ویزای مسافرتی عمان

ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان در بین مردم جهان محبوب است چرا که مردم عمانی به مهمان نوازی سخاوتمندانه و دوستانه خود معروف هستند. در کشور عمان پیش از اخذ ویزای توریستی عمان بایستی به ادب اساسی فرهنگ عمانی احترام بگذارید. جالب است بدانید رفتار پر سر و صدا یا سرکش (یا حرکات) مورد استقبال قرار نمی گیرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ثبت رسیده، به توضیحات جامعه ای درباره ویزای توریستی عمان می پردازیم.

شرایط ویزای توریستی عمان

اتباع برخی کشورها می توانند ویزای توریستی یکبار ورود یا چند بار ورود به عمان را دریافت کنند. این شرایط اخذ ویزای گردشگری عمان شامل اتباع نیوزلند، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و ژاپن و سایرین می شود. ویزای توریستی عمان باید قبل از عزیمت به عمان درخواست شود و مدت زمان آن معمولا 30 روز یا 30 روز در یک سال است. گذرنامه ها هنگام ورود به عمان باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشند. اتباع برخی از کشورها می توانند به صورت آنلاین برای eVisa درخواست دهند. این فرآیند بسیار ساده تر از درخواست ویزای کاغذی است، اما فقط برای مدت زمان کوتاهی معتبر است و به طور خاص برای اهداف توریستی است. طبق سیاست ویزای عمان و قوانین مهاجرت، اتباع 5 کشور می توانند بدون ویزا به عمان سفر کنند.

سیاست ویزای توریستی عمان

سیاست ویزا کشورهای عمان در مورد اتباع خارجی که به دنبال سفر به این کشور هستند، حاکم است. سیاست ویزا عمان تعیین می‌کند که آیا مسافر می‌تواند وارد قلمرو آن شود و چه ویزاهایی برای انجام این کار مورد نیاز است. بیش از یک نوع ویزا برای مسافرانی که به دنبال سفر به عمان برای مقاصد گردشگری هستند، وجود دارد که بیشتر به ملیت مسافر بستگی دارد. eVisa کشور عمان به عنوان ویزای توریستی عمل می کند و شهروندان کشورهای واجد شرایط و همچنین ساکنان شورای همکاری خلیج فارس می توانند برای دریافت آن به صورت آنلاین درخواست دهند.

طبق سیاست ویزا و مهاجرت به عمان، اگر بازدیدکنندگان واجد شرایط دریافت eVisa نباشند، می توانند از سفارت برای ویزای توریستی عمان درخواست دهند. در زیر اطلاعات دقیقی در مورد سیاست ویزای عمان برای مسافران ملیت های مختلف آورده شده است. بسته به هدف، ملیت و مدت اقامت مسافر، انواع مختلفی از گزینه های ویزا مانند eVisa عمان، ویزا برای ساکنان شورای همکاری خلیج فارس، ویزای کار، ویزای کار، و ویزاهای اقامت در دسترس است. از سوی دیگر، کشورهای خاصی وجود دارند که شهروندان آن از کلیه شرایط ویزا برای سفر به عمان معاف هستند.

سیاست ویزای توریستی عمان

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی عمان

طبق سیاست ویزای عمان، برای درخواست آنلاین برای ویزای توریستی عمان، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • تکمیل درخواست ویزای توریستی عمان
  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه از زمان ورود
  • ارائه عکس جدید از متقاضی به سبک پاسپورت
  • اسناد پشتیبانی در صورت لزوم

از آنجایی که تمامی مدارک به صورت دیجیتالی آپلود می شوند، نیازی به ارسال مدارک در سفارت یا کنسولگری عمان نیست. ویزای گردشگری کشور عمان معمولا ظرف 24 ساعت پس از ارسال درخواست صادر می شود و ورود آسان و سریع به کشور را فراهم می کند. در لیست زیر اطلاعات اولیه شخصی آورده شده است و جزئیات سفر برای تکمیل فرم درخواست مورد نیاز است:

  • اطلاعات شخصی – مانند نام، تاریخ تولد، جنسیت و ملیت متقاضی
  • جزئیات گذرنامه – شماره، تاریخ صدور و تاریخ انقضا
  • جزئیات تماس – با یک آدرس ایمیل فعلی
  • اطلاعات سفر – تاریخ مورد نظر ورود
  • یک عکس دیجیتال از متقاضی
  • یک کپی از ویزای GCC (شورای همکاری خلیج فارس)
  • کپی کارت اقامت شورای همکاری خلیج فارس با حداقل 6 ماه اعتبار

قوانین جدید ویزای توریستی عمان 2023

بر اساس اطلاعیه اخیر وزرای گردشگری عمان و عربستان سعودی، ویزای توریستی مشترک جدید معرفی خواهد شد. ویزای توریستی کشور عمان مسافران را قادر می سازد تا با استفاده از یک ویزای واحد و یکپارچه وارد هر 2 کشور شوند. بر اساس این توافق، هر 2 طرف متقابل تصمیم گرفته ‌اند که کمپینگ و گردشگری ماجراجویی را به عنوان محور اصلی برنامه جدید ویزا در اولویت قرار دهند. پلیس سلطنتی عمان (ROP) کاهش قابل توجهی در حداقل حقوق مورد نیاز برای مهاجران خارجی برای دریافت ویزای خانوادگی، در یک تغییر شدید با هدف ترویج اتحاد خانواده و استخدام کارمندان خارجی واجد شرایط در عمان، آشکار کرده است.

قانون جدید اکنون به خارجی ها اجازه می دهد تا در صورت دریافت حداقل دستمزد ماهیانه 150OMR (ریال عمان)، خانواده های خود را به عمان بیاورند. پیش‌ بینی می‌شود کاهش سقف دستمزد برای بهبود رفاه کارگران خارجی و خانواده‌ ها از طریق ایجاد امکان اتحاد مجدد و ایجاد زندگی پایدارتر در عمان، بهبود یابد. با این حال، برای داشتن شرایط لازم برای ورود به عمان، ویزای مسافرتی شورای همکاری خلیج فارس باید حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر بر حسب شرایط خود، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :