سرمایه گذاری، شما 2 راه برای اقامت و تبدیل شدن به یک شهروند سوئیس دارید. توجه داشته باشید، اگر بدون اجازه کار پس از اخذ اقامت هستید، برنامه اقامت سوئیس برای شما مناسب است. گزینه اول، برنامه اقامت سوئیس که به عنوان ویزای طلایی سوئیس نیز شناخته می شود. طبق این برنامه باید 200000CHF (فرانک سوئیس) به عنوان مالیات یکجا به کانتون سوئیس محل زندگی خود پرداخت کنید. بسته به کانتون، این مبلغ می تواند از 400000CHF به 600000CHF (فرانک سوئیس) در سال برسد. گزینه دوم، برنامه سرمایه گذاری تجاری سوئیس (یا تابعیت سوئیس از طریق سرمایه گذاری)، اتباع غیر اتحادیه اروپا باید یک شرکت سوئیسی جدید تاسیس کنند یا در یک شرکت سوئیسی موجود سرمایه گذاری کنند، مشروط بر اینکه گردش مالی کمتر از 1 میلیون CHF (فرانک سوئیس) نباشد.

برای دریافت مجوز اقامت باید حداقل 1 میلیون CHF (فرانک سوئیس) در یک تجارت از پیش تایید شده سرمایه گذاری کنید. توجه داشته باشید که هنگام راه اندازی یک تجارت جدید یا شرکت تابعه در سوئیس، می توانید یک شعبه یا یک شخص حقوقی جداگانه در قالب یک شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت سهامی را انتخاب کنید. در حالی که این یک فرآیند نسبتاً ساده است، شما باید ثابت کنید که سرمایه گذاری شما با حفظ مشاغل موجود یا ایجاد مشاغل تمام وقت برای شهروندان سوئیسی به نفع جامعه سوئیس است. سرمایه گذاری مربوطه شما باید در کانتون محل زندگی شما انجام شود و در طول اقامت شما حفظ شود.

مزایای اخذ شهروندی سوئیس به شرح زیر است:

مزایای اخذ شهروندی سوئیس

مدارک مورد نیاز کارآفرینی در سوئیس

برای موفقیت در درخواست خود برای برنامه اقامت سوئیس از طریق کارآفرینی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • ارائه فرم درخواست تکمیل شده
  • کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر
  • اثبات منابع مالی
  • گواهی بیمه سلامت
  • اثبات رابطه با اعضای خانواده
  • تعهد به پرداخت هزینه های زندگی اعضای خانواده در صورت لزوم

این را هم باید در نظر داشت که خرید شهروندی سوئیس مجاز نیست. بلکه تابعیت از طریق تابعیت مجاز است مشروط بر اینکه متقاضی اصلی سرمایه گذاری و اقامت خود را حداقل 10 سال حفظ کند. برای شهروندی در کشور سوئیس، باید نشان دهید که با جامعه سوئیس ادغام شده اید و شیوه زندگی و سنت ها را پذیرفته اید، شخصیت خوبی داشته باشید و خطری برای امنیت ملی نداشته باشید. بهترین بخش این است که سوئیس تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد، بنابراین مجبور نیستید تابعیت اصلی خود را ترک کنید. همچنین به بیش از 172 مقصد در سراسر جهان بدون ویزا دسترسی خواهید داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در نظر گرفتن شرایط عمومی شما جهت مهاجرت به سوئیس بهترین روش ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :