مهاجرت تحصیلی ژاپن

مدارس دولتی ژاپن

مدارس دولتی ژاپن

در اکثر مدارس دولتی ژاپن تعداد دانشجویان در هر کلاس معمولا بین 20 تا 40 دانش آموز است. طبق سیستم مدارس ژاپن، هر کلاس با توجه به پذیرش متقاضی سیستم آموزشی متفاوتی خواهد داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به توضیحات تکمیلی درباره مدارس دولتی ژاپن خواهد پرداخت. طول دوره آموزش اجباری در ژاپن 9 سال است که ترکیبی از دبستان (6 سال) و دبیرستان (3 سال) است. سال تحصیلی ژاپن از اول آوریل شروع می شود و در 31 مارس سال بعد به پایان می رسد.

مدارس در ژاپن اغلب در ساعت 8 صبح یا کمی بعد از آن باز می شوند و دانش آموزان بین ساعت 8:00 تا 8:30 صبح می رسند. تمام سطوح مدارس شش دوره در روز خواهند داشت که اولین دوره معمولا بعد از ساعت 8:30 صبح شروع می شود. در مدارس ابتدایی ژاپن، هر دوره 45 دقیقه است، در حالی که در دبیرستان، هر دوره 50 دقیقه است و معمولا یک وقفه کوچک بین دوره ها وجود دارد.

تفاوت مدارس دولتی و خصوصی در ژاپن

در مدارس دولتی ژاپن، دانش آموزان باید تا پایان دوره راهنمایی (15 سالگی) در مدرسه شرکت کنند. برای دوره ابتدایی و متوسطه اول در ژاپن، دانش آموزان در مدرسه محلی خود شرکت می کنند. پس از دبیرستان، دانش آموزان بسته به نمرات در آزمون استاندارد ورودی دبیرستان در مدارس حضور می یابند. در نتیجه، برخی از دانش آموزان ممکن است مسافت زیادی را برای حضور در مدرسه جهت تحصیل در ژاپن طی کنند که بر اساس نمرات آزمون آنها در سیستم مدرسه ژاپن تعیین می شود.

تفاوت بین مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی در ژاپن در زیر آمده است:

تفاوت بین مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی در ژاپن

فعالیت روزانه در مدارس دولتی ژاپن

کودکان ژاپنی در آوریل پس از 6 سالگی وارد کلاس اول دبستان می شوند. در کشور ژاپن حدود 30 تا 40 دانش آموز در یک کلاس ابتدایی معمولی وجود دارد. موضوعاتی که دانش آموزان در مدارس دولتی در ژاپن مطالعه می کنند عبارتند از ژاپنی، ریاضیات، علوم، مطالعات اجتماعی، موسیقی، صنایع دستی، تربیت بدنی و اقتصاد خانه. مدارس ابتدایی بیشتر و بیشتر شروع به آموزش زبان انگلیسی کرده اند. فناوری اطلاعات به طور فزآینده ای برای ارتقای آموزش استفاده می شود و بیشتر مدارس به اینترنت دسترسی دارند. دانش آموزان در مدارس دولتی در ژاپن همچنین هنرهای سنتی ژاپنی مانند شودو (خوشنویسی) و هایکو را یاد می گیرند.

هایکو در کشور ژاپن نوعی شعر است که حدود 400 سال پیش در ژاپن توسعه یافت. هایکو یک بیت کوتاه از 17 هجا است که به واحدهای 5، 7 و 5 هجا تقسیم می شود. هایکو از عبارات ساده برای انتقال احساسات عمیق به خوانندگان استفاده می کند. در مدارس ابتدایی ژاپن، کلاس ها برای بسیاری از فعالیت ها به تیم های کوچک تقسیم می شوند. به عنوان مثال، دانش آموزان به عنوان بخشی از آموزش خود، هر روز کلاس ها، سالن ها و حیاط مدرسه خود را در این تیم ها تمیز می کنند.

فعالیت روزانه در مدارس دولتی ژاپن

شهریه مدارس دولتی در ژاپن

شهریه مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه در ژاپن حتی برای دانش آموزان خارجی رایگان است. با این حال، از شما خواسته می شود تا برخی از هزینه ها را برای ناهار، وسایل مدرسه، یونیفرم ها و کمک به PTA پوشش دهید. در کل، دانش آموزان مواد یکسانی را حمل می کنند و دقیقا یکسان لباس می پوشند. این با طرز فکر جمعی ژاپن همراه است زیرا اعتقاد بر این است که اگر دانش ‌آموزان مواد یکسانی داشته باشند و لباس ‌های مشابه بپوشند، شانس کمتری برای تقسیم کلاس یا وضعیت وجود دارد. دانشجویان خارجی در ژاپن از حقوقی برابر با دانشجویان بومی برخوردارند. برای ثبت نام دانش آموز خود، باید آدرس خود را در اداره شهرداری محلی خود ثبت کنید. پس از انجام این کار، یک مدرسه خاص در شهرداری خود به شما اختصاص داده خواهد شد.

شرایطی که فرزند شما جهت تحصیل در مدارس دولتی در ژاپن باید داشته باشد عبارتند از:

شرایط تحصیل فرزند در مدارس دولتی در ژاپن

جهت وجود هرگونه سوال، می توانید سوال خود را، در قسمت نظرات همین صفحه از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرسیده و پاسخ را از کارشناسان جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :