مهاجرت کاری لتونی

کار در لتونی

کار در لتونی

یکی از دلایل اصلی انتخاب افراد برای کار در لتونی، دسترسی به اقتصاد در حال رشد سریع آن است که یکی از امن ترین اقتصادهای اروپا بوده است. لتونی یکی از جوان ترین دموکراسی های اروپا است و در دهه 90 پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را دوباره به دست آورد. در 25 سال گذشته، لتونی اصلاحات زیادی را برای تغییر اقتصاد خود از گذشته آشفته قبلی انجام داده است. در حال حاضر، لتونی از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا است و اخیراً واحد پول یورو را پذیرفته است. علی رغم بهبود کیفیت زندگی و آزادی اقتصادی، اقتصاد لتونی همچنان با مشکل مواجه است. این کشور به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای اتحادیه اروپا باقی مانده است. با این حال، بازار کار در پایتخت آن ریگا بسیار پویا است. بسیاری از شرکت های بین المللی در ریگا پایگاه دارند. مطالب زیر توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده تا به شما عزیزان را از شرایط کار در لتونی باخبر سازد.

شرایط کلی کار در لتونی

در حال حاضر ریگا دارای جامعه نسبتا متنوعی است که اکثریت لتونیایی ها هستند. پایتخت لتونی همچنین خانه جوامع قابل توجهی از روس ها، اوکراینی ها و لهستانی ها است. به دلیل نزدیکی به کشورهای اسکاندیناوی، این شهر همچنین پذیرای هجوم قابل توجهی از گردشگران سوئدی است. اخیراً، دانشجویان خارجی از کشورهایی مانند هند، لتونی را برای مدارک تحصیلی خود انتخاب می کنند. علاوه بر این، لتونی با ویزای راه اندازی جدید خود در تلاش است تا استعدادها را جذب کند. اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، برای شروع کار جدید در لتونی نیازی به مجوز کار ندارید. شما در شرایطی مشابه با اتباع اتحادیه اروپا رقابت خواهید کرد، زیرا سطح بوروکراسی پایین است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا، برای کار به اجازه اقامت نیاز دارند که اغلب توسط کارفرمای شما تنظیم می شود.

شرایط کلی کار در لتونی

مشاغل پرتقاضا در لتونی

بسیاری از مردم به راحتی و انعطاف پذیری کار از راه دور علاقه مند هستند. داشتن یک شغل از راه دور می تواند با حذف رفت و آمد شما و کاهش سایر هزینه های مرتبط با کار در یک محل کار سنتی، در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. برخی از انواع کارگران از راه دور، مانند مشاغل آزاد، از اینکه می توانند برنامه های خود را تنظیم کنند، لذت می برند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند در حالی که خارج از دفتر کار می کنند، از یک کارفرما حقوق و مزایای دریافت کنند.

در اینجا 5 شغل برتر از راه دور که اکنون شرایط استخدام و مهاجرت به لتونی را میسر می سازند آورده شده است:

مشاغل پرتقاضا در لتونی

قبل از اینکه به جزئیات نقش توسعه ‌دهنده جاوا بپردازیم، اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم. جاوا یک زبان برنامه نویسی است که به طور گسترده به عنوان یکی از محبوب ترین زبان ها در جهان شناخته می شود. 9 میلیون توسعه دهنده به طور منظم از جاوا استفاده می کنند، اما نباید با جاوا اسکریپت اشتباه گرفت، جاوا خود پلتفرمی برای توسعه اپلیکیشن است که بسیاری از زبان های برنامه نویسی چنین نیستند. برنامه نویس جاوا یا Java Full Stack Developer یک برنامه نویس و توسعه دهنده کامپیوتر است که در زبان برنامه نویسی جاوا تخصص دارد. وظایف اصلی آنها شامل طراحی برنامه‌ها و برنامه‌های جاوا، تست نرم‌افزار جاوا و اعمال رفع مشکلات فنی در برنامه‌های مختلف جاوا است.

کیفیت زندگی و کار در لتونی

کشور لتونی کیفیت زندگی نسبتا بالایی دارد. برای همه کودکان تا سن 15 سال تحصیل رایگان دارد. از آنجا می توانند وارد کار شوند یا به تحصیلات عالی بروند. این آموزش اولیه برای مهاجرانی که در لتونی زندگی می کنند رایگان است، مشروط بر اینکه آنها حق بیمه تامین اجتماعی لازم را بپردازند و اجازه اقامت داشته باشند. اکثر مهاجران در ریگا، پایتخت زندگی می کنند. چندین مدرسه بین المللی مستقر در آنجا وجود دارد که اکثر دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند. خدمات بهداشتی در لتونی توسط تامین اجتماعی تامین می شود، اگرچه برای برخی از روش ها یا درمان هزینه هایی وجود دارد. سطح کلی رضایت از زندگی در لتونی سال به سال افزایش یافته است. مردم لتونی نسبت به میانگین اتحادیه اروپا نسبت به آینده خوشبین تر بودند.

نرخ بیکاری در لتونی در نمودار زیر آمده است:

نرخ بیکاری در لتونی

در صورت بروز هرگونه سوال و حتی اقدام به درخواست برای کار در لتونی، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :