مهاجرت به کشور کره جنوبی

پناهندگی در کره جنوبی

پناهندگی در کره جنوبی

فرآیند پناهندگی در کره جنوبی نیز همانند اغلب کشورهای جهان دارای چالش های متنوعی در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین پناهندگی در کره جنوبی نیز همانند سایر نقاط جهان به هیچ عنوان به افراد متقاضی توصیه نمی شود. زیرا یکی از خطرناک ترین و طاقت فرساترین روش ها برای مهاجرت به خارج از کشور روش پناهندگی می باشد. موسسه حقوفی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت می تواند اطلاعات دقیقی را در خصوص پناهندگی در کره جنوبی به شما عزیزان ارائه می دهد.

به طور کلی، اگر در خارج از کشور هستید و از بازگشت به محل تولد خود می ترسید یا به دلایل مختلف همچون نژاد، مذهب، ملیت و عقاید سیاسی ار بازگشت حراص دارید، می توانید در کره جنوبی درخواست پناهندگی دهید. در کره جنوبی سرویس مهاجرت کره و وزارت دادگستری دارای اختیارات کامل در دریافت، بررسی و تصمیم گیری در مورد تمامی درخواست های پناهندگی می باشند.

درخواست وضعیت پناهندگی در کره جنوبی در فرودگاه ها

یکی از متداول ترین روش ها برای درخواست وضعیت پناهندگی در کره جنوبی، تعیین وضعیت در فرودگاه ها می باشد. به طور کلی، هنگامی که قصد خود را برای درخواست وضعیت پناهندگی در زمان بازرسی مهاجرت ابراز می کنید، یک درخواست کتبی برای شناسایی وضعیت پناهندگی دریافت خواهید کرد. اگر برای وضعیت پناهندگی در فرودگاه های کره جنوبی اقدام می کنید، باید یک ارزیابی پیش از غربالگری را به طور دقیق انجام دهید. این ارزیابی تصمیم می گیرد که آیا در خواست شما ظرف یک هفته به روند تعیین وضعیت پناهندگی ارجاع شود یا خیر. در نهایت اگر درخواست وضعیت پناهندگی شما در فرودگاه به رویه تعیین وضعیت ارجاع داده نشود ممکن است بتوانید یک دادخواست اداری به دادگاه کره ای تنظیم کنید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست پناهندگی در کره جنوبی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست پناهندگی در کره جنوبی

فرآیند مصاحبه برای پناهندگی در کره جنوبی

یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست پناهندگی در جهت مهاجرت به کره جنوبی، شرکت در مصاحبه حضوری می باشد. زیرا بدون شرکت در مصاحبه حضوری متقاضیان اجازه درخواست پناهدگی در کره جنوبی را به هیچ عنوان نخواهند داشت. به عبارت دیگر، پس از درخواست پناهندگی در کره جنوبی دولت کره مصاحبه هایی را برای تصمیم گیری در مورد وضعیت پناهندگی شما در این کشور انجام خواهد داد. علاوه بر این، افسران دولتی از متقاضیان پناهندگی در کره جنوبی سوالاتی را می پرسند که آنها باید اطلاعات صحیح را به صورت دقیق در اختیار افسران قرار دهند. نکته قابل توجه این است که، مصاحبه کاملا به صورت محرمانه صورت می گیرد، و اطلاعاتی که متقاضیان ارائه می دهند با مقامات کشور آنها به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

به طور کلی در طول مصاحبه جهت درخواست پناهندگی در کره جنوبی، می توانید شرایط زیر را داشته باشید:

  • اگر زبان کره ای را بلد نیستید می توانید از کمک مترجم در طول مصاحبه بهره مند شوید.
  • ممکن است بتوانید یک مترجم یا مصاحبه کننده از جنس دلخواه خود درخواست کنید.
  • می توانید مطالبی مانند اسناد مربوط به تجربه آزار و شکنجه خود را که قبلا نمی توانستید ارسال کنید را ارائه دهید.
  • متقاضیان می توانند درخواست کنند که در طول مصاحبه با یکی از اعضای خانواده خود که مورد اعتماد هستند حضور داشته باشند. که این فرد می تواند یک دوست، وکیل یا یکی از بستگان نزدیک باشد.

فرآیند مصاحبه برای پناهندگی در کره جنوبی

شرایط ریجکتی در فرآیند درخواست پناهندگی در کره جنوبی

یکی از بزرگترین چالش هایی که متقاضیان درخواست پناهندگی در کره جنوبی با آن مواجه هستند، شرایط ریجکتی در روند درخواست آنها می باشد. اگر درخواست پناهندگی در کره جنوبی ریجکت شود، یک اخطار در مورد عدم شناسایی وضعیت پناهندگی از یک اداره مهاجرت محلی دریافت خواهید کرد. متقاضیان پس از دریافت این اخطار می توانند ظرف 30 روز به وزارت دادگستری کره جنوبی شکایت کنند. البته آنها می توانند در دفاتر مهاجرت محلی نیز درخواست تجدید نظر را ارائه دهند. علاوه بر این، ممکن است به فردی که به رسمیت شناخته نشده است، وضعیت بشردوستانه ای در کره جنوبی اعطا شود، که اجازه اقامت قانونی در کره جنوبی را برای مدت معینی می دهد. چنانچه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است، می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص پناهندگی در کره جنوبی به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :