مهاجرت تحصیلی کرواسی

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

گرچه کشور کرواسی کوچک است اما چیزهای زیادی برای ارائه دارد خصوصا برای کسانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در کرواسی را دارند، توصیه می شود. دانشگاه های کرواسی با سال سابقه و بدرقه پزشکان جوان به صنعت بهداشت و درمان کارنامه خوبی از خود حاصل کرده است. در طول سال ها، سیستم آموزشی آنها به طور مداوم در حال توسعه بوده است تا دوره های عالی را به دانش آموزان خود ارائه دهد. در پایان این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی درباره تحصیل دندانپزشکی در کرواسی خواهید رسید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

دانشگاه های کرواسی از نظر تجهیزات آموزشی و هم چنین کیفیت آموزش بروز شده اند و با این حال، امروزه می توان ادعا کرد که این دانشگاه ها جزو دانشگاه های برتر اروپا به شمار می روند. در دانشکده های پزشکی جهت تحصیل در کرواسی، فضا کاملا دوستانه و کادر آموزشی کاملا حرفه ای هستند. در طول دوره ها، شما در درمان ها و عمل ها شرکت خواهید کرد یا حتی در آنها شرکت خواهید کرد. این مهارت های حیاتی شما را توسعه می دهد تا بتوانید در آینده تصمیم بگیرید و به تنهایی عمل کنید.

اگر می خواهید در رشته پزشکی در دانشگاه ریجکا یا دانشگاه زاگرب در کرواسی ثبت نام کنید، باید در امتحانات ورودی مدرسه موفق شده باشید. این امتحانات شامل مباحث زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. امتحانات در دانشکده پزشکی Rijeka به زبان انگلیسی است، بنابراین هیچ مدرکی برای مهارت زبان هنگام درخواست لازم نیست. با این حال، در صورت انتخاب دانشگاه پزشکی زاگرب، به مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

دانشگاه زاگرب در کشور کرواسی در موارد زیر استثنا قائل می شود:

  • دانشجویانی که یک کالج پیش‌ پزشکی را به پایان رسانده‌اند یا آزمون ‌های معتبر بین‌المللی مانند MCAT را با حداقل نمره 125 برای هر بخش گذرانده ‌اند.
  • دانشجویانی که مدرک کارشناسی/ BSc در علوم طبیعی با اعتبارات خوب در زیست شناسی، فیزیک و شیمی کسب کرده اند.
  • دانشجویانی که SAT را در زیست شناسی، فیزیک و شیمی با حداقل نمره 600 در هر موضوع گرفته اند.
  • دانشجویانی که در آزمون BMAT شرکت کرده اند.
  • دانشگاه اسپلیت از همه داوطلبان می‌خواهد که حداقل 12 سال در مدرسه تحصیل کرده باشند و مدرک مهارت انگلیسی برای افراد غیر بومی را داشته باشند.

اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در کرواسی

در خصوص اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در کرواسی 3 گزینه برای پذیرش در دانشگاه زاگرب وجود دارد:

  • در آزمون ورودی آنلاین شرکت کنید. متقاضیان باید در آزمون ورودی متشکل از زیست شناسی، فیزیک و شیمی سطح دبیرستان شرکت کنند. این آزمون شامل 120 سوال است که از هر موضوع 40 سوال می باشد. برای قبولی در آزمون، متقاضی باید حداقل به 14 سوال از هر موضوع به درستی پاسخ دهد و در مجموع 61 پاسخ صحیح داشته باشد. امتحان را در بستر یادگیری الکترونیکی ما آماده کنید.
  • ارائه گزارش نمره در آزمون های موضوعی SAT در زیست شناسی، شیمی و فیزیک که اگر نمره شما در هر رشته 600 یا بالاتر باشد، ممکن است از کنکور معاف شوید.
  • اگر یک کالج پیش پزشکی را با موفقیت به پایان رسانده اید یا امتحانات بین المللی شناخته شده (MCAT با حداقل نمره 9 برای هر بخش) را گذرانده اید، یا مدرک BA/Bsc در علوم طبیعی با اعتبارات خوب در زیست شناسی، فیزیک، شیمی کسب کرده اید، ممکن است از معافیت برخوردار شوید.

اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در کرواسی

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در کرواسی

دانشگاه زاگرب در کرواسی در سال 1669 تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه کرواسی است. دوره های 6 ساله پزشکی و دامپزشکی و دوره های 5 ساله دندانپزشکی را ارائه می دهد. تمامی برنامه ها در دانشگاه زاگرب به طور کامل، به زبان انگلیسی تدریس می شوند. درصد قبولی فقط بر اساس رتبه کنکور متقاضی تعیین می شود. دانشکده پزشکی نیاز به ارزیابی نمرات دبیرستان دارد و شما باید امتحانات کتبی در زیست شناسی، شیمی و فیزیک را به عنوان معیار پذیرش بگذرانید. همچنین در صورتی که زبان مادری دانش آموز انگلیسی نباشد، یا دانش آموز تحصیلات خود را به طور کامل به زبان انگلیسی انجام نداده باشد، نیاز به اثبات دانش انگلیسی دارد.

دانشگاه اسپلیت در کرواسی یک مدرسه دولتی است که در سال 1974 با 13 دانشکده و بیش از 120 برنامه به زبان انگلیسی یا کرواتی تدریس می شود. دانشگاه نیازی به آزمون ورودی ندارد، اما داشتن حداقل 12 سال تحصیل در مدرسه الزامی است. مدرک مهارت انگلیسی برای افراد غیر بومی نیز الزامی است. دانشگاه ریجکا یک مدرسه دولتی است که در سال 1973 در شهر ریجکا تاسیس شد. دانشگاه علوم پزشکی نیاز به ارزیابی دبیرستان برای زیست شناسی، فیزیک و شیمی دارد. همچنین، همه متقاضیان باید در آزمون ورودی در زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی شرکت کنند. معافیت از امتحانات به دانشجویانی اعطاء می شود که دارای مدرک کارشناسی در یک رشته علمی هستند یا در آزمون BMAT با نمره بالاتر از 4 قبول شده اند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

در مورد هزینه های اعزام دانشجو به کرواسی، تفاوت چندانی از لحاظ هزینه بین دانشگاه های کرواسی با سایر دانشگاه های اروپا نیست. هم چنین، تحصیلات در کرواسی به بالاترین سطح توسعه یافته و ارزش هزینه ای که می پردازید را، دارد. رشته دندانپزشکی در کرواسی فقط در دانشگاه زاگرب ارائه می شود و قیمت سالانه 10000€ (یورو) است. همچنین یک دوره دامپزشکی در کشور کرواسی با میزان شهریه سالانه حدود 9000€ (یورو) ارائه می شود. توجه داشته باشید که در حین تحصیل باید هزینه زندگی در کرواسی را هم پرداخت کنید. البته، همه آنها مطابق با استانداردهای شما هستند، اما هنوز به طور متوسط، به 900€ (یورو) در ماه نیاز خواهید داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره به دنبال توسعه اطلاعات خود است تا شما متقاضیان عزیز به راحت ترین و آسوده ترین شکل ممکن به خواسته خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :