مهاجرت سرمایه گذاری در فرانسه

استارت آپ فرانسه

استارت آپ فرانسه

استارت آپ فرانسه، از محبوبیت بالایی برخوردار است چرا که فرانسه کشوری دوستدار تجارت است که یکی از بزرگترین بازارهای اروپا و دسترسی به بازار واحد اروپا را دارد. پایتخت کشور فرانسه، پاریس، یک مرکز مالی مهم در منطقه و رهبر اروپا در سرمایه گذاری خطر پذیر است. کلیات استارت آپ و سرمایه گذاری در فرانسه همواره به دنبال نیروی کار با استعداد، رهبران تجاری نوآور، کیفیت بالای زیر ساخت حمل و نقل، و در محافظت از مالکیت معنوی قوی است.

در سال های اخیر، دولت فرانسه سیاست های خود را برای ادامه جذب علاقه و سرمایه گذاری خارجی گسترش داده است. فناوری نقش مهمی در اقتصاد فرانسه ایفا می‌کند و دولت آن سرمایه‌گذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام می‌دهد و پایه‌ای مطلوب برای نوآوری ایجاد می‌کند. پارک فناوری سوفیا آنتی‌پولیس در پاریس بیشترین تمرکز مهندسان فناوری را در خارج از سیلیکون ولی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در امر استارت آپ فرانسه یاری خواهد کرد.

دریافت ویزای استارت آپ فرانسه

درخواست برای یک (یا چند) از انکوباتورها و شتاب‌دهنده‌ های شریک ویزای فناوری فرانسه، از طریق فرآیند انتخاب منظم آنها، یک انکوباتور یا شتاب‌د هنده پشتیبانی شده توسط سرمایه فناوری فرانسه، یا درخواست حمایت از 2 عضو اکوسیستم فناوری فرانسه (تحقیق) سازمان ها، آزمایشگاه ها، افراد واجد شرایط، شرکت ها و سایر) که هر کدام یک نامه پشتیبانی صادر می کنند. بنیانگذار استارت‌آپ پس از انتخاب توسط یک انکوباتور یا شریک شتاب دهنده فرانسوی فناوری، توسط یک انکوباتور یا شتاب دهنده تحت حمایت سرمایه فناوری فرانسه یا کسب حمایت دو بازیگر اکوسیستم فناوری فرانسه، باید برای به رسمیت شناختن ماهیت نوآورانه درخواست کند. DRIETS IDF نامه رسمی قدردانی از ماهیت نوآورانه پروژه صادر خواهد کرد.

درخواست برای ویزای اقامت طولانی که اجازه ورود به خاک فرانسه را برای رهبر شرکت خارجی می دهد در وب سایت رسمی فرانسه ویزا آغاز می شود. پس از ورود به فرانسه، استعدادهای خارجی باید پس از ورود برای پاسپورت استعدادهای درخشان در بستر اختصاصی برای نهایی کردن درخواست مجوز اقامت درخواست دهند. هنگامی که درخواست توسط دولت فرانسه از طریق پلتفرم تأیید شد، استعدادهای خارجی گواهی تاییدیه ای دریافت می کنند که معادل مجوز اقامت خواهد بود تا زمانی که استعدادها به انتصاب در استان برای دریافت مجوز اقامت قطعی نرسند. در مواقعی که متقاضی درخواست مجوز خود اقدام کرده و می خواهد وضعیت درخواست خود را بررسی و پیگیری کند، می تواند به حساب آنلاین خود رفته و بررسی کند و به تمامی درخواست ها بر تکمیل پرونده پاسخ دهد و تصمیمات اتخاذ شده را بررسی کند.

مزایای ویزای استارت آپ فرانسه عبارت است از:

مزایای ویزای استارت آپ فرانسه

شرایط راه اندازی استارت آپ های فرانسه

سرمایه گذاران خارجی که قصد اقامت در فرانسه را از طریق برنامه استارت آپ دارند، باید معیارهای زیر را رعایت کنند:

  • آنها باید سرمایه گذاری مستقیم را انجام دهند، چه شخصا یا از طریق شرکتی که تحت کنترل خود هستند یا از طریق شرکتی که حداقل 30% در آن سهام دارند.
  • سرمایه گذاران باید طی 4 سال پس از سرمایه گذاری شغل جدی، متعد و محافظ این شغل باشند..
  • آنها باید سرمایه گذاری یا متعهد به سرمایه گذاری حداقل 300000€ (یورو) در دارایی های ثابت مشهود یا نامشهود باشند.

سرمایه گذاری های مستقیم شامل سرمایه گذاری های سرمایه سهام، سود سرمایه گذاری مجدد یا وام بین شرکت های وابسته است. بنابراین، صرفا سرمایه گذاری های مالی خارج از محدوده طرح است. سرمایه گذاران خارجی درگیر در بخش فناوری فرانسه ممکن است از ویزای فناوری فرانسه برای سرمایه گذاران بهره مند شوند.

موسس یا بنیان گذاران شرکت باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدرک تحصیلی مربوط به مدرک کارشناسی ارشد فرانسوی یا معادل آن، یا حداقل 5 سال تجربه حرفه ای متناسب
  • وجود یک طرح کسب و کار قانونی برای تشکیل یک کسب و کار اقتصادی مقرون به صرفه در فرانسه
  • سرمایه گذاری حداقل 30000€ (یورو) در کسب و کار برنامه ریزی شده
  • منابع مالی سالانه کافی مطابق با حداقل دستمزد ملی قانونی، یعنی 19237.44€ (یورو)

شرایط راه اندازی استارت آپ های فرانسه

هزینه دریافت ویزای استارت آپ فرانسه

پس از صدور مجوز برنامه استارت آپ فرانسه، متقاضیان باید 200€ (یورو) مالیات به اداره مهاجرت و شهروندی فرانسه (Office français de l’immigration et de l’integration – OFII) بپردازند. علاوه بر این مالیات، حق تمبر 25€ (یورو) نیز برای مجوزهای اقامت دریافت می شود. علاوه بر این هزینه اداری 225€ (یورو)، ویزای اقامت طولانی که اجازه ورود به فرانسه را می دهد، 99€ (یورو) هزینه دارد. هم چنین حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری در استارت آپ فرانسه، 2 گزینه وجود دارد، گزینه اول دسته بنیان گذاران، در این دسته، هیچ حداقلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. این دسته مانند برنامه SUV کانادا عمل می کند و متقاضی باید در یک انکوباتور گواهی فناوری فرانسوی پذیرفته شود.

البته هر چه میزان سرمایه گذاری بیشتر باشد، شانس پذیرش توسط انکوباتور و مقامات فرانسوی بیشتر است. مهم تر از همه، پروژه باید به وضوح نوآورانه باشد. حداقل 30000€ (یورو) باید توسط شخص متقاضی یا شرکت ثبتی به فرانسه حواله شود. مهمترین شرط این است که به مقامات فرانسوی نشان دهیم که این سرمایه گذاری برای اقتصاد فرانسه شغل ایجاد می کند. در حالی که طبق قوانین فرانسه حداقل پیش بینی نشده است، ما معتقدیم که حداقل 4 شغل باید ایجاد شود. کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در این راه یا کارآفرینی در فرانسه راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :