مهاجرت به کشور عمان

مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان برخلاف کشور همسایه یعنی امارات متحده عربی، شهرت یکسانی برای تجارت و یا به عنوان یک مقصد برتر گردشگری به شمار نمی رود. با این حال، محبوبیت مهاجرت به عمان در حال افزایش است. به طوری که تعداد سالانه گردشگران در حال رشد است و هر ساله روند افزایشی خود را حفظ می کند. مهاجرت به عمان از طریق روش های قانونی امکان پذیر می باشد. عمومی ترین روش ها جهت مهاجرت به عمان بدین شرح است:

  • مهاجرت از طریق تحصیل به عمان
  • مهاجرت از طریق کار در عمان
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در عمان
  • مهاجرت از طریق ازدواج و تولد در عمان

این مقاله که توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، در ادامه به مطالب تکمیلی مهاجرت به عمان می پردازد.

مهاجرت به عمان برای کار

اگر قبل از حرکت واقعی خود می خواهید برای یک سفر کاری یا یک سفر گردشگری به عمان بروید، برای ورود به این کشور به ویزای بازدید نیاز دارید. دو نوع ویزای بازدید وجود دارد. گزینه یکبار ورود و دیگری گزینه چند بار ورود که اجازه ورود چندگانه را می دهد. برای درخواست ویزای توریستی یکبار ورود، می توان در تمامی نمایندگی های عمان در خارج از کشور اقدام کرد. معمولا اعتبار یک ماهه را دارا می باشد و قابل تمدید می باشد. با مراجعه به اداره کل گذرنامه، می توان برای یک ماه دیگر آن را تمدید کرد.

نرخ تورم در کشور عمان در نمودار زیر آمده است:

نرخ تورم در کشور عمان

اگر تصمیم به کار در عمان را دارید، فقط می توانید تحت سیستم حمایت مالی ویزا این کار را انجام دهید. از شرایط کار در عمان می توان به بازه سنی 20 تا 60 سال اشاره کرد و هم چنین شما باید یک پیشنهاد تایید شده از یک شرکت در عمان داشته باشید. کارفرمای شما به عنوان اسپانسر ویزای شما طلقی می شود. کارفرما باید از وزارت نیروی انسانی عمان درخواست مجوز کار بدهد. معمولا بخش منابع انسانی به شما اطلاع می دهد که چه مدارکی را برای فرآیند درخواست این قسمت نیاز دارند (به عنوان مثال مدارک حرفه ای، دیپلم، مراجع).

علاوه بر مجوز رسمی کار، مدارکی که معمولا برای درخواست ویزای کار عمان مورد نیاز است:

  • پاسپورت معتبر (اصل و کپی)
  • ارائه نامه پذیرش کاری معتبر از کارفرمای مقیم کشور عمان
  • چندین عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی سلامت تایید شده توسط وزارت بهداشت

مهاجرت به عمان برای کادر درمان

هر کشوری از نظر قوانین و مقررات متفاوت است و ضروری است که روش های صدور مجوز را که در هر کشور دنبال می شود، برای عملکرد روان بخش مراقبت های بهداشتی مربوطه درک کنید. مجوز برای کسانی اعمال می شود که مایل به کار به عنوان پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما، سلامت در بخش خصوصی و دولتی عمان باشند. در عمان، رگولاتور خودگردان که بر صدور گواهینامه هم ارزی نظارت دارد، هیئت تخصصی پزشکی عمان OMSB است. OMSB بر آزمون ها در سطح محلی و بین المللی نظارت و بازرسی می کند. جدای از معاینات محلی، آنها با Prometric برای انجام معاینات پزشکی قرارداد بسته اند. هم چنین بر ارزیابی مجوزهای حرفه ای صادر شده توسط سایر کشورها نظارت می کند.

مهاجرت به عمان برای کادر درمان

مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک

اگر می خواهید در عمان سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می کنم به تحولات نزدیک مسقط، پایتخت نگاه کنید. واقعیت این است که حتی اگر می‌توانید پیشرفت‌های ارزان‌تری را در سایر بخش‌های عمان پیدا کنید، دسترسی یک مسئله است. خارجی ها فقط مجاز به سرمایه گذاری در مجتمع های گردشگری یکپارچه (ITC) هستند. این منجر به یک بازار 2 لایه متشکل از بازار محلی عمان و بازار ITC می شود که خارجی ها می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

به طور معمول، باید از چنین بازارهایی اجتناب کرد. بازارهای سالم عاری از مداخله دولت هستند. در این مورد خاص، در حالی که ITC ها بسیار گران تر از بازار محلی هستند، سرمایه گذاری قابل توجهی توسط مردم محلی در این ITC ها انجام می شود زیرا محلی ها به دلیل کیفیت بالاتر و امکانات رفاهی بهتر، ارزش آن را در پرداخت هزینه می دانند. در واقع، اکثریت ساکنان و مالکان در چنین ITC ها عمانی هستند.

در اینجا 4 ITC اصلی در منطقه مسقط است که خارجی ها می توانند برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در عمان در نظر بگیرند:

  • الموج
  • تپه های مسقط
  • خلیج مسقط
  • جبل سفاح

الموج برترین ITC در عمان است. درست در کنار فرودگاه بین المللی مسقط واقع شده است، دارای یک اسکله تفریحی دوست داشتنی است و بین مردم محلی و خارجی ها بسیار محبوب است. این بازار نقدینگی است، بنابراین یافتن مستأجر و همچنین خرید و فروش در صورت مناسب بودن قیمت آسان است. به عنوان یک سرمایه گذاری واقعی، این بهترین بازی در عمان است. تپه‌های مسقط در داخل کشور، نزدیک به فرودگاه است. میزبان یک زمین گلف خوب است و مسکن در آنجا بسیار مقرون به صرفه تر از الموج است. با این حال، جذابیت کمتری دارد. نقدینگی پایین است، قیمت ها به شدت کاهش یافته است و از بسیاری جهات به نظر می رسد توسعه ای است که در آستانه مشکلات مالی است. حدود 30 دقیقه دورتر از مسقط خلیج مسقط، یک ITC جدید است.

مهاجرت به عمان از طریق تخصص

سابقه وابستگی عمان به نیروی کار خارجی، راه را برای گذار آرام عمان به فرهنگ تجارت هموار کرده است. اوج ابتکار عمان زمانی شکل گرفت که باعث شد مهاجران کمتر و عمانی های بیشتری در صنعت کار حضور داشته باشند. در حال حاضر در عمان تقاضا برای شغل در صنایع نفت، گاز، نفت، آموزش، پزشکی و ساختمان وجود دارد. به گفته وزیر نیروی انسانی حال عمان، مشاغل بیشتری برای عمانی ها در بخش های زیر وجود خواهد داشت: نفت و گاز، مالی، بیمه، لجستیک و معدن. عمان در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز است، که اعتقاد بر این است که این امر باعث تقویت اقتصاد و کمک به بهبود تعداد پروژه های ساختمانی و فرصت های شغلی در عمان می شود. دولت عمان هر سال یک سهمیه (درصد) برای رسیدن به تعداد مشاغل ارائه شده به نیروی کار عمانی تعیین می کند.

این سهمیه ها در لیست زیر مشخص شده است:

  • هدف بخش مهندسی رسیدن به هدف 50% است.
  • هدف آنها استخدام 50% تکنسین ها و 80% کارگران ماهر در صنایع مهندسی است.
  • هدف بخش نفت و گاز استخدام 90% برای شرکت های تولید و بهره برداری است. در حالی که 82% برای شرکت های خدمات مستقیم
  • هدف بخش حسابداری استخدام 29% مدیران، 55% متخصصان و 66% تکنسین ها است.
  • هدف بخش صنعت رسیدن به 35% است.
  • هدف بخش های بانکی و مالی رسیدن به 90% است.
  • بر اساس گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات، 63% از زنان معتقدند که مدارک تحصیلی آنها مطابق با الزامات بازار کار است.

لیست مشاغل محبوب مهندسی در کشور عمان در لیست زیر مشخص شده است:

مشاغل محبوب مهندسی در کشور عمان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می کوشد تا راه شما را برای مهاجرت هموار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :