مهاجرت تحصیلی کرواسی

آزمون های مهم کشور کرواسی

آزمون های مهم کشور کرواسی

بررسی آزمون های مهم کشور کرواسی موضوعی است، که هر دانشجو بایستی قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور بداند. تمام موسسات آموزش عالی در کرواسی موظف به برگزاری امتحانات در پایان دوره هستند. شایان ذکر است که آزمون های مهم کشور کرواسی معمولا در پایان هر ترم (فوریه، ژوئن) برگزار می شود. این مقاله به قلم تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب آزمون های مهم کشور کرواسی برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور نگارش شده است.

بررسی آزمون های مهم کشور کرواسی

همان طور که می دانید آزمون ها اغلب به صورت شفاهی یا کتبی هستند، که آزمون های مهم کشور کرواسی از این قوانین مستثنی نیست. اغلب برنامه های تحصیلی در علوم انسانی و اجتماعی داری آزمون های شفاهی هستند، در حالی که علوم فنی داری آزمون های کتبی هستند. شایان ذکر است که در تمامی برنامه های تحصیل در کرواسی، امتحانات ممکن است شامل یک آزمون کتبی و یک آزمون شفاهی باشد، که در دو تاریخ متفاوت برگزار شود.

آزمون های مهم کشور کرواسی که به صورت شفاهی برگزار می شود، به صورت انفرادی است، اما گاهی اوقات به گونه ای سازماندهی می شود که گروه کوچکی از دانش آموزان ممکن است همزمان به سوالات پاسخ دهند. یکی آزمون های مهم کشور کرواسی که به صورت کتبی است، گروهی از دانش آموزان یک یا چند سوال مرتبط با حوزه موضوعی دریافت می کنند. نتایج یک امتحان یا امتحان اولیه به صورت نمره داده می شود و توسط یک استاد در کتاب کارنامه دانشجویی یادداشت می شود.

بررسی آزمون های مهم کشور کرواسی

 آزمون های مهم کشور کرواسی برای مقطع کارشناسی ارشد

آزمون های مهم کشور کرواسی برای مقطع کارشناسی ارشد دولتی یک امتحان پایان دوره متوسطه است. این آزمون ها توسط مرکز ملی ارزشیابی خارجی آموزش مدیریت و سازماندهی می شود. دانش ‌آموزانی که تحصیلات متوسطه خود را از دبیرستان ‌های ژیمناستیک، حرفه ‌ای یا هنر به پایان رسانده ‌اند، ملزم به شرکت در امتحانات کارشناسی ارشد دولتی هستند. دانش آموزانی که تحصیلات متوسطه خود را در خارج از کشور با آزمون ارزیابی خارجی به پایان رسانده اند، نیازی به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دولتی در کرواسی ندارند.

آزمون ‌های اجباری دوره کارشناسی ارشد کرواسی در 2 سطح قابل انجام است:

  • سطح بالاتر (A)
  • سطح پایه (B)

دانش آموزان می توانند بین سطح پایه و سطح گسترده امتحان یکی را انتخاب کنند. سایر امتحانات کارشناسی ارشد دولتی در یک سطح برگزار می شود.

 آزمون های مهم کشور کرواسی برای مقطع کارشناسی ارشد

آزمون های مهم کشور کرواسی با موضوع اختیاری

آزمون های مهم کشور کرواسی با موضوع اختیاری به شرح لیست زیر است:

  • هنرهای تجسمی
  • جامعه شناسی
  • جغرافیا
  • اخلاق
  • زیست شناسی
  • سیاست
  • موسیقی
  • فیزیک منطق
  • فلسفه، شیمی
  • مطالعات دینی
  • علوم کامپیوتر
  • روانشناسی و تاریخ

لیست آزمون های اختیاری توسط مرکز ملی سنجش خارجی آموزش و پرورش برای هر مدرسه ارائه می شود. متقاضی برای اطلاع از لیست کامل آزمون های اختیاری به سایت رسمی مرکز ملی سنجش خارجی آموزش و پرورش مراجعه کند. دانش آموزان می توانند برای 6 امتحان اختیاری در یک دوره درخواست دهند. در آزمون های اختیاری می توان آزمون های زبان خارجی را انتخاب کرد، اما فقط در سطح پیشرفته و بالا می تواند شرکت کند.

به کارگیری راه ها و ابزارها برای آزمون های مهم کشور کرواسی

داوطلبان جهت اعزام دانشجو به کرواسی می توانند برای امتحانات و دوره های کارشناسی ارشد دولتی از طریق وب سایت رسمی سامانه ملی اطلاعات درخواست موسسات آموزش عالی اقدام کنند. هم دانشجویان کروات و هم دانشجویان بین ‌المللی که تحصیلات متوسطه 4 ساله یا تحصیلات معادل آن را در خارج از کشور به پایان رسانده ‌اند، می‌ توانند در این وب سایت درخواست دهند. داوطلبان باید شرایط عمومی درخواست آزمون های سراسری و دوره های تحصیلی در این وب سایت را بپذیرند و هنگام ثبت نام برای اولین بار شرایط عمومی را به صورت دیجیتال امضاء کنند. داوطلبان باید حداکثر 10 رشته تحصیلی را انتخاب کند.

سوالات پرتکرار در رابطه با آزمون های مهم کشور کرواسی

سوالات مهمی که متقاضی های مهاجرت به کرواسی برای تحصیل مطرح می کنند به شرح زیر است:

  • آزمون های مهم در کرواسی در چه تاریخی برگزار می شود؟ معمولا در فوریه و ژوئن هر سال برگزار می شود.
  • آزمون ها در این کشور به چه زبانی است؟ برخی آزمون ها به زبان انگلیسی است اما اغلب آزمون ها به زبان کرواتی برگزار می شود.

امید بر این است که با به اتمام رسیدن این محتوا توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در باب آزمون های مهم کشور کرواسی در اختیار شما قرار دهیم. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با وکلا خبره و متخصص در امر مهاجرت شما را در این باب و مهاجرت به اقصی نقاط دنیا راهنمایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :