مهاجرت کاری فرانسه

کار در فرانسه

کار در فرانسه

یکی از دلایلی که کار در فرانسه برای مهاجران جذاب است، سیستم تأمین اجتماعی و مزایای آن است که به نام بهشت کارمندان شهرت دارد. طیف وسیعی از مزایا و حقوق اضافی وجود دارد که این کشور را به مکانی جذاب به ویژه برای متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق کار تبدیل کرده است. همچنین، آمار بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد که نشان دهنده وضعیت اقتصادی مطلوب فرانسه است.

در مقابل فرانسه برنامه های ویژه، نظیر موافقت نامه های پیچیده کار و مقررات و قوانین گیج کننده دارد. اما از این بابت نگران نباشید، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در مورد چگونگی یافتن شغل در فرانسه و آنچه در مورد فرهنگ تجارت فرانسه باید بدانید راهنمایی خواهیم کرد.

نرخ بیکاری در فرانسه

اگر می خواهید در فرانسه شغلی پیدا کنید، در اولین قدم باید بر زبان فرانسه مسلط باشید. اگر نمی توانید به زبان فرانسه صحبت کنید، یافتن شغل برای شما این کشور کمی دشوار خواهد بود. بنابراین، اگر شما فرانسوی بلد نیستید یا به اندازه مطلوبی بر آن تسلط ندارید بهتر است به فکر گذراندن دوره این زبان باشید. درباره نرخ بیکاری در فرانسه می توان گفت مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، بیکاری در فرانسه در بین گروه سنی زیر 25 سال بیشتر است. ولی خوشبختانه در سال های اخیر، رشد قراردادهای کاری انعطاف پذیر و غیرمستقیم وجود داشته است.

در زیر نرخ بیکاری در فرانسه را در سال 2022 در جامعه آماری 67 میلیون نفر مشاهده می کنید:

  • افراد شاغل: 90.9%
  • افراد بدون شغل:9.10%

دولت فرانسه، اخیرا از برنامه های خود برای معرفی سهمیه کارگران مهاجر برای کنترل نیروی کار در صنایع خاص خبر داده است. این امر، برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا که برای کار در فرانسه، معمولا به ویزای کار احتیاج دارند تأثیر می گذارد. شهروندان اتحادیه اروپا نیز، به جزء برخی از مشاغل مدیریت دولتی، از حقوق شغلی مشابه شهروندان فرانسوی برخوردار هستند. خوب است بدانید صنایع عمده در فرانسه شامل هوا فضا، خودروسازی، داروسازی، ماشین آلات صنعتی، الکترونیک، امور مالی، غذا و نوشیدنی و گردشگری است.

برخی از بزرگترین شرکت های مستقر در فرانسه که بسیاری از آن ها را می شناسید عبارتند از:

  • AXA
  • کارفور
  • اعتبار آگریکول
  • EDF
  • لورال
  • میشلن
  • نارنجی
  • پژو
  • رنو
  • Societe Generale

کار برای فارغ التحصیلان خارجی در فرانسه

پس از مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل برای اقامت در این کشور، دانشجویان غیراروپایی باید قول استخدام یا قرارداد کاری داشته باشند. از این رو بایستی دستمزد آنها حداقل یک و نیم برابر حداقل دستمزد 2220€ (یورو) ناخالص در ماه باشد. در حالی که فارغ التحصیلان به دنبال کار در فرانسه هستند، بدون قول اشتغال، یک فارغ التحصیل خارجی و غیراروپایی می تواند درخواست تأیید مجوز(اجازه اقامت موقت) معتبر به مدت 12 ماه و غیر قابل تمدید کند. برای انجام این کار، آنها باید دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در سطح حرفه ای یا در مرحله راه اندازی شرکت باشند.

همچنین مشاغلی که به مقدار کمی در فرانسه یافت می شوند و برای گزینش مناسب هستند:

  • متخصصان علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات
  • برقکار
  • دامپزشکان
  • متخصصان پزشکی
  • نجارها
  • کارگران ساختمانی
  • نقشه برداران
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات

کار برای فارغ التحصیلان خارجی در فرانسه

فرهنگ کار در فرانسه

در فرانسه، مشاغل دارای سلسله مراتبی قدرتمند با موقعیت ها و قدرت مشخص هستند. منشی ها به سختی کار می کنند تا از رئیس خود در برابر آشفتگی محافظت کنند. بنابراین، شما به سختی مستقیما با افراد در سمت های بالا صحبت خواهید کرد. حتی ترتیب صندلی ها در اطراف یک میز جلسات نیز براساس درجه سازماندهی می شود.

هنگامی که در یک جلسه هستید، باید انتظار داشته باشید در مورد موضوع بحث کنید تا اینکه در مورد آن تصمیم بگیرید. هنگام تصمیم گیری، هر جنبه از قبل به طور گسترده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. استراتژی ها معمولا طولانی مدت بوده و فقط توسط کارمندان ارشد برنامه ریزی می شوند. وقت شناسی مهم، انتصابات لازم و مذاكرات آرام و رسمی است. جهت اطلاع از شرایط کاریابی در فرانسه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

حقوق و دستمزد کار در فرانسه

در طی فرایند استخدام، قوانین فرانسه تبعیض شغلی، به ویژه تبعیض بر اساس منشا، نژاد، مذهب، سن، گرایش جنسی، نظرات سیاسی یا وضعیت اتحادیه را منع کرده است. هرگونه نقض این قانون ممکن است منجر به خسارت و جریمه برای شخص نقض کننده شود. دولت فرانسه هر سال حداقل دستمزد را اصلاح می کند؛ این میزان در سال 2022، از 10.03€ (یورو) به 10.15€ (یورو) در ساعت رسید.

این پیشرفت حقوق، رتبه فرانسه را در میان بالاترین کشورهای اتحادیه اروپا قرار می دهد. در مناطق مختلف نیز تفاوت هایی وجود دارد که شهرهای بزرگ مانند پاریس به طور متوسط ​​دستمزد بالاتری دارند. متوسط​​ ​​حقوق و دستمزد فرانسه در سال 2022، 39099€ (یورو) بود. جهت مهاجرت به این کشور همچنین می توانید از هزینه اجاره خانه در فرانسه نیز اطلاع یابید.

در جدول زیر برخی از مشاغل محبوب در فرانسه همراه با حقوق و دستمزد ها را مشاهده می کنید:

شغلمبلغ ساعتی متوسط بر حسب یورو
مهندس نرم افزار30679€ الی 57687€
مدیر پروژه30898€ الی 66464€
توسعه دهنده وب15895€ الی 42373€

ایجاد کار در فرانسه

اگر شجاعت داشته باشید، اگر ایده تجاری خوبی داشته باشید و سرمایه کافی برای تأمین هزینه های سالانه خود را داشته باشید، می توانید یک شرکت تأسیس کنید. شما باید فعالیت خود را در فرم ارائه شده توسط کنسولگری فرانسه شرح دهید، از جمله اینکه سوابق و صلاحیت شما برای انجام آن فعالیت چیست. آموزش انگلیسی اغلب اولین پیشنهادی است که از انگلیسی ها و آمریکایی ها در فرانسه دیده می شود.

رقابت شدید و پرداخت کم است و علی رغم وضعیت ضعیف مهارت انگلیسی زبان فرانسه، شما نباید تنها از این طریق درآمد کسب کنید. به یاد داشته باشید که انگلیس به فرانسه نزدیک است و انگلیسی ها برای اقامت در فرانسه و آموزش انگلیسی به آکسفورد نه به کار و نه به اجازه اقامت احتیاج ندارند. برای اطلاعات بیش تر درباره کار در فرانسه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :