مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته حقوق در ژاپن

رشته حقوق در ژاپن

در سال 2004، ژاپن یک سیستم جدید برای رشته حقوق در ژاپن را به اجرا درآورد که بیش از امتحانات جامع و دشوار سالانه مبتنی بر تحصیل رسمی بود. تا چند سال پیش، آزمون وکالت ژاپن تنها 3% قبولی داشت. بیشتر دانش‌جویان مجبور بودند چندین بار در امتحان رشته حقوق در ژاپن شرکت کنند تا نمره لازم را کسب کنند. در حقیقت، آزمون وکالت به قدری سختگیرانه بود که بسیاری از مدارس به اصطلاح «کرام» در ژاپن پدید آمدند که در کمک به وکلای آینده‌ای که قصد شرکت در آزمون وکالت را داشتند، تخصص داشتند.

دولت ژاپن همچنین در سال 2004 قانونی را تصویب کرد که به توسعه دانشکده های حقوق در سطح فارغ التحصیل اجازه می دهد که مدرک دکترای حقوقی را ارائه دهند. در حال حاضر اخذ مدرک حقوق در ژاپن بین 5 تا 7 سال طول می کشد. از سال 2006، امتحانات وکالت در ژاپن مستلزم داشتن مدرک دانشکده حقوق قبل از شرکت در آزمون است. علاوه بر این، از زمان بازنگری در آزمون وکالت قدیمی، نرخ قبولی به نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است. با این حال، دانش آموزان نمی توانند بیش از 3 بار در 5 سال در امتحان شرکت کنند. در ادامه مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحات بیشتر ارائه خواهد شد.

مقطع کارشناسی ارشد حقوق در ژاپن

در برنامه کارشناسی ارشد دانشکده حقوق در ژاپن، درجه باید برای مدت زمان مشخصی ثبت نام کند، درس‌ های تعیین شده توسط دانشکده را طبق فلسفه و هدف آموزش بگذراند و تعداد استاندارد اعتبارات را کسب کند. این یک الزام برای اعطاء درجه است. علاوه بر این، پایان‌ نامه کارشناسی ارشد باید بتواند دانش تخصصی عمیقی را از دیدگاه گسترده‌ ای کسب کند و توانایی‌ های پیشرفته مورد نیاز برای تحقیقات در زمینه مطالعه یا حرفه‌ای که نیاز به درجه بالای تخصص دارد را نشان دهد. تحقیقات موضوعی باید بتواند دانش تخصصی گسترده‌ای را کسب کند و توانایی‌های پیشرفته مورد نیاز برای تحقیقات در زمینه مطالعه یا حرفه‌ای که نیاز به درجه بالای تخصص دارد را نشان دهد. گذراندن آزمون نتایج و آزمون نهایی امر ضروری است. تحقیقات و آموزش در دانشکده حقوق در ژاپن اصولا به صورت سخنرانی و سمینار بر اساس برنامه درسی داده شده انجام می شود.

موسسات برتر حقوقی در ژاپن

دانشگاه چوو در ژاپن با نام Igirisu Horitsu Gakko (دانشکده حقوق انگلیسی) در سال 1885 تأسیس شد. در 134 سال پس از تأسیس، دانشگاه چوئو در ژاپن همچنان به سنت و عملکرد خود ادامه داده است و به فلسفه دیرینه خود یعنی «پرورش توانایی به کار» وفادار مانده است. دانش را در عمل به کار ببندید،» با دنبال کردن مأموریت خود برای کمک به جامعه و پرورش افراد پیشگام که برای بهبود جامعه کار می کنند.

امروزه تحصیل در کشور ژاپن و دانشگاه چوو در ژاپن به عنوان یک دانشگاه جامع متشکل از 8 دانشکده، از جمله 2 دانشکده که در سال 2019 تأسیس شده‌اند و 7 مدرسه تحصیلات تکمیلی و همچنین 2 مدرسه تحصیلات تکمیلی حرفه‌ ای، 4 دبیرستان وابسته، 2 دبیرستان وابسته و 9 موسسه تحقیقاتی است. با توجه به تحقیقات گسترده دانشگاهی و یادگیری در سراسر جامعه دانشگاهی اصلی چوو در پیگیری کاربرد عملی یادگیری در شعار فعلی دانشگاه ما، “دانش به عمل” تایید و پذیرفته شده است.

موسسات برتر حقوقی در ژاپن

سیستم حقوقی در ژاپن

کشور ژاپن در سال 1945 قانون اساسی شامل 31 ماده در توصیف حقوق بشر و تقسیم قوای قضایی، مقننه و اجرایی را تصویب کرد. دولت ژاپن از 2 پارلمان تشکیل شده است ” شوگی این ” (رژیم غذایی پایین) و ” سانگی این ” (رژیم غذایی بالا)، در حالی که سیستم دادگاه توسط یک دادگاه عالی، هشت دادگاه عالی و 50 خانواده حمایت می شود. دعاوی مدنی و جرایم کوچک توسط یکی از نزدیک به 500 دادگاه خلاصه که صلاحیت رسیدگی در حوزه های خاص را دارند، صادر می شود. با توسعه سریع اقتصاد ژاپن در 30 سال گذشته، قوانین قراردادهای این کشور که اساسا بر اساس قانون مدنی است، مورد بررسی مجدد و بازنگری قرار گرفته است.

قوانین جزایی در ژاپن به جرایم علیه افراد، جنایات علیه دولت و جرایم علیه جامعه طبقه بندی می شود. جرایم علیه شهروندان و آزادی های آنها شامل قتل، صدمات بدنی، تجاوز جنسی، آدم ربایی و تجاوز است. جرایم اموال شامل سرقت، اختلاس، سرقت، اخاذی و کلاهبرداری است. آتش‌سوزی و رفتارهای ناشایست عمومی جرم علیه جامعه محسوب می‌شود. در ژاپن، افراد زیر 20 سال هنوز از نظر قانونی یک نوجوان در نظر گرفته می شوند و مشمول قوانین متفاوت از قوانین مربوط به بزرگسالان هستند.

شهریه رشته حقوق در ژاپن

شهریه ترم تحصیلی برای اخذ مدرک رشته حقوق در ژاپن بیشتر از آمریکا و اروپا است. متوسط ​​هزینه های دریافت شده توسط یک دانشگاه ژاپنی حدود 600000¥ (ین واحد پول ژاپن) است. دانشجویان بین المللی که برای دریافت مدرک حقوق در ژاپن انتخاب می شوند باید انتظار داشته باشند که 60000$ (دلار) فقط برای هزینه های مدرسه (پذیرش، تجهیزات و هزینه های تسهیلات) بپردازند.

علاوه بر این، هزینه های زندگی در ژاپن نیز بیشتر از سایر کشورهای غربی، به ویژه در توکیو و سایر شهرهای بزرگ است. بورسیه های تحصیلی از دانشگاه ها در دسترس است، اما رقابت سخت است و فقط دانشجویان برتر واجد شرایط دریافت کمک شهریه هستند. جهت اطلاع از بورسیه های تحصیلی ژاپن با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :