مهاجرت کاری فرانسه

ویزای کاری فرانسه

ویزای کاری فرانسه

دولت فرانسه برای حمایت از کارمندان خارجی ویزای کاری فرانسه را قرار داده است که شرایط خاص خود را دارا می باشد که همواره پرطرفدار بوده است. بسیاری از اتباع خارجی به غیر از سفر، برای تحصیل یا کار یا حتی اقامت و زندگی در فرانسه به فرانسه می آیند. با این حال، بسته به ملیت و هدف از ورود، بسیاری از این مسافران ابتدا باید برای ویزای فرانسه اقدام کنند.

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، باید بدانید که بسیاری از اتباع برای ورود به مرزهای فرانسه نیاز به ویزای فرانسه دارند، در حالی که بسیاری دیگر نیازی به ویزای فرانسه ندارند. اینکه آیا شما نیاز به درخواست ویزای فرانسه دارید یا خیر، به این عوامل بستگی دارد. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، تمامی شرایط را با شما در میان می گذارد.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری فرانسه

در خصوص اخذ ویزای کار بایستی مدارک مورد نیاز ویزای کاری فرانسه را فراهم سازید و ارسال نمایید. مدارک ضروری جهت اخذ ویزای کار فرانسه عبارتند از:

  • ارائه فرم درخواست ویزای کاری فرانسه
  • کپی گذرنامه یا مدرک ملی متقاضی
  • ارائه نامه پیشنهادکاری از جانب کارفرمای مقیم کشور فرانسه
  • ارائه رزومه کاری متقاضی
  • اخذ ویزای معتبر کاری فرانسه
  • ارائه گواهی سلامت متقاضی جهت کار و مهاجرت به فرانسه
  • رسید تایید پرداخت هزینه ویزا کاری فرانسه

شرایط ویزای کاری فرانسه

مدت اقامت شما در کشور فرانسه برای مقاصد تجاری هر چه باشد، معمولا باید قبل از شروع کار با حقوق در فرانسه، مجوز کار در فرانسه را دریافت کنید. شهروندان اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس می توانند بدون مجوز کار در فرانسه کار کنند. مجوز کار ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد:

  • ویزای طولانی مدت معادل مجوز اقامت (VLS-TS) یا مجوز اقامتی که به دارنده اجازه می دهد تا شغلی با حقوق دریافت کند، مانند مجوز پاسپورت استعدادهای درخشان و همچنین مجوز اقامت انتقال درون شرکتی. این مجوزهای اقامت معادل مجوز کار هستند. هیچ اقدام اضافی لازم نیست.
  • یک مجوز کار خاص که توسط کارفرما قبل از ورود به فرانسه برای افراد درخواست شده است. این مجوز کار برای دریافت ویزا و اجازه اقامت مورد نیاز است. بنابراین به ویژه برای رویه‌های معرفی کارمندان با قراردادهای دائمی (به استثنای پاسپورت استعداد)، کارگران موقت با قراردادهای معین و کارگران اعزامی به استثنای تحرک درون گروهی ضروری است.

شرایط ویزای کاری فرانسه

تمدید ویزای کاری فرانسه

درخواست تمدید ویزای کاری فرانسه باید در 2 ماه قبل از انقضای مجوز کار ارائه شود. مدارک پشتیبان زیر باید به درخواست تمدید ویزای کار پیوست شود:

  • فرم درخواست تمدید ویزای کار فرانسه
  • گزیده ای از اظهارنامه سالانه تامین اجتماعی (DADS) یا گزارش الکترونیکی کارفرما (DSN) در مورد کارمند یا 3 فیش حقوقی آخر
  • در مواردی که سطوح اشتغال ممکن است دلیلی برای رد شدن باشد، شواهدی مبنی بر تلاش‌های انجام شده برای یافتن نامزد در حال حاضر در بازار کار فرانسه
  • در صورت لزوم، قرارداد کار جدید با مدت معین یا دائم یا اصلاحیه قرارداد موجود
  • در صورت لزوم، در صورت تمدید مدت زمان مأموریت اولیه، اصلاحیه قرارداد کار با مدت معین در محدوده مقرر در قانون کار فرانسه

اگر دارای یک VLS-TS یا مجوز اقامت هستید که اجازه اشتغال با حقوق را می دهد، درخواست تمدید شما باید در 2 ماه قبل از انقضای آن به بخشداری (دفتر بخشدار، نماینده محلی دولت ملی) در محل اقامت شما ارسال شود. شرایط تمدید این مدارک اقامتی معادل مجوز کار در بخش مجوزهای اقامت درج شده است. اگر وضعیت شغلی شما تغییر کرد و اگر دلیل اقامت شما در فرانسه تغییر کند، ممکن است در دو ماه قبل از انقضای مجوز اقامت، تغییر رویه وضعیت شروع شود که به تبعه خارجی اجازه می‌ دهد در فرانسه کار کند.

شرایط کار در فرانسه

در کشور فرانسه کارفرمایان و کارمندان می توانند در مورد شرایط و ضوابط روابط کاری خود مذاکره کنند. با این حال، کارمندان بدون توجه به هر گونه زبان مخالف در قرارداد استخدامی، حداقل حقوق مختلفی بر اساس قانون دارند. این حداقل شرایط کار در قانون کار فرانسه و قرارداد جمعی قابل اجرا و سایر منابع ذکر شده است. حداقل دستمزد ناخالص ماهانه 1498.47€ (یورو) که حدود 1753$ (دلار) برای 35 ساعت کار در هفته است.

کلیه کارکنانی که تحت قرارداد کار عادی (اعم از نامحدود یا مدت معین) به کار گرفته می شوند، از حداقل دستمزد برخوردار هستند. CBA ها هم چنین اغلب حداقل دستمزدهای بالاتری را ارائه می دهند. فقط ساعات کار مازاد بر ساعات کار هفتگی قانونی بنا به درخواست مافوق کارمند اضافه کار محسوب می شود. با این حال، کارفرما موظف است اطمینان حاصل کند که کارکنان از محدودیت های روزانه و هفتگی تجاوز نکنند.

نرخ بیکاری فرانسه در نمودار زیر آمده است:

شما هم چنین می توانید جهت آگاهی از شرایط عمومی خود در راستای مهاجرت کاری به فرانسه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :