مهاجرت کاری ژاپن

ویزای کاری ژاپن

ویزای کاری ژاپن

متقاضیان بین المللی که کشور ژاپن را به عنوان مقصد کاری در نظر دارند، باید ویزای کاری ژاپن دریافت کنند تا بتوانند وارد کشور ژاپن شوند. شرایط دریافت ویزای کاری ژاپن با توجه به ملیت متقاضی متفاوت است.

چند نوع مختلف ویزای کاری ژاپن وجود دارد که در لیست زیر آمده اند:

  • ویزای کار معمولی که برای عموم مشاغل صادر می شود.
  • ویزای حرفه ای با مهارت بالا ژاپن که از طریق یک سیستم امتیازی صادر می شود و مدت اقامت طولانی تری و مزایای بیشتری نسبت به ویزای کار معمولی ارائه می دهد.
  • ویزای تعطیلات کاری ژاپن که برای مخصوص اتباع کشورهایی است که قراردادی تحت عنوان قرارداد تعطیلات کاری با ژاپن دارند.

این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جزئیات ویزای کار معمولی ژاپن، از جمله واجد شرایط بودن و شرایط درخواست، روند درخواست، مدت زمان ویزا و سایر می‌ پردازد.

الزامات اخذ ویزای کاری ژاپن

هر تبعه خارجی که قصد مهاجرت به ژاپن برای زندگی و کار در هر مدت زمانی را دارد، نیاز به ویزای کار در ژاپن دارد. اگرچه شهروندان چندین کشور وجود دارند که از داشتن ویزای ژاپن معاف هستند، این معافیت فقط برای کسانی اعمال می شود که به عنوان توریست، بازدیدکنندگان کوتاه مدت یا با هدف تفریحی وارد ژاپن می شوند. برای اقامت طولانی مدت (کار، تحصیل، گردهمایی خانواده)، همه باید ویزای مناسب ژاپن را دریافت کنند.

وزارت امور خارجه ژاپن فهرستی از مشاغلی را ارائه می دهد که واجد شرایط ویزای کار در ژاپن هستند:

  • هنرمندانی مانند عکاسان، آهنگسازان، ترانه سراها، مجسمه سازان
  • مدیران تجاری ، مانند رئیس شرکت، مدیر
  • سرگرم کننده، بازیگر، نوازنده، خواننده، رقصنده، ورزشکار
  • روزنامه نگاران مانند روزنامه نگاران روزنامه یا مجلات، سردبیران، تصویربرداران اخبار، گویندگان
  • کارگران حقوقی یا حسابداری مانند وکلا، کارمندان قضایی، حسابداران عمومی، حسابداران مالیاتی

الزامات اخذ ویزای کاری ژاپن

نحوه درخواست ویزای کاری ژاپن

فرآیند درخواست برای درخواست ویزای کار ژاپن به 2 بخش تقسیم می شود:

  • گرفتن گواهی صلاحیت
  • درخواست ویزای کار ژاپن

فرآیند درخواست ویزای کاری در ژاپن به شرح زیر است:

فرآیند درخواست ویزای کاری در ژاپن

هزینه ویزای کاری ژاپن

زمان پردازش ویزای کار واقعی ژاپن بین 5 تا 10 روز کاری است (اگرچه زمان واقعی بستگی به دفتر خاصی دارد که در آن درخواست می دهید). با این حال، روند دریافت گواهی واجد شرایط بودن برای ویزای کار می تواند تا 3 ماه طول بکشد. هنگامی که با ویزای کاری خود وارد ژاپن می شوید، مجوز فرود در بندر ورودی دریافت خواهید کرد. مجوز فرود جایگزین ویزا می شود و به عنوان “مجوز” عمل می کند که به شما امکان می دهد وارد ژاپن شوید. علاوه بر مجوز فرود، به کارت اقامت و مجوز ورود مجدد نیز نیاز دارید (اما فقط در صورتی که قصد دارید کشور را برای بیش از یک سال ترک کنید).

اگر از طریق فرودگاه ناریتا، هاندا، کانسای یا چوبو وارد ژاپن شوید، یک کارت اقامت ژاپن به همراه مجوز فرود دریافت خواهید کرد. پس از آن، ظرف 14 روز پس از ایجاد اقامت در ژاپن، باید در دفتر شهرداری محلی (همچنین به عنوان بخش بخش) محل زندگی خود در ژاپن ثبت نام کنید. اگر ظرف یک سال آن را ترک کرده و برمی‌گردید، فقط به یک مجوز ویژه برای ورود مجدد نیاز دارید که می‌توانید قبل از خروج در فرودگاه دریافت کنید.

هزینه های ویزای کار در ژاپن به شرح زیر است:

هزینه های ویزای کار در ژاپن

مدت زمان ویزای کاری ژاپن

ویزای کاری کشور ژاپن را می توان برای مدت های زیر صادر کرد که بر اساس عوامل متعددی مانند حرفه شما و مدت قرارداد کاری شما انجام می شود:

  • 3 ماه
  • 4 ماه
  • 1 سال
  • 3 سال
  • 5 سال

با این حال، صرف نظر از مدت زمان ویزای خود، در صورت داشتن شرایط، می توانید برای تمدید ویزای کاری خود قبل از انقضای آن اقدام کنید. اگر در ژاپن با نوعی ویزای ژاپن زندگی می کنید که اجازه کار را نمی دهد، مانند ویزای دانشجویی یا ویزای همسر، می توانید برای «تغییر وضعیت اقامت» در دفتر محلی خدمات مهاجرت در ژاپن درخواست دهید. اگر می‌خواهید ویزای فعلی خود را به «ویزای کاری» تغییر دهید، باید مدارکی را مانند زمانی که برای اولین بار درخواست می‌کنید (اسنادهایی که موقعیت شما در شرکت/سازمان، حقوق دریافتی و مدت آن را توضیح می‌دهند، ارائه کنید.) برای اطلاعات بیشتر جهت کار در ژاپن با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :