مهاجرت به کشور قبرس

تولد در قبرس

تولد در قبرس

یکی از مهم ترین مزایای زندگی در کشور قبرس، که تابعیت حق تولد در قبرس را تایید می کند، این است که به هر کسی که در قبرس متولد شده است، بدون هیچ شرایط دیگری تابعیت اعطاء می کند. در واقع با تولد در کشور قبرس، این قانون وجود دارد که دولت می‌ تواند به کودک حقوق قانونی ارزشمندی بدهد، مانند محافظت از او در برابر استرداد بی‌ مورد یا امکان بهره‌ مندی از برنامه ‌های اجتماعی که در غیر این صورت در دسترس او نبود. در این مطلب از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به موضوعات ریز و جزئیات تولد در قبرس می پردازیم.

شرایط تابعیت از طریق تولد در قبرس

اگر در فرزند در کشور قبرس متولد شده باشد و یک والدین قبرسی داشته باشد، به طور خودکار با تولد شهروند کشور قبرس محسوب می شوید. افرادی که در خارج از کشور متولد شده‌ اند و حداقل یکی از والدین قبرسی دارند، می‌ توانند از طریق حقوق نسب خانوادگی شهروند کشور قبرس شوند، فقط باید گواهی تولد و گواهی والدین خود را به عنوان مدرک اثبات کنند. شهروندی قبرس را می توان افرادی که ریشه قبرسی دارند، به دست آورد. اگر آنها در قبرس متولد شده باشند یا حداقل یکی از والدین آنها قبرسی باشد، به طور خودکار تابعیت خود را از طریق تولد دریافت می کنند. اگر بعد از 16 آگوست 1960 در خارج از کشور متولد شده باشند و پدرشان در زمان تولد یک شهروند قبرسی بوده باشد، یا اگر بعد از 11 ژوئن 1999 متولد شده باشند و مادرشان شهروند قبرسی باشد، می توانند برای گواهی تولد کنسولی، درخواست دهند.

همانطور که قبل از 16 آگوست 1960 قبرس بخشی از بریتانیا بود، شهروندان این جزیره تابعیت بریتانیا را داشتند. اما اکنون اگر قبل از تاریخ مذکور متولد شده باشند و از طرف مذکر از قبرس باشند می توانند برای قبرس درخواست دهند. همچنین اگر فردی قبل از 16 آگوست 1960 متولد شده باشد و شهروند بریتانیا یا مستعمرات سابق آن نباشد، اما از قبرس از طرف مذکر منشاء گرفته باشد، می تواند درخواست بدهد. در نهایت، درخواست می تواند توسط شخصی ارائه شود که در تاریخ 16 آگوست 1960 یا پس از آن متولد شده است و هیچ یک از والدین آنها در تاریخ تولد خود شهروند قبرس نبوده اند اما بعدا تابعیت دریافت کرده اند.

شرایط تابعیت از طریق تولد در قبرس

الزامات تابعیت از طریق تولد در قبرس

در خصوص اخذ اقامت قبرس، روند ثبت نام مدنی کودکان متولد شده در قبرس برای همه بدون توجه به ملیت یا وضعیت یکسان است. برای ثبت نام نوزاد تازه متولد شده در دفتر ثبت ولادت، باید فرم درخواست تکمیل و توسط پزشک زایمان کننده امضاء شود و یک نسخه در پرونده بیمارستان/درمانگاه نگهداری می شود، یک نسخه دیگر توسط بیمارستان یا درمانگاه به اداره ذی صلاح ناحیه فرستاده می شود و نسخه سوم به والدین کودک داده می شود تا آن ها آن را به اداره مربوطه منطقه تحویل دهند.

ثبت نام کودک در قبرس می تواند در هر اداره منطقه ای، صرف نظر از منطقه ای که کودک در آن متولد شده است، انجام شود. شناسنامه پس از ثبت ولادت در تمامی ادارات ناحیه صادر می شود. هزینه قابل پرداخت برای هر گواهی تولد در قبرس حدود 5€ (یورو) است، مشروط بر اینکه تولد در بازه زمانی تعیین شده توسط قانون ثبت شده باشد.

در واقع 3 ماه پس از تولد فرزند در قبرس اطلاعات فرزند بایستی ثبت شود که موارد زیر مورد نیاز است:

الزامات تابعیت از طریق تولد در قبرس

کمک هزینه زایمان در کشور قبرس به کارمندان بیمه شده به این گوه است که، زنان خوداشتغال و داوطلبانه که برای یک کارفرمای قبرسی در خارج از کشور کار می کنند و در انتظار داشتن فرزند هستند یا به همراه همسر خود فرزندی را به فرزندخواندگی پذیرفته اند، به مدت 12 سال اول پس از تولد کودک پرداخت می شود. در مورد فرزند دوم یا بعدی، دوره 18 هفته ای به ترتیب 4 یا 8 هفته افزایش می یابد. در صورت چند قلو زایی، مدت 18 هفته برای هر کودک 4 هفته افزایش می یابد.

شرایط کمک هزینه تولد در قبرس

شرایط پرداخت کمک هزینه زایمان و کمک هزینه مرخصی والدین در کشور قبرس عبارتند از:

  • داشتن بیمه واقعی حداقل 50/0 امتیاز بیمه و حداقل 26 هفته از شروع بیمه نامه گذشته باشد.
  • داشتن بیمه واقعی یا معادل حداقل 0.39 امتیاز بیمه در سال مشارکت مربوطه
  • در مورد کمک هزینه زایمان در صورتی که مادر یا همسر شرایط بیمه فوق را داشته باشند کمک هزینه پرداخت می شود.

کمک هزینه زایمان در کشور قبرس برای مادران برای مدت 18 هفته از هفته نهم و دوم قبل از هفته تولد مورد انتظار شروع می شود. در مورد فرزند دوم یا بعدی، کمک هزینه زایمان 4 یا 8 هفته تمدید می شود. در صورت چند قلو زایی، کمک هزینه زایمان برای فرزند دوم و بعدی 4 هفته دیگر افزایش می یابد. اگر نوزاد به دلیل زایمان زودرس در انکوباتور درمان شود یا به دلیل مشکل سلامتی دیگری تحت درمان قرار گیرد، مزایای زایمان در کشور قبرس ممکن است یک هفته دیگر برای هر 21 روز درمان به مدت حداکثر 6 هفته افزایش یابد. جهت اطلاعات دقیق تر می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :