مهاجرت به کشور استونی

پناهندگی در استونی

پناهندگی در استونی

پناهندگی در استونی یکی از راه های مهاجرت غیرقانونی و سخت و طاقت فرسا شناخته می شود. کشور کوچک بالتیک، استونی در گوشه شرقی اروپا و در مرز روسیه قرار دارد. ممکن است این کشور شناخته شده ترین عضو اتحادیه اروپا نباشد، اما با این وجود، استونی دارایی ارزشمندی در واکنش اتحادیه اروپا به بحران فزاینده پناهندگان نشان می دهد. پناهندگان در استونی عمدتا از سوریه، افغانستان، اوکراین، روسیه و گرجستان می آیند.

استونی به اندازه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی دریافت نکرده است، اما تعداد متقاضیان به طور پیوسته در حال افزایش است. تا مارس 2016، استونی 107 پناهنده سهمیه ای را پذیرفته بود. 87 نفر از یونان و 20 نفر از ترکیه بودند. استونی موافقت کرده است که طی سال های آینده حدود 500 نفر را قبول کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متخصصانی دارد که مشاور و راهنمای شما در حوزه مهاجرت به استونی هستند.

بررسی پناهندگی در استونی

کشور استونی یکی از بهترین سیستم های پشتیبانی رفاهی در اروپا را دارد. استونی در حال حاضر برای هر پناهنده مسکن و حمایت درآمد رایگان به مدت 2 سال ارائه می دهد. پناهندگان همچنین مزایایی از جمله دوره های زبان، مترجم و کمک در یافتن شغل دریافت می کنند. آنها تا زمانی که در استونی بمانند، مزایای بیکاری و رفاهی را که برای شهروندان استونی در دسترس است، دریافت می کنند. پناهندگان در استونی یکی از بهترین مدافعان اتحادیه اروپا، را دارند. پناهندگان مهاجرت به استونی عمدتا از طریق برنامه های جابجایی به استونی می آیند، نه اسکان مجدد. به این معنی که پناهندگانی که به استونی می روند، پیش از آن توسط کشور دیگری پذیرفته نشده اند.

استونی و ایتالیا در حال حاضر در حال مذاکره در مورد توافقنامه جابجایی هستند که در آن استونی بخشی از هجوم پناهجویان به ایتالیا را بر عهده خواهد گرفت. این توافق چندین ماه است که مورد بحث قرار گرفته است، اما پیش بینی می شود به زودی منعقد شود. استونی در حال حاضر پناهجویان یونان و ترکیه را از طریق توافقی مشابه جابجا می کند. میزان نگهداری پناهندگان در استونی یکی از پایین ترین نرخ ها در کل اروپا است. اکثر پناهندگانی که وارد می شوند، استونی را انتخاب نمی کنند. اتحادیه اروپا آنها را در تلاش برای گسترش تعداد پناهندگان در سراسر اروپا به کشور اختصاص می دهد.

بررسی پناهندگی در استونی

شرایط پناهندگی در استونی

در واقع یک پناهنده که به استونی پناهنده شده وضعیت معینی ندارد تا زمانی که دادگاه وضعیت او را معین کند. فردی که از حمایت بین المللی برخوردار است، بیگانه ای است که به عنوان پناهجو، نامیده می شود. از نظر کنوانسیون، اصطلاح «پناهنده» به هر شخصی اطلاق خواهد شد که به دلیل ترس موجه از آزار و اذیت به دلایل نژادی، مذهبی، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی، خارج از قوانین و مقررات کشور تابعیت خود، قادر نیست یا به دلیل چنین ترسی مایل نیست از حمایت آن کشور استفاده کند.

یا اینکه به دلیل نداشتن تابعیت و خارج از کشور محل سکونت معمول سابق خود در نتیجه چنین حوادثی قادر به بازگشت به آن کشور نیست یا به دلیل ترس از آن تمایلی ندارد. شخصی که از حمایت فرعی برخوردار است، بیگانه ای است که واجد شرایط پناهندگی نیست، اما دلایل قابل توجهی برای این باور وجود دارد که بازگشت یا اخراج وی به کشور مبدا ممکن است منجر به خطر جدی در کشور مشخص شود. مثلا اعمال یا اجرای مجازات اعدام برای وی یا شکنجه یا رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز با او یا تهدید فردی.

چالش های پناهندگی در استونی

بسیاری از پناهندگان آب و هوای سرد ناامید شده ‌اند و از مشاغل کم ‌درآمدی که به دست می‌ آورند دلسرد می‌ شوند، شغلی که اغلب با آنچه در کشورهای خود داشتند در تضاد است. بزرگترین چالشی که پناهندگان در استونی با آن روبرو هستند، انتظارات آنها است. بسیاری از پناهندگان، به ویژه آنهایی که از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نقل مکان کرده اند، از زندگی در استونی ناراضی هستند. تحلیلگران برنامه جابه جایی استونی این نارضایتی را در رسانه ‌های اجتماعی دنبال می ‌کنند، زیرا اکثر پناهندگان سال گذشته را در یونان گیر کرده ‌اند. پناهندگانی که در استونی زندگی می کنند از جمله پناهندگانی هستند که در تمام اروپا مورد استقبال قرار می گیرند.

در نمودار زیر شاهد ملیت پناهندگان در استونی هستید:

ملیت پناهندگان در استونی

 

مزایای پناهندگی در استونی

نگرش ‌های ضد مهاجر در بقیه اروپا به سرعت در حال رشد است، اما در استونی واکنش ‌های کمی وجود داشته است. با مشاهده اینکه چگونه کشور تنها چند سال پیش بر سر بحران پناهجویان به شدت تقسیم شده بود، این نشان دهنده تغییر بزرگی در طرز فکر کشور است. جوامع و خانواده ها به طور یکسان گرد هم می آیند و تلاش می کنند تا پناهندگان احساس غریبی نکنند، به تازه واردان کمک می کنند آپارتمان های خود را تجهیز کنند و حتی لباس های زمستانی را برای محافظت از پناهندگان در برابر آب و هوای سردتر استونی می دهند.

پناهندگانی که در استونی زندگی می کنند از بهترین شانس ها برای ادغام در جامعه کشور میزبان خود برخوردارند. دولت پناهندگان خود را در سراسر کشور، به ویژه در مناطق روستایی کم جمعیت، پخش کرده است تا به پناهندگان فرصت بیشتری برای غوطه ور شدن بدهد. بچه ها بلافاصله در مدارس ثبت نام می شوند و بزرگسالان برای یادگیری استونیایی و انگلیسی و مربیگری برای یافتن شغل کمک می گیرند. هدف از فرآیند اسکان مجدد، توانمندسازی پناهندگان برای حمایت از خود و عدم نیاز به مزایای دولتی است. کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مهاجرت و اخذ اقامت استونی خدمات تخصصی و مشاوره کامل ارائه می دهند و در خصوص پناهندگی به استونی خدماتی ارائه نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :