مهاجرت به کشور ژاپن

ویزای همراه ژاپن

ویزای همراه ژاپن

ویزای همراه ژاپن از جمله دغدغه افرادی است که قصد مهاجرت با خانواده خود به کشور ژاپن را دارند که این امر مناسب واجدین شرایط است. ژاپن بیش از 125 میلیون نفر جمعیت دارد و یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. کشور ژاپن حدود سه چهارم زمین این کشور کوهستانی است و جمعیت بسیار شهری آن در دشت های ساحلی باریک متمرکز شده است.

شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن جزء پرجمعیت ترین منطقه شهری در جهان است. کشور ژاپن به عنوان یک ابرقدرت فرهنگی در نظر گرفته می شود زیرا فرهنگ این کشور در سراسر جهان شناخته شده است. کشور ژاپن بالاترین امید به زندگی در جهان را دارد، اگرچه به دلیل نرخ بسیار پایین زاد و ولد در حال کاهش جمعیت است. مهاجرت به کشور ژاپن به خصوص در دهه اخیر با تقاضای زیادی مواجه شده است. در ادامه مشاورین ما در موسسه سفیران سروش سعادت به ارائه جزئیات بیشتری در ارتباط با ویزای همراه ژاپن خواهند پرداخت.

شرایط ویزای همراه ژاپن

در خصوص شرایط ویزای همراه ژاپن بایستی بدانید که شرایط ویزای همراه فقط همسر و فرزند (فرزندان) دانشجو واجد شرایط دریافت ویزای وابسته هستند. در وافع 2 راه برای دریافت این ویزا همراه ژاپن وجود دارد، یکی از راه ها این است که متقاضی مستقیما به سفارت یا کنسولگری ژاپن در خارج از کشور مراجعه کرده و برای دریافت ویزا همراه ژاپن درخواست دهد. زمان رسیدگی به ویزای همسر در سفارت یا کنسولگری در ژاپن، حدود 5 تا 10 روز کاری است.

با این حال، روند دریافت گواهی صلاحیت در کشور ژاپن طولانی تر است و ممکن است از یک تا 3 ماه طول بکشد. در خصوص شرایط اخذ ویزای همراه ژاپن در ارتباط با فرزند مسئله سن مطرح است و اگر سن او از 18 سال بیشتر و کمتر از 20 سال باشد، می‌توان تصور کرد که از طرف سفارت اجازه ورود به عنوان ویزای همراه نخواهد داشت. مگر اینکه توضیح منطقی به اداره مهاجرت در مورد اینکه چرا کودک را با «ویزای وابسته» به ژاپن می‌ آورد، داده شود.

در واقع شرایط کلی ویزای همراه کشور ژاپن بدین شرح است:

شرایط کلی ویزای همراه کشور ژاپن

ارتباط بین ویزای کار و ویزای همراه ژاپن

ویزای همراه کشور ژاپن زمانی اخذ می شود که متقاضی، ویزای کار در ژاپن گرفته باشد و از این طریق مهاجرت کرده است بخواهد همسر و فرزندان خود را به همراه بیاورد. متقاضی در اصل باید فرد همراه خود را پشتیبانی و حمایت کند و در ارتباط با فرزند می توان گفت هر چه که به سن 20 سالگی نزدیک‌ تر باشد، اداره مهاجرت قضاوت می‌ کند که هدف این نیست که کودک از حمایت والدین برخوردار شود، بلکه هدف این است که برای کار به ژاپن بیاید. بنابراین او باید به صورت مجزا برای ویزای کاری یا تحصیلی جهت مهاجرت اقدام نماید.

برخی از مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای ویزای همراه ژاپن عبارتند از:

  • ارائه اصل پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا همراه ژاپن، به صورت دیجیتال پر شده اما با دست امضاء شده باشد.
  • ارائه 2 قطعه عکس متقاضی که شرایط عکس به این صورت است که از تاریخ گرفته شدن عکس کمتر از 6 ماه قبل از تاریخ درخواست اخذ شود.
  • گواهی صلاحیت و عدک سوء پیشینه

ارتباط بین ویزای کار و ویزای همراه ژاپن

شرایط کار برای فرد همراه در ژاپن

اگر همسر و وابستگان دیگر فردی که در ژاپن زندگی می کند قبل از استخدام باید اجازه کار از اداره مهاجرت را دریافت کند. اساسا فرد همراه که دارای وضعیت اقامت “وابسته” است نمی تواند کار کند، اما در صورت کسب “اجازه برای فعالیت های غیر از وضعیت اقامت” امکان کار پاره وقت برای او وجود دارد. با این حال، ساعات کار به 28 ساعت در هفته محدود می شود. درآمد سالیانه فرد همراه در ژاپن بیشتر از 480000¥ (ین) نیست. سوالی که ممکن است در این بین جهت مهاجرت به ژاپن مطرح شود این است که آیا پدر و مادر فرد هم می تواند برای ویزای همراه اقدام کند؟ در جواب باید گفت که فرد باید از والدین خود بخواهد که برای اقامت کوتاه مدت به ژاپن بیایند و سپس برای تغییر وضعیت اقامت “فعالیت های تعیین شده” درخواست دهد. با این حال، شرایط برای اجازه اقامت سخت است.

سوالات متداول برای ویزای همراه ژاپن

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در خصوص ویزای همراه در ژاپن می پردازیم:

  • عبارت ویزای وابسته در ژاپن همان مفهوم ویزای همراه است؟ ویزای وابسته برای همسر یا فرزند خردسال یک تبعه خارجی مقیم ژاپن با ویزای کاری یا دانشجویی در نظر گرفته شده است. متقاضیانی که قصد دارند برای ویزای وابسته درخواست دهند، در اصل باید قبل از درخواست ویزا، گواهی واجد شرایط بودن را دریافت کنند.
  • آیا همسرم می تواند تحت ویزای دانشجویی در ژاپن به عنوان همراه، مهاجرت کند؟ برای اینکه اعضای خانواده (فقط همسر و فرزندان) بیایند و با شما زندگی کنند، باید ویزا با وضعیت ویزای “وابسته” دریافت کنند. دانشجویان بین المللی در حال حاضر در ژاپن می توانند از طرف اعضای خانواده خود برای دریافت گواهی واجد شرایط بودن وضعیت وابستگی در اداره خدمات مهاجرت اقدام کنند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با ویزای همراه ژاپن، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :