مهاجرت کاری عمان

ویزای کاری عمان

ویزای کاری عمان

اگر برای یک شغل دولتی یا خصوصی در عمان استخدام شده اید یا قبلا در آنجا کار می کنید و به ویزای کاری عمان نیاز دارید، باید همه چیز را در مورد قوانین ویزای کاری عمان بخوانید. فرآیند درخواست برای دریافت ویزای کار و همچنین مجوز می تواند طاقت فرسا باشد زیرا به اسناد متعددی نیاز دارد و زمان بر است. به همین دلیل است که ما مجموعه ای از تمام قوانینی که برای درخواست ویزای کار عمان باید رعایت کنید را برای شما آورده ایم.

عمان کشوری مشهور در خاورمیانه است که در امتداد ساحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان قرار دارد. نزدیکی به دریا منظره ساحلی باشکوهی را برای آن به ارمغان می‌آورد، درست در کنار آن می‌توانید بهترین‌ها را از هر چیزی که با پول بخرید پیدا کنید. بازارهای پر زرق و برق، رستوران‌ های سطح‌ بالا، هتل‌ های زنجیره‌ ای و آثاری که همگی باعث رونق اقتصادی می‌ شوند.

انواع ویزای کاری عمان

کشور عمان انواع ویزا را به خارجی ها ارائه می دهد که شامل ویزای بازدید، ویزای تحقیقات علمی، ویزای کار، ویزای سرمایه گذار و ویزای پیوستن به خانواده می باشد. ویزای ویزیت استانداردترین گزینه ویزا برای ورود اولیه به کشور عمان است. اگر عضو یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نباشید، باید برای ورود به عمان درخواست ویزا بدهید. همه کشورهای دیگر مانند ایالات متحده، چین و هند واجد شرایط ورود بدون ویزا نخواهند بود. انواع ویزای بازدید از قبیل انواع ویزای تجاری، توریستی و خانوادگی متفاوت است.

با این حال در خصوص مهاجرت به عمان با ویزای بازدید، صرف نظر از نوع، به متقاضی اجازه انجام یا مشارکت در فعالیت های تجاری، از جمله در زمینه های مختلف بخش خصوصی مانند مهندسی، اخبار و رسانه ها را نمی دهد. مدت اعتبار ویزای بازدید از تاریخ صدور 6 ماه است و بسته به نوع ویزا، مدت زمان اقامت متفاوت است. مدت زمان قابل تمدید نیست. ویزا کاری عمان برای متقاضیان خارجی است که می خواهند برای عمل خاصی همچون تحقیقات علمی وارد عمان شوند، صادر می شود. این ویزا تفاوتی که با دیگر ویزاها دارد این است که درخواست ویزا توسط فرد متقاضی انجام نمی شود و باید توسط مراجع تخصصی برای متقاضی درخواست شود. ویزای کاری عمان به متقاضی ویزا این اجازه را می دهد تا بازه زمانی 3 ماهه در عمان اقامت داشته باشد و تا 5 ماه قابل تمدید است.

انواع ویزای کاری عمان

شرایط اخذ ویزای کاری عمان

کارفرمایان ملزم به دریافت ویزای کار عمان از طرف کارمندان خارجی هستند که مایل به اقامت و کار در عمان هستند و سن آنها 21 سال و بالاتر است. کارفرما به تاییدیه رسمی که توسط اداره کل امور کار صادر می شود، نیاز دارد. برای دریافت این ویزا، کارفرمای متقاضی نیاز به اخذ مجوز رسمی از وزارت نیروی انسانی دارد. قوانینی در خصوص کار در عمان وجود دارد که کارمند متقاضی خارجی برای آنکه دارای شرایط لازم باشد، باید آن را رعایت کند. ویزایی که برای کارمند خارجی در نظر گرفته می شود 2 سال اعتبار دارد که امکان ورود چندگانه را به وی می دهد. این افراد بیش از 6 ماه اجازه خروج از عمان را نخواهند داشت.

ویزای پیوست در خصوص مهاجرت کاری عمان تنها به خانواده و همسر و فرزندان زیر 21 سال کارمندان خارجی که دارای ویزای کار عمان می باشند، داده می شود. ویزا به گواهی وزارت کشور مبنی بر تایید وضعیت ازدواج نیاز دارد. ویزای کار عمان تنها زمانی قابل اعمال است که خانواده ها برای پیوستن به همسر خود که قبلا در آنجا شغل دارد به عمان سفر می کنند. ویزا مستلزم آن است که کارمندی که در عمان شاغل است، یک موقعیت شغلی ارشد طبق استاندارد های شورای همکاری خلیج فارس داشته باشد و حداقل 600OMR (ریال عمان) در ماه درآمد داشته باشد.

نمودار زیر به بررسی شرح جزییات نرخ بیکاری در عمان پرداخته است:

جزییات نرخ بیکاری در عمان

مدارک مورد نیاز ویزای کاری عمان

پس از اینکه کارفرما مجوز رسمی را تضمین کرد، یک درخواست الکترونیکی که در وب سایت پلیس سلطنتی عمان موجود است، باید پر شود و مدارک زیر را برای دریافت ویزای کار عمان برای کارمند تأیید کند:

  • کپی پاسپورت متقاضی خارجی با بیش از 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس گذرنامه اخیر
  • یک کپی از پروانه کار صادر شده توسط وزارت نیروی انسانی برای هر فرم درخواست
  • اصل و کپی گواهی پزشکی برای اتباع کشورهای خاص همچون هند، پاکستان، فیلیپین، بنگلادش، اندونزی، سریلانکا، مصر، سودان که این گواهی باید توسط وزارت بهداشت عمان تایید شود.
  • کپی تاییدیه سازمان مربوطه برای مشاغل معین همچون معلمی، مذهبی، رسانه ای و پزشکی
  • نیازمند نامه برای مهندسین خارجی از وزارت انسانی
  • کارمندان خارجی باید تمامی گواهینامه ها و صلاحیت های خود را همراه داشته باشند.
  • داشتن نامه از وزرات مور خارجه و سفارتخانه عمان در کشور متقاضی

هزینه صدور ویزای کار عمان 20OMR (ریال عمان) است. برای دریافت ویزای کار عمان، کارفرما باید در عمان مستقر باشد و صلاحیت قانونی کامل برای استخدام کارمندان خارجی داشته باشد. افراد دارای ویزای کاری عمان، نمی توانند بیش از نیم سال از عمان خارج بمانند. تنها یک استثنا وجود دارد آن هم این است که آن ها اعضای خانواده دارنده ویزا باشند. شما متقاضیان عزیز می توانید در صورت بروز هرگونه سوال درباره ویزای کاری عمان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :