مهاجرت کاری سوئیس

ویزای کار سوئیس

ویزای کار سوئیس

سوئیس یکی از قوی ترین و رقابتی ترین اقتصادهای جهان را دارد، از این رو شرایط کاریابی و اخذ ویزای کار سوئیس در بین متقاضیان محبوب بوده و جویا بودن از شرایط مهم مهاجرت کاری به سوئیس است. کشور سوئیس شرکت های زیادی در زمینه هایی مانند آموزش، تحقیق و نوآوری و همچنین شرکت های بخش صنعتی و خدماتی خود شهرت جهانی دارد. شرکت‌های کوچک و متوسط ​​متعدد سوئیس که بر استراتژی‌ های خاص تمرکز دارند، مرتبا در نوآوری امتیازهای بالایی کسب می‌کنند و به جذابیت این کشور به‌عنوان یک قطب اقتصادی می‌افزایند. شرایط پایدار اقتصادی و سیاسی عوامل دیگری هستند که به جذابیت بازار کار سوئیس کمک می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت کاری اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شرایط ویزای کار در سوئیس

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند وارد سوئیس شوند، زندگی کنند و در آن کار کنند. اتباع غیر اتحادیه اروپا حتی برای استخدام کوتاه مدت نیاز به مجوز کار دارند. تعداد مجوزهای صادر شده محدود است. مجوز کار در کشور سوئیس نیز ممکن است برای خوداشتغالی صادر شود. همسران اتباع سوئیس یا افراد دارای مجوز اقامت نیازی به مجوز کار ندارند. کارفرما مدارک درخواست را به اداره استخدام یا مهاجرت کانتونی ارائه می دهد. کارمندانی که نیاز به ویزا دارند نیز باید درخواستی را به نمایندگی سوئیس در خارج از کشور که مسئول محل سکونت آنها است ارائه دهند. مقام کانتونی صالح (دفتر کار یا مهاجرت) برنامه ها را بر اساس قانون اتباع خارجی و ادغام بررسی می کند و تصمیم اولیه می گیرد.

خلاصه مراحل اخذ ویزای کاری سوئیس در زیر آمده است:

خلاصه مراحل اخذ ویزای کاری سوئیس

مدارک مورد نیاز ویزای کار سوئیس

دبیرخانه دولتی مهاجرت و خدمات استخدامی کانتونی تنها در صورتی به درخواست ها جهت مهاجرت به سوئیس از طریق کار رسیدگی می کنند که به طور کامل ارسال شوند. مدارک زیر جهت اخذ ویزتی کار در سوئیس باید ارسال شوند:

  • ارائه فرم درخواست متقاضی
  • ارائه گواهی هویت تایید متقاضی به عنوان مثال ارائه پاسپورت
  • ارائه رزومه کاری
  • گواهی مدارک تحصیلی مانند گواهینامه ها و مراجع
  • کپی مدارک به زبان اصلی و همچنین ترجمه های تایید شده در صورتی که مدارک به یکی از زبان های رسمی سوئیس یا انگلیسی نباشد.
  • دلایلی که جای خالی باید پر شود.
  • شرح شغل یا وظایف موقعیتی که باید پر شود و اطلاعات مربوط به شرکت
  • ارائه طرح کسب و کار 3 ساله که سازمان مورد نظر، توسعه کارکنان و تامین مالی (بودجه/هزینه/درآمد)، و همچنین اطلاعات مربوط به بازار مربوط به صنعت، بازار و تجزیه و تحلیل رقابت را نشان می دهد.
  • ارائه قرارداد کار (حداقل باید توسط کارفرما امضا شود، این امر توسط مقامات الزام آور تلقی می شود) یا تاییدیه انتقال کارمند از کارفرمای خارجی با ذکر حقوق

مدارک مورد نیاز ویزای کار سوئیس

شرایط کاریابی در سوئیس

یافتن شغل در کشور سوئیس ممکن است کمی سخت و دلهره آور به نظر بیاید. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. شاید کسی قبلا با پیشنهادی به شما مراجعه کرده باشد و شما مجبور نباشید فعالانه به دنبال شغل باشید. آنها بازار کار محلی را می شناسند و می توانند به شما در مورد درخواست شغلی، رزومه، مصاحبه، و نکاتی در مورد چگونگی ایمن سازی شغل کمک کنند.

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، اگر شرایط زیر را داشته باشید، واجد شرایط درخواست ویزای کاری سوئیس هستید:

  • شما یک کارگر ماهر و واجد شرایط (مدیر، متخصص) و دارای مدرک دانشگاهی، چندین سال سابقه کار و تخصص خاص هستید.
  • داشتن سابقه شغلی
  • داشتن مهارت در کار

اگر شرایط را دارا هستید و کارفرمای شما برای دریافت مجوز اقامت شما درخواست می دهد، می توانید برای ویزای کاری سوئیس خود اقدام کنید. در صورت وجود هرگونه سوال و در خواست کمک با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :