مهاجرت تحصیلی کرواسی

تحصیل داروسازی در کرواسی

تحصیل داروسازی در کرواسی

از آنجایی تحصیل داروسازی در کرواسی مورد توجه علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور قرار می گیرد که هزینه های تحصیل پایین در این سرزمین مربی پرور بسیار مقرون به صرفه تر از الباقی کشورهای اروپایی خواهد بود. زبان رسمی مردم کرواسی، کروات است و واحد پولی رسمی این کشور مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، یورو است.

فردی که با ویزای تحصیلی کرواسی می تواند به سادگی تنها با یک بلیط هواپیما و قطار به کشورهای بزرگی مانند سوئد، سوئیس، هلند، فنلاند، آلمان، اتریش و بسیاری از کشورهای سطح بالای اروپا سفر کنند. در این مقاله به بررسی تحصیل داروسازی در کرواسی پرداخته می شود، مقاله ای که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش رسیده است.

مزایای تحصیل داروسازی در کرواسی

همانطور که گفته شد کشور کرواسی در حوزه شنگن قرار دارد و خود این موضوع یکی از مهمترین عواملی است که افرادی که متقاضی تحصیل در این منطقه از اروپا هستند متقاعد شوند که کرواسی کشور مناسبی است. زیرا حضور در این منطقه امکان حضور و ادامه مهاجرت در بهترین کشورهای اروپایی را فراهم می سازد. شاید کرواسی از نظر کیفیت زندگی به کشورهای درجه سوم اروپایی نزدیک باشد ولی موقعیت جغرافیایی و سیاسی آن بستری را فراهم می کند تا متقاضیان تحصیل بتوانند با مقرون به صرفه ترین حالت ممکن در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن تحصیل کنند.

آنچه گفته شد برای عزیزانی است که قصد مهاجرت و ماندن پس از تحصیل در اتحادیه اروپا را دارند اما متقاضیانی که مقاصدی مانند کانادا را پس از تحصیل در کرواسی در نظر گرفته اند نیز می دانند که حضور آنها در این منطقه از دنیا می تواند سابق سفرهای خوبی را برای ایشان به ارمغان آورده و برای حضور در کشورهای توسعه یافته دنیا مانند استرالیا، کانادا، آمریکا مشکلات زیادی نداشته باشند. همچنین افرادی که خواستار برگشت به ایران پس از تحصیل در کرواسی هستند نیز باید بدانند در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت دانشگاه های زاگروب و همچنین اسپلیت کرواسی از مراکز آموزشی هستند که مورد تایید وزارت بهداشت نیز هستند.

برخی از مزایای تحصیل داروسازی در کرواسی در شکل زیر آمده است:

مزایای تحصیل داروسازی در کرواسی

شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی

رشته داروسازی در کرواسی از رشته هایی است که نه تنها در کرواسی بلکه در هر کشوری با مردم و اکثریت جامعه مقصد ارتباط مستقیم وجود دارد. فردی که در حال تحصیل در کشور کرواسی است بایستی در حین تحصیل و یا پس از آن با مردم آن کشور ارتباط برقرار کند. لذا دانستن زبان کرواتی می تواند یک برگ برنده برای شانس موفقیت دانشجویان باشد. اکثر برنامه های کارشناسی در کرواسی به زبان کرواتی برقرار است البته امکان تحصیل داروسازی در کرواسی به زبان انگلیسی برای کسانی که تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند فراهم است.

از آنجایی که تنها 2 دانشگاه در کرواسی مورد تایید وزارت بهداشت است و دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ها محدود خواهد بود. لذا متقاضیان تحصیل در کرواسی با در نظر گرفتن یکسری مولفه ها مانند ملیت و موقعیت مکانی و ریز نمرات تحصیلی و سوابق تحصیلی و سن اولویت بندی می شوند و اولویت اصلی با دانشجویانی هست که منطقی ترین شرایط برای تحصیل داروسازی در کرواسی را داشته باشند و در حوزه شنگن یا اتحادیه اروپا حضور داشته باشند.

برخی از دانشگاه ها جهت تحصیل در کرواسی به همراه رتبه جهانی آنها در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
University of Zagreb751 الی 760
The Josip Juraj Strossmayer University of Osijek1201 الی 1400
University of Rijeka1201 الی 1400
University of Split1201 الی 1400

شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی

بورسیه تحصیلی رشته داروسازی در کرواسی

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کرواسی برای برخی دانشجویان فراهم است اما باید دانست که اساس در هر کشوری فردی می تواند بروسیه دریاف کند که از نظر علمی و سطح دانش خود در جایگاه بسیار مناسبی قرار داشته باشد. این مورد مهم را باید با سوابق تحصیلی مناسب و نمرات بالا اثبات نماید که این موارد برای پذیرش گرفتن در مقطع کارشناسی با توجه به اینکه فرد شرایط دریافت رزومه تحصیلی مناسبی را در اختیار نداشته است دشوار است. آنچه اهمیت دارد این است که کشور کرواسی خود به خاطر هزینه های پایین تحصیل و زندگی بسیار مورد علاقه متقاضیان است. اما نمی توان به طور حتم گفت شانس دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی وجود دارد.

منطقی ترین حالت ممکن آن است که فرد برای مدت تحصیل 3 ساله خود در مقطع کارشناسی داروسازی در کرواسی هزینه های خود را در روند مهاجرت به کرواسی در نظر گرفته باشد. دریافت بورسیه در مقطع ارشد رشته داورسازی در کرواسی نیز به همان میزان سطح علمی فرد بستگی دارد. با این تفاوت که حالا فرد تحصیلات دانشگاهی دارد و با قرار گرفتن جزو نفرات برتر دانشگاه می تواند سطح علمی خود را به سادگی اثبات نماید. همچنین با فعالیت های بین المللی خود که منجر به کسب جوایز بین المللی و نگارش مقالات بین المللی شده است، شانس دریافت بورسیه خود را برای 5 سال تحصیل خود بالا ببرد. متقاضیان تحصیل داروسازی در کرواسی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی جامع شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :